Hallo, Onze zoon is 12 weekjes en het lijkt erop dat hij al een kiesje krijgt.. maar dit kan toch niet? Hij is heel erg aan het kwijlen en wil overal op bijten.. drinken uit zn fles wil hij ook niet echt meer.. als hij de helft op heeft is het veel... wat zou dit kunnen zijn? Sorry voor de zielige foto maar ik maak me echt zorgen! Kan iemand me vertellen wat dat witte puntje is?
Misschien een aft of ja misschien een kies wel vroeg idd maar ja alles kan. zoon geboren met tand dus sta nergens meer van te kijken.
het kan zeker wel een kies zijn, mijn opa was geboren met 2 voortanden, ik zou toch er even naar laten kijken dan heb je zekerheid.
Mijn nichtje kreeg haar eerste 2 kiesjes met 2 en 3 mnd oud. Mijn eigen jongste dochter met 5 weken haar eerste 2 ondertandjes dus kan echt wel. Wel sneu dat ze er zo'n last van hebben
een aft of een tand, het verschil zou je moeten kunnen voelen. Kwijlen rond deze leeftijd is wel normaal, vanwege de ontwikkeling van de speekselklieren - en daarbij de 'sprongetjes' . Als het wel een tand is, moet je al beginnen met poetsen niet handig/fijn lijkt me
Oh ja kan heel goed! Zou ook aften of misschien spruw kunnen zijn. Even in de gaten houden. En anders even iemand naar laten kijken?
Het lijkt eerder op een blaar,afte of een cyste.Kijk ook eens bij Epstein pearls, komt regelmatig voor bij zuigelingen en geheel onschuldig. Had mijn oudste dochter destijds ook maar iets minder uitgesproken. Laat anders huisarts even kijken. Naar mijn idee is dit geen kies.
Dat is een bohn nodule, oftewel een cyste. Heeft mijn zoontje ook vanaf 6 weken en nu nog steeds. Kan geen kwaad en gaat vanzelf weer weg.