Baby slaapt overdag nauwelijks

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Migga, 18 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    #1 Migga, 18 jul 2011
    Laatst bewerkt: 18 jul 2011
    Mijn kleine meid is nu 6 weken oud, en heeft de eerste weken erg veel gehuild. Ze krijgt nu sinds een paar weken Zantac (tegen verborgen reflux) en een middeltje tegen darmkrampjes (daar heeft ze erg veel last van). Ze is er veel rustiger door geworden en huilt al veel minder, maar slapen doet ze overdag nog nauwelijks.
    Gemiddeld slaapt ze zo'n 14 uur per etmaal.

Ze slaapt 's nachts wel goed, van ongeveer 22:30 tot 4:00, van 4:00 tot 8:00 en van 8:00 tot 10:00.
    Daarna is ze wakker en doet ze de rest van de dag hooguit een paar hazeslaapjes van een half uurtje per keer. Soms als we geluk hebben dan valt ze 's middags nog in slaap voor een paar uurtjes, maar dat gebeurt eigenlijk maar af en toe.
    Ze wil ook absoluut niet in haar eigen bedje liggen, maar slaapt bijna altijd in haar wipstoel, of in mijn armen.
    Ben dit van mijn zoontje helemaal niet gewend; totdat hij 3 maanden was sliep hij de hele dag...

Inbakeren hebben we ook geprobeerd, maar dat gaf nauwelijks verschil. Het is vooral het in een diepe slaap komen waar ze moeite mee heeft.

Wie herkent dit?
    Is het niet erg dat ze maar zo weinig slaap krijgt?

2. sam32

sam32 Bekend lid

14 jul 2010
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien is inbakeren iets voor je meisje?

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Buikslapen? Hoor je ook vaak dat dat helpt.. Ik had haar veel in de armen en legde haar slapend terug.

4. sylvie120

sylvie120 Lid

27 jun 2009
    79
    0
    0
    Paardrij intrecreur
    Haarlem
    en als je lekker een stuk gaat wandelen komt ze dan niet in een diepe slaap?
    Dit een paar dagen doen zoo dat ze weer een beetje het slapen onder controle krijgt?

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    Mijn jongste zoontje (nu 9 mnd) sliep ook altijd erg slecht overdag, en huilde de eerste 3,5 maand erg veel, hij heeft ook verborgen reflux en kma, sinds hij 6 mnd is slaapt hij een stuk beter, maar het blijft een ''slecht'' slapertje helaas!
    Wij hebben ook alles geprobeerd, maar niks hielp eigenlijk naar mijn idee.
    Heb je het bedje al schuin omhoog gezet ? (boeken onder de poten bijv), ivm de reflux.
    En je hoort idd vaak dat kindjes met reflux buikslapertjes zijn.(ons zoontje niet trouwens).
    Ik kan je maar weinig tips geven als t over slapen gaat, sorry!
    MAar wil je wel ff sterkte wensen want ik weet dat t heel zwaar is een kindje dat veel huilt en niet slaapt...

6. SterretjesMama

SterretjesMama Bekend lid

14 apr 2010
    775
    0
    0
    Mijn dochtertje had het zelfde probleem, we hebben het toch steeds geprobeerd, en steeds als ze in slaap viel haar in haar eigen bedje gelegd.
    Steeds het vaste ritueel als ze in wakker in haar bedje moet, wat vertellen of een liedje zingen, kus en een aai, muziekmobiel aan en op de trap nog wat roepen en dan naar beneden.
    Bij haar heeft het erg geholpen, sinds een week of 5 (ze is nu 3 maand) wil ze alleen nog maar in bedje (of kinderwagenbak) slapen, niet bij ons in bed en bijna niet op de arm.

Ze slaapt nog niet heel veel overdag, 's ochtends meestal een uurtje, en tussen de middag een uur of 2/3. Verder is ze wakker tot haar laatste fles rond 20u.

Ook wordt ze ingebakerd maar lees dat jullie dat al hebben geprobeerd ..

Hoop dat je er wat aan hebt? Wens je veel succes.
    Weet hoe "vervelend" en vermoeiend het soms kan zijn ..

7. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik heb geen ervaring met reflux maar onze zoon was ook een slechte slaper. Ik heb hem tot 3-4 maanden oud bij mij in mijn armen in slaap laten vallen dan in zn bed gelegd. Toen hij dit niet meer wilde/deed, bakerde ik in. Misschien indd op de buik laten slapen? Onze zoon was geen buikslaper maar nu steeds vaker draait hij op zijn buik en slaapt dan in. Of op de zij of rug? Het is even dingen uit proberen. Maar als ze zo klein zijn zou ik haar gewoon lekker even bij je nemen ook al is dit erg vermoeiend soms.

xx

8. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Mijn dochter sliep ook niet overdag toen ze die leeftijd had. Zelfs als ik uren ging wandelen deed ze geen seconde haar ogen dicht, heel frusterend. Dit veranderde toen ze met 4 maanden 2 dagen per week naar de creche ging. Geen idee waarom, maar toen deed ze ineens twee slaapjes op een dag. Ze sliep snachts altijd super.
    De artsen zeiden dat sommige kindjes gewoon weinig slaap nodig hebben, en zolang ze overdag vrolijk zijn, er niks aan de hand is. Maar vermoeiend is het wel.
    Mijn zoontje is nu 7 weken en slaapt tussen elke voeding (om de drie uur) 1,5 tot 2 uur. Heerlijk.
    Tips heb ik niet, maar de kans is groot dat je kindje over een paar weken/maanden wel gaat slapen overdag.
    Succes!

9. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Hier ook hetzelfde meisje met verborgen reflux krijgt medicijnen en is ook geen veel slaper overdag hooguit 2 keer een uurtje (dan heb ik geluk hoor als ze dat doet!!!)
    Slaapt zeeer slecht zelf in gaat dan erg krijsen heb bakeren geprobeerd maar dat vind ze echt vreselijk! als ze erg over dr toeren is laat ikdr even bij me drinken ,niet echt de manier maar anders gaat ze helemaal niet slapen en l;eg dr dan in dr bedje.
    Ze heeft heel lang in de box geslapen beneden omdat ik elke tel naar dr toe kon al ze boven lag en in de box op een voedingskussen sliep ze wel, en heb nog 2 kids waaronder een drukke peuter dus niet veel tijd om tig keer naar boven te lopen.

nu slaapt ze overdag meestal 1 keer in bed andere keer beneden want dan slpaat de middelste boven en savonds beneden en snachts slaapt ze boven in dr wiegje bij ons dan slaapt ze echt van 23 tot minimaal 7uur soms zelfs klokje rond als z eovordag niet geslapen heeft

het gaat nu stukje bij beetje beter ik leg me er bij neer en probeer dr nu gewoon vaker in dr bedje te leggen ze is al 3 keer zelf in slaap gevallen in dr bedje lijkt weinig maa r twas helemaal een veranssing dat het r lukte

Deel Deze Pagina