Baby slaapt overdag niet in bed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Blaadje, 19 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik denk tot een maand of 9.
     
  2. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Toch ook wel heel bijzonder, dat was hier na 2 weken al voorbij :roflmao: ja als ik hem laat liggen na de bv, maar zelf gaan slapen? Uhhh:eek:
     
  3. Suus2910

    Suus2910 Actief lid

    22 feb 2015
    337
    184
    43
    Hoe lang is hij wakker voordat je hem weer in bed legt?
    Bij dochter merk ik als ze te lang wakker is geweest ze meer moeite heeft om in slaap te komen.
     
  4. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
    Ik liet hem altijd aan de borst in slaap vallen. En naarmate hij ouder werd viel hij makkelijker bij mij in slaap, maar hij sliep ook vanaf het begin bij ons in bed.
     
  5. Tessss

    Tessss Fanatiek lid

    9 jul 2015
    1.240
    445
    83
    Ja, dat herken ik ook. Nu leg ik haar (14 weken) na max 2 uur op bed als ze nog njet eerder tekenen van vermoeidheid vertoonde.Als ze te moe zijn gaan ze moeilijker slapen ja
     
  6. Lill

    Lill VIP lid

    24 aug 2008
    9.755
    6.565
    113
    Vrouw
    Die van mij ook hoor. 10 weken oud en destijds bij de gastouder wel eens 5uur wakker geweest... 5 uur!!!!! Hoe dan?
    Soms crashte hij ook gewoon van pure vermoeidheid. Maar zelf in slaap vallen vind ie heel moeilijk.
    Ik heb me erbij neergelegd en hoop dat het over gaat over een tijdje. Tis me idd de stress niet waard. Vind t belangrijker dat ie slaapt
     
  7. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Heel herkenbaar! Ons zoontje sliep overdag ook niet. Ik haalde hem er dan ook direct weer uit als hij huilde, want het had toch geen zin.
    De eerste maanden heb ik hem gewoon bovenop mij laten slapen terwijl ik een boek las. Daarna inbakeren geprobeerd, dit werkte ook goed.
    Na een maand of 4 rolde hij overdag voor het eerst op z'n buik en ging toen snachts ook direct op z'n buik slapen. Dat bleek het probleem, hij is een echte buikslaper en valt ook echt niet op z'n rug in slaap. Sindsdien ging hij ook overdag gewoon slapen.
    Het komt echt vanzelf goed. Maak je vooral niet te druk, het eerste half jaar kun je ze niet verwennen, dus doe wat voor jullie beide goed voelt.
     
  8. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd.. na een uur, na anderhalf uur maar niks helpt...
    Gisteren was hij ruim 2 uur wakker (in badje geweest en liep allemaal wat uit). en toen in bed gelegd, ging weer huilen en toen heeft mijn man hem wat gewiegd en heeft hij uiteindelijk een half uur in zijn bed geslapen.
     
  9. Blaadje

    Blaadje Fanatiek lid

    1 feb 2011
    1.727
    216
    63
    Het vervelende is dat ik nog 2 kinderen heb die ook nog naar school / sport gaan en hij dus mee moet. Daardoor heb ik ook weinig tijd om te oefenen met in zijn eigen bed slapen. Ik ga alleen al 4x per dag op en neer naar school, als het droog is ga ik dan wel met de kinderwagen.
     
  10. Vie87

    Vie87 Fanatiek lid

    17 sep 2012
    2.802
    1.646
    113
    Hier ook alleen in de draagzak of draagdoek slapen. Ik vind een draagdoek al veel fijner lang dragen dan de draagzak Sluit beter aan op je lijf ofzo omdat je zelf knoopt. En dat de bondolino ergonomisch is betekent niet dat hij jou lekker zit. Probeer eens een keer een draagconsult anders dan kan je verschillende soorten testen!
    Ik heb ook een slechte rug en mijn zoontje is bijna 7 kg inmiddels maar het gaat mij goed af. Als ik de oudste ophaal van school doe ik dat ook gewoon met hem in de draagdoek. Heb een jas die erover kan dus kan hij gewoon vast lekker slapen en ik vertrek wanneer het tijd is en hij slaapt lekker verder.


    Mijn eerste was ook een drama met slapen. Toen vanalles geprobeerd en zeer gestrest want ze horen veel te slapen en in een bed, hoor je overal. Op den duur heb ik dat toen los gelaten en nu bij de tweede dacht ik gelijk: bekijk het maar. Wel eerst geprobeerd natuurlijk :D
    Ik heb uiteraard ook wel dagen dat ik het even beu ben, maar probeer dan maar te denken dat het relatief gezien maar zo'n korte periode is Het is niet anders!
     
  11. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ik lees even mee.

    Mijn zoon van 10 slaapt overdag ook niet in bed. Soms eventjes in de box, soms in de schommelstoel (niet te vaak) en anders bovenop mij.
    Aangezien hij al een paar weken van 21.30 tot 06.30 wel in zijn eigen bed slaapt vind ik het allemaal prima.
    Misschien is hij overdag toch te wakker ervoor, of er gewoon nog niet aan toe.
    Over 2 weken als hij naar opvang gaat (en daar waarschijnlijk ook in een bedje zal slapen overdag) gaan we het hier ook proberen.
     
  12. hoop28

    hoop28 Fanatiek lid

    29 apr 2015
    1.247
    550
    113
    Vrouw
    Ik weet niet of de tip hier al staat, maar ik ben grey noice op gaan zetten. Je hebt van die apps, white noice heet die volgens mij, en ik ben de verschillende geluiden gaan testen. Mijn dochtertje heeft de eerste 3 maanden niet zonder mij kunnen slapen, op een bepaald moment ben ik begonnen met de Grey noice. Klamboe over haar ledikant, haar bedje zo opmaken dat het prikkelvrij was, en dan dat geluid. Zelf erbij blijven zitten, boekje erbij en wachten maar. Aaien van haar voorhoofd naar beneden over haar neusje, haar buikje wrijven, zorgen voor genoeg huid op huid contact zodat de stress niet te erg zou worden. Ze viel steeds sneller in slaap, en ik heb echt de eerste weken per keer meer dan een uur gezeten. Lukte het na een uur nog niet, dan weer uit bed en in de draagzak. Hoe vervelend het ook Is, die kleine gaat het vanzelf leren en straks worden ze zo zelfstandig dat je weleens denkt.. Ik mis die tijd.
     
  13. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Dit .

    En... Heb je weleens aan inbakeren gedacht ? Dat hielp hier goed. Ik de draagdoek is tenslotte ook een soort inbakeren
     
  14. annabel88

    annabel88 Bekend lid

    7 feb 2017
    545
    80
    28
    Hoi! Ik had al eerder hier gereageerd maar nu zelf een topic geopend over in slaap voeden overdag.. misschien voor jou ook de moeite waard om te lezen!
     

Deel Deze Pagina