Onze jongste dochter is morgen 6 weken oud en gaat steeds slechter slapen overdag. Ze is dan wel moe en dan leg ik haar in haar wiegje. Omdat ze al weken zo onrustig en met haar armpjes maait baker ik haar in (met een pacco doek). Soms is ze gelijk rustig, soms huilt ze even wat. Ik ga iig pas weg als ze rustig is. Maar vaak begint ze dan na een paar minuten te huilen. Ik heb het idee dat het vaak krampjes zijn trouwens. Ga ik heen, geef haar een speentje, aai over haar buikje, of wiebel wat met de wieg en dan vallen haar oogjes vaak gelijk weer dicht. Maar soms schrikt ze al weer wakker als ik weg loop, en anders na 5 of 10 minuten wanneer ik weer beneden ben. Dan ga ik haar weer troosten en weer weg, waardoor ze weer heel even slaapt. Zo gaat het eigenlijk de hele tijd door. Hierdoor raakt ze naar mijn idee oververmoeid waardoor het alleen maar lastiger wordt voor haar om te slapen. Ik heb het boek van Ria Blom in huis maar het idee van haar een half uur te laten huilen (krijsen in ons geval) gaat tegen mijn gevoel in. Heeft iemand nog tips? Draagdoek is niet echt een optie. Doordat ik 2 drukke kleuters heb rondlopen is het beneden veel te druk voor haar, ze is zo alert dat ze alles absorbeert en alleen maar onrustiger lijkt te worden.
Nee meis. Misschien is ze al nieuwsgierig en wil ze de wereld al wat ondeken. Misschien ook al heb je twee drukke kinderen beneden haar eens in de box te slapen leggen misschien dat de omgevings geluiden haar toch lekkerder laten slapen dan we denken en vind ze het wel fijn om wat te horen.
Slaapt ze misschien liever op haar buik? Mijn zoontje sliep ook zo slecht en bleek later een buikslaper te zijn. Dochter heb ik ook al vlug op haar buikje gelegd, anders ging ze ook niet slapen. Lastig als je kleintje zo lastig slaapt!
Nee, beneden slaapt ze helemaal slecht. En ze is wel moe, er wordt druk gegaapt en weggekeken van de mobile in de box. Daarom ben ik ook begonnen om haar in haar bedje te leggen, dan slaapt ze iig íets beter. Op haar buik heb ik geprobeerd idd, maar dan wordt ze heel boos Nu ook weer, ze lag in haar bedje, sliep bijna meteen en een half uur later begon ze te huilen. Niet hard genoeg om erheen te gaan, af en toe een huiltje maar de ervaring leert inmiddels dat het slapen dan weer zo goed als voorbij is. Alleen met speen in slaapt ze dan weer heel eventjes (10 minuten miss).