Baby slaapt overdag niet langer dan 45 minuten

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nelroos, 8 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nelroos

Nelroos Lid

15 sep 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Kom ik weer hoor ;) Ik heb tips nodig!

Mijn dochtertje van 10 weken slaapt overdag in haar ledikant niet langer dan 45 minuten (1 slaapcyclus dus). Ze wordt dan wakker, gaat niet huilen ofzo, maar gaat wel brabbelen en om zich heen kijken. Ze valt niet weer in slaap (héél af en toe wel). Ik wacht meestal wel 20 minuten voor ik haar uit bed haar, dan heeft ze nog wel de kans om weer in slaap te vallen ;)
    Maar ze is na die drie kwartier duidelijk niet uitgerust. Ze heeft nog rode en kleine oogjes (is overigens wel vrolijk). Hebben jullie tips hoe ik haar kan helpen langer te slapen?
    We houden sinds kort het ritme aan van 'voeden, verschonen, spelen in box, slapen in bedje'. Hiervoor wilde ze alleen maar slapen in de draagdoek, dus dat ze hier eventjes slaapt is al heel wat! (In de draagdoek sliep ze trouwens wel met gemak 2 of 3 uur. En 's nachts als ze in haar wiegje bij ons op de kamer slaapt, slaapt ze ook zo 3 of 4 uur achter elkaar). Maar het komt er zo dus wel op neer dat ze heel vaak aan de borst ligt, aangezien ze zulke korte slaapjes doet. Wat ik zelf niet erg vind trouwens. Wat ik wel sneu vind is dat ze niet goed is uitgerust.
    Ik heb haar ook dagen alleen gedragen in de doek. Maar ik merkte dat ik dit lastig vond met deze warmte en ik kreeg snel last van mijn rug. Eind van de middag laten we haar wel altijd nog 1 slaapje doen in de draagdoek, dan slaapt ze zo meer dan 3 uur. Zo moe als ze dan is :(

We bakeren haar trouwens al in. Ze is een hele druktemaker met haar armpjes namelijk.
    Tips? :) Alvast dank!

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier ook(nog steeds) dutjes van 45 minuten overdag.
    En het ritme wat je noemt, is dat echt het ritme voor je baby?

De oudste wilde altijd direct na de fles/borst naar bed. Jongste absoluut niet.Daar is het knuffelen,spelen,eten, spelen, slapen.
    Dit is al vanaf 2 maanden zo. Natuurlijk speelt ze nu langer dan met 2 maanden.

Misschien iets geven wat naar jou ruikt?

Deel Deze Pagina