Welke fles bij baby die niet gulzig is.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 6 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Welke fles kan je het beste gebruiken bij kindjes die echt langzaam en lui drinken? Vince is de eerste slokken gulzig maar daarna niet meer en drinkt toch niet optimaal uit de flessen.

Ik heb difrax en nuby hier liggen.

Mijn dochter was heeeel gulzig en dronk het beste uit difrax en totaal niet goed uit de avent.
    Zou ik nu dan juist avent moeten proberen?

2. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Hier ook een die gulzig drinkt.. Ik heb alle spenen en flessen geprobeerd, maar of ze was weer gulzig of ze wilde geen andere speen dan de difrax kersspeen..

Dus geef ik haar nu friso comfort, dat is iets dikker en het gaatheel moeilijk door het gaatje..

aan spenen en flessen kan ik je niet helpen..

3. misa

misa Niet meer actief

Ze bedoeld niet gulzig drinken.. :)

Ik zou gewoon eens wat proberen. Misschien is een grotere speen een optie? Al kan dat ook weer veel te snel gaan.
    En anders zou ik gewoon eens een avent proberen.
    Hoeveel voeding krijgt hij dan? Zou hij niet gewoon weinig honger hebben? (ff meedenken hoor)

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hij zit op 5 keer 150+5.
    En als hij hem maar half opdrinkt omdat hij zoveel pauzes neemt dan valt hij ook niet in slaap. Dan moet ik datgeen wat overbleef weer opnieuw maken en valt hij daarna in slaap. 3,5 tot 4 uur na het begin van de voeding wilt hij weer drinken.

Ik denk dat ik maar een aventfles ga kopen. Ook ga ik de m speen proberen van difrax maar ik ben bang dat dat te snel gaat en het dan zijn mondje uitloopt voor hij het goed door kan slikken.

5. misa

misa Niet meer actief

Ja, dat kun je proberen.

Maar je denkt dus dat als hij minder drinkt toch niet verzadigd genoeg is om in slaap te vallen?

Als je een aventfles koopt, daar zit al een nr 2 speen op. Dat zijn geloof ik 2 gaatjes en dat werkt dan geloof ik anders dan bij de difrax flessen. Want die heeft bij m gewoon een groter gat.

Succes!

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik haal dan zowiezo een speen in stand 1 erbij bij de avent.
    Dan kan ik kijken wat beter werkt.

Als hij minder drinkt dan valt hij vaak niet in slaap (ja eventjes voor max een half uur) en wilt steeds weer drinken.
    Soms gaat het wel goed hoor op een halve fles, maar dan heeft hij de rest van de dag in een uur tijd wel de flessen redelijk leeg gehad.

7. misa

misa Niet meer actief

Oke, dan lijkt hetr echt alsof hij de hoeveelheid wel nodig heeft maar snel moe is (of lui ja ;)). Hopelijk werkt avent!

8. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    Niet gulzig? dan de Difrax.

Mijn dochter is wel gulzig en heeft de Difrax in 10 minuten leeg met 120 cc en spuugt vervolgens de helft eruit.

ik gebruik nu johannesbroodpitmeel door haar voeding om het wat dikker te maken en nu doet ze er 20 á 25 minuten over en spuugt helemaal niets uit.

9. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Difrax werkt hier juist niet bij een niet-gulzig kindje.
    Met johannesbroodpitmeel erdoor drinkt hij wel beter de eerste paar flessen maar hij lijkt er allergisch op te reageren. Na 1 dag gaat hij flessen weigeren, spugen en krijgt uitslag over zijn gezicht wat al begint na de 1e fles.

10. misa

misa Niet meer actief

Oe wat vervelend.. Dan zou ik dat nutriton niet meer gebruiken nee.

Maar wat voor het ene kindje werkt, hoeft echt niet voor het andere kindje te werken. Het kost alleen wel geld en tijd om uit te proberen.
    Wij hebben ook een gulzig kind en zelfs nu met veel nutriton, omneo voeding, difraxfles en 210+7 kan hij soms nog de fles met 10 min leeg hebben.. Pff!
    Wij hebben ook veel geprobeerd, maar wat ik niet wist is dat je wel een weekje 1 ding moet proberen, voordat ze gewend zijn.. Beetje jammer van het snelle proberen. :)

11. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    oww sorry verkeerd gelezen:)

12. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    en drinkt ze nu goed?? Wij hebben ook alle flessen en speentjes geprobeerd.. Nu geven we haar friso comfort is iets dikker dan andere voedingen en ze drinkt nu gelukkig goed..

13. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Je kunt ook de 1-2-3 speen van difrax proberen. Dan kun je op het moment zelf kijken welke stand het beste is.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb net de voeding gegeven met de M speen en hij deed er 15-20 minuten over (met 2 pauzetjes om te boeren).
    Ik dacht juist dat die te groot zou zijn omdat het met de s speen wel eens uit zijn mondje wilt lopen. Maar dit lijkt gewoon helemaal goed te gaan.

Deel Deze Pagina