Even van me afschrijven..

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Lindah, Feb 22, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Poeh, hier zit ik dan, op de bank in het donker met een slapende dochter op mijn arm. Vannacht was een drama. Onze dochter is nu 16 dagen oud en natuurlijk verwacht ik nog geen super nachten maar vannacht heeft ze in totaal 3 a 4 uurtjes geslapen.. Ik was al om 21 uur naar bed gegaan en mijn man heeft de voeding gegeven en kwam rond 22.15 uur naar boven. Ik heb haar toen overgenomen zodat hij kon slapen maar N bleef huilen en ik was zo moe dat mijn man haar toen weer heeft overgenomen. Zodra we haar in haar bedje wilde leggen(als we dachten dat ze sliep) begon ze gelijk te huilen. Uiteindelijk mijn man rond 2 uur naar beneden gegaan met haar en heeft hij om 4 uur aan mij gegeven en ben ik beneden gaan zitten zodat hij kon slapen. Mijn heeft een griepje(diarree, spierpijn en heeft zelfs een black out gehad) dus de voorgaande nachten heb ik hem vooral laten slapen en veel alleen gedaan. Ook ik ben net beter, ook anderhalve dag flinke buikkrampen en diarree, onze dochter S heeft vorige week diarree gehad en twee keer gespuugd.
    Zou N toch iets over gekregen hebben van ons? Had alles extra goed schoongemaakt.. N spuugt niet en heeft ook geen dunne luiers.

N slaapt bij ons op de kamer, vannacht uit nood geprobeerd met een matrasje tussen ons in te laten slapen maar ook dat mocht niet baten.
    N krijgt flesvoeding, Omneo Forte ivm krampjes.
    Bij de geboorte woog ze 4510 en ik verwacht dat ze weer op haar geboortegewicht zit. Ze krijgt 6 tot 7 voedingen van 90cc water met drie schepjes en een voeding van 120 cc water met vier schepjes. Meestal gaan de flesjes leeg maar niet altijd. Van de 120 laat ze vaak wat staan.

Overdag slapen lukt niet want hebben nog een dochter van 4. Mijn man in nu ziek thuis maar zal van de week ook weer gaan werken en dan lukt overdag slapen helemaal niet aangezien S dan vakantie heeft. Mijn man wil ik dan ook niet teveel belasten aangezien hij veel in de auto zit.

Ik wil vandaag het bedje weer wat schuiner zetten, hopelijk helpt dat..

Hebben jullie nog tips of miss is er herkenning?

2. Veertje84

Veertje84 Fanatiek lid

Oct 9, 2013
    1,023
    10
    38
    Female
    Social worker
    NULL
    Ik ken het, extreem vermoeiend...
    Mijn dochter L. heeft dit nog steeds. Ze is 4,5 maand oud. Vannacht heb ik ook weer vanaf 2.00u met haar moeten lopen/hupsen en noem maar op. ALLES om haar in slaap te krijgen.
    Ze is niet helemaal lekker (heeft gisteren ook spuitjes gehad) maar slaapt sowieso al extreem slecht.
    Bij mijn oudste was dit precies hetzelfde verhaal en dat duurde zeker nog tot 1,5/2 jaar oud.
    Maar laten we positief blijven! Na regen komt zonneschijn.
    Afwisselen/soms eens iemand op laten passen, veel wandelen en ja ook soms maar even laten huilen als je met je oudste bezig bent.
    Meer kun je niet doen!
    En ze is ook nog erg klein he, het is dan ook niet heel gek dat ze bij je wil zijn. Wie weet groeit ze er in een paar dagen overheen!

Gr. Vera

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Wat betreft huilen en niet slapen: draagdoek? Onze eerste heeft daar de eerste drie maanden praktisch in gewoond. Wat betreft jezelf: hulp vragen aan familie en vrienden?

4. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ach, 16 dagen oud pas :) Kan je hulp krijgen, iemand die smiddags even alles draaiende kan houden terwijl jij een paar uurtjes slaapt?

5. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties!!
    Ze is idd nog heel jong..

Overdag gaat het redelijk, ze ligt nu ook te slapen. Heb wel een draagdoek maar overdag nog niet echt nodig gehad.

Gelukkig lieve ouders(moeder, mijn ouders zijn gescheiden en vader is ook heel lief maar minder van het zorgzame en heeft ook een hersenbloeding gehad want oppassen wat moeilijker maakt). Mijn moeder heeft al veel gedaan de afgelopen twee weken en mijn schoonouders ook. Mijn schoonvader heeft nu ook een wond aan zijn oog dus wil ze niet teveel lastigvallen, ze doen al zoveel.

Ga proberen vandaag wat ritme aan te brengen, miss heeft ze daar ook wel baat bij..

6. mamabeertje

mamabeertje Fanatiek lid

Sep 9, 2015
    1,618
    349
    83
    Oh die eerste weken kunnen zo zwaar zijn.
    Ik heb in het begin een aantal nachten met mijn zoontje op de buik geslapen, omdat hij ook wakker werd zodra ik hem in bed legde. Misschien is dat een idee of slaap je dan zelf niet?
    Ik sliep dan ook niet heel geweldig, maar wel wat en ik lag in elk geval rustig.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Het is vervelend, maar ze is inderdaad nog zo klein! Probeer het jezelf zo makkelijk mogelijk te maken.
    Geef je het flesje van 120/4 voor de nacht? Zou het kunnen zijn dat het teveel is voor d'r en ze daarom onrustig is 's nachts, dat het te zwaar valt voor d'r.
    En krijgt ze nutrilon omneo-comfort of geef je omneo en forte voeding gemengd? Naar mijn idee bestaat er namelijk geen omneo forte voeding, het is of omneo of forte, maar kan me voorstellen dat als je 2 soorten voeding geeft ze daar ook last van zou kunnen krijgen.
    Maak je verder de voeding op de juiste manier klaar? Misschien kan je daar ook nog wat in veranderen/ verbeteren zodat ze zich wat prettiger voelt. Maak de voeding klaar met een deel gekookt water, voeg de poeder toe en roer de voeding goed door, vul erna bij met koud water tot de totale hoeveelheid. Zo zorg je ervoor dat je voeding goed oplost en er geen lucht in de fles komt wat weer voor krampjes zorgt.
    En hoelang doet ze over een flesje? Het beste is dat ze er zo'n 15-20minuten over doet.
    Misschien zitten er nog wat tips voor je tussen. Als je verder niet het idee hebt dat ze echt last heeft van maagzuur o.i.d. zou ik vooral proberen het voor jullie beiden zo comfortabel mogelijk te maken dan gaat het hopelijk vanzelf wat beter als ze ouder wordt.

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

Apr 21, 2012
    1,008
    145
    63
    Brabant
    Bedankt voor jullie reacties! Wel fijn om te lezen dat meerdere de eerste tijd zwaar ervaren..

Ze krijgt idd omneo comfort, had het er verkeerd neergezet.
    Ze doet ong 15 tot 25 min over een flesje en we voeden zo rechtop mogelijk. We zijn bekend met verborgen reflux, S heeft dit gehad. Ik zie soms wel wat dingen terug zoals het kauwen na een fles en het 'boksen' met haar armpjes.

De voeding maakte we met gekookt water en vulde we dan aan met koud water tot de goede temp en dan de voeding. Dus dat kunnen we beter anders doen, daar gaan we dadelijk gelijk mee beginnen. Ook gaven we idd de grote fles voor de nacht dus miss ook daarmee stoppen.

Met haar op mijn buik slapen vind ik een beetje eng, ben bang dat ze eraf schuift.. Natuurlijk doezel ik wel wat als ze bij mij ligt.

Vind het wel lastig hoeveel voeding ik haar zou geven aangezien ze natuurlijk een behoorlijk gewicht heeft. Bij S gaf ik de eerste tijd bv en zij was ook wat lichter bij de geboorte.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Om de hoeveelheid voeding te berekenen bestaat een handig sommetje. Je rekent met 150ml per kg lichaamsgewicht en die hoeveelheid verdeel je over 24 uur.
    In jullie geval ziet dat er dus ongeveer zo uit: 4,5 x 150 = 675cc per 24 uur.
    675 : 8 voedingen = 85cc per voeding
    675 : 7 voedingen = 96cc per voeding
    Je mag ook rekenen met een maximum van 180cc per kg lichaamsgewicht, dus dan zou je iets meer mogen geven.
    Maar uit dit sommetje zie je dus dan flesjes van 90/3 prima zijn voor haar gewicht. Het is niet erg als je er iets boven zit, maar ik zou niet ophogen als ze daar niet om lijkt te vragen. Lijkt ze toch een keer wat hongeriger te zijn kan je altijd nog 30/1 bijmaken, maar ik denk dat als ze verder tevreden is je het prima bij deze hoeveelheid kan houden. Is ze straks toe aan 6 flesjes (doordat ze wat langer doorslaapt of overdag wat langer tussen de voedingen laat) dan kan je langzaam ophogen naar 120/4.

10. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

In de draagdoek kan je ze op je laten slapen zonder dat ze eraf valt.

11. Anonymous1223

Anonymous1223 Actief lid

Jul 8, 2015
    188
    0
    16
    Is ze overdag ook onrustig? Ik hoor veel goede dingen over osteopaten, misschien daar eens informeren?
    Wordt ze niet rustig van een badje?

12. kikibaby1988

kikibaby1988 Actief lid

Sep 28, 2016
    348
    25
    28
    sahm
    Brugge
    De eerste weken waren hier ook superhard, maar mijn dochter woog 2kilo600 bij de geboorte en dronk bv om.de 2u. Had ng eens reflux ook. Het betert... Er is niet veel aan te doen jammer genoeg. Mss ook reflux: hoofdzijde matras wat hoger leggen

13. Shaana

Shaana Bekend lid

Apr 7, 2014
    886
    23
    18
    Eerste weken waren hier ook heel zwaar en herkenbaar dus.
    Dochterlief kon uren in me armen slapen, maar zodra ze het matrasje al tegen haar ruggetje aanvoelde was het huilen geblazen. Achteraf gezien natuurlijk logisch. Ze belanden in een grote boze onbekende wereld, terwijl ze 9 maanden in een lekker warm badje hebben gewoond.
    Dit zeg ik nu... Maar zo klonk ik in die tijd niet hoor! Was doodop en me geduld werd getest.
    Toen ze ongeveer 4 maandjes was ben ik begonnen om rust en regelmaat erin te stampen. Wakker, verschonen, voeding, spelen (in de box) en dan weer slapen. Waardoor draagdoek eigenlijk niet eens nodig was.
    Dat ging niet zonder slag of stoot, het was heftig. Maar we hebben volgehouden en het werpt echt wel zn vruchten af.
    Succes!

Share This Page