Ik ben me al een beetje aan het oriënteren op een fietsstoeltje voor over een paar maanden. Hebben jullie adviezen waar je op moet letten, en evt tips van merken waar je goede ervaringen mee hebt? Ik wil een stoeltje voor voorop.
Op zich zijn alle stoeltjes goed. Ik heb er wel op gelet dat ik de kleine als ze wat groter werd ook makkelijk in en uit het stoeltje kon tillen. Het stoeltje dat wij hebben gekocht had daarom wat meer ruimte aan de voorkant dan bij andere stoeltjes. Wij hebben gekozen voor de Yepp mini. Heel handig systeem.
Ik heb een bobike voorzitje en ik vind het zo'n pokkeding., Die riempjes zitten altijd gedraaid en krijg ze nooit goed strak vast en mijn dochter is niet zo van het stilzitten dus die probeerde eruit te komen. Ik heb nu een Yepp achterstoeltje en dat bevalt prima!
dat is met de bobike lastig inderdaad, mijn dochter is 11 kilo (wel lang) maar ik moest zo frutten om haar in dat voorstoeltje te krijgen, dat we allebei helemaal bezweet op die fiets zaten daarna
Sinds een paar weken heb ik de Yepp voorop. Hij bevalt prima! Door de hoge leuning ziet het er heel comfortabel uit voor mijn dochter. En ze zit de hele tijd Nijntje (op de slaaprol) kusjes te geven.
Ik heb een oude GMG , geloof dat hij al 14 jaar oud is. Maar super makkelijk in gebruik! (je hangt hem gewoon aan je stuur) en ze zit er prima in! Riempjes sluiten ook goed! Suc6!
Ik heb een Bobike voorop, maar heb nergens last van.. Vind het een super stoeltje! Krijg volgende week een nieuwe fiets, maar doe mijn Bobike weer voorop
Ik heb een bobike, maar ook nergens last van. Morgen krijg ik een nieuwe fiets met Yepp zitjes dus kan je dan vertellen hoe die zijn vergeleken met bobike.
Hier ook een Yepp voorop. Vind het echt een ideaal ding. Het materiaal is schok absorberend de rug lekker hoog waardoor die lekker confortabel zit, Mijn zoontje is best wel lang en past niet goed meer in een bobike voor zitje maar in de yepp zit hij nog heel confortabel.
Wj hebben een Bobike voorstoeltje van iemand gekregen, maar de sluiting daarvan schoot los als zoon aan het bokken sloeg. Tee keer uit zijn stoel gevallen, gelukkig beide keren kunnen vangen. (En wat was ik die tweede keer boos op mezelf! ) Een ander nadeel vond ik dat de riempjes voor de voetjes veel te kort waren. Dus met schoenen aan kon ik al heel snel niet meer de voetjes van onze zoon vastzetten. Nu een Tipp achterstoel met vijfpuntsgordel. Die bevalt prima! Geen idee hoe het voorstoeltje van Tipp is, maar mochten wij in de toekomst een twee kindje mogen krijgen, dan zou Tipp op dit moment wel de eerste keuze zijn. (Maar wie weet dat er dan weer op de markt is!) Ik vind trouwens een stoeltje voorop wel veeeeel fijner fietsen dan achterop. Niet alleen omdat het wel lekker knus voelt, je kind tussen je armen. Maar het is ook veel minder wiebelig dan achterop.
Wij hebben net een qibbel stoeltje gekocht. Vind hem erg fijn, ook veel leuke accesoires (je kan zelf d eklkeur bekleding kiezen, leuk stuurtje voor de kids om mee te spelen enm matching fietstassen ) Startpagina / Fietsstoeltje / Qibbel Fietsstoeltje / Qibbel Fietszitje Voor / Qibbel Voor Fietsstoeltje Dots Paars
@Stefanie Wat een leuke! Ik weet zelf nog niet welke ik wil... Vind de Yepp wel erg leuk, maar ik wil zo graag een roze en die hebben ze niet!
Hier ook een Yepp (zilverkleurige met roze bandjes over de voeten en roze schouderbeschermers). Reden waarom we deze hebben: wat schokabsorberender dan de Bobike en een 5-punts gordel (bij Bobike maar 3).
Wij hebben de Yepp mini voorop de fiets en hij bevalt prima! We vinden het ook handig dat het zitje en het windscherm heel makkelijk op een andere fiets te plaatsen zijn. Mijn dochter is nu 13 kilo en het wordt inmiddels wel zwaar tillen hoor, om haar in het voorzitje te krijgen. Soms denk ik wel eens: had ik meteen maar een achterzitje gekocht, maar het is zo gezellig, een kindje voor op de fiets.
Hier ook een Yepp mini voorop, ik fiets al een paar maand met m'n kleine meisje en hij bevalt er goed.. Vooral ook omdat hij geen bekleding heeft, maar toch zacht is..Hierdoor maakt het niet uit als hij een keer in de regen buiten heeft gestaan!