begin tot kruipen? (vroeg...)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 2jees, Jul 15, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn moppie rolt vanaf exact 5 maand naar de buik, andersom kon ze al.
    Dat doet ze alleen niet zo vaak, ze ligt meestal heel de tijd op de buik en bgint dan te huilen.. Op het parket schuift ze al achteruit. Ze is zeer gefrustreerd omdat ze dan nergens meer bij kan.. Wat een pittige fase zeg..

Maar goed, sinds een week of twee gaat ze heel hoog op haar armen staan, en zonet zat ze bijna op haar knieen.. kan het zijn dat ze nu al gaat kruipen? Mn oudste deed dat pas met een jaar, vandaar..

Wie nog meer een snelle kruiper?

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

Oct 24, 2011
    10,011
    1,860
    113
    Ons meisje doet ook precies hetzelfde als die van jou, maar kruipt nog niet, ze draait wel rondjes om haar as als ze iets wikt pakken. Maar kruipen heeft ze nog niet door....ben benieuwd hoelang dat gaat duren.....

3. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

Jul 7, 2010
    3,744
    1
    36
    Friesland
    Lucas doet hier precies hetzelfde...ben het ook niet gewend. onze oudste rolde pas met 6,5 maand ;) Ben ook benieuwd of hij nu vroeg echt gaat tijgeren

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Hier deed hij dat met 6 maanden maar echt vooruit kruipen deed hij met precies 8 maanden. 2 maanden nodig gehad om te oefenen. Veel gewiebeld op handen en knieën.

5. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Hier kroop ze met 6 mnd rond op handen en knieën, dus het kan :)

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Aha oke, het kan dus ;) Niet dat het zo leuk is misschien, dan kun je er achteraan..
    Ja, om de as draaien hier ook al poosje.

Waar spelen jullie kids verder zoal mee? Zijn ze ook zo gefrustreerd?

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Mijn dochter draaide ook om haar as, vooral als ik haar riep en ze niet wist welke kant ik stond :D dat om haar as draaien doet ze nog steeds. Tijgeren vanaf 7 maanden precies en nu zit ze heel vaak op handen en knieën. Ze zeggen dat kruipen dan niet lang meer duurt. Ben benieuwd!

Ze is nooit gefrustreerd geweest overigens, ze is wel enorm nieuwsgierig en ik laat haar dan ook lekker ontdekken. Onder de tafel, met de lectuurmand spelen, aan de bank zitten, naar de keuken, naar de gang, slaapkamer, etc. Als het echt gevaarlijk word haal ik haar weg. Anders moet ik 100x per dag haar ergens vandaan halen. Nou echt niet!

Als het echt te gek wordt gaat ze nog wel eens in de wipstoel met een speeltje, dan kan ze heel even rustig aan doen.

8. 2jees

2jees Niet meer actief

Ja dat ontdekken is zeker goed en leuk! Deed ik ook bij de oudste. Maar met een jaar snappen ze je wel beter..

Ik kon me nog herinneren dat jouw dochter snel was, ooit geschreven in een topic over.. eh.. slapen geloof ik?? Hoe gaat het? Al weer bijna 8 maanden dus! Hier morgen 6 maanden. Dan zijn ze bijna wel baby-af he. Hier een beetje slaapdrama.. zitten ook met allergien, ben al op dieet en nu ineens allemaal exceem en slijmpoep.. Geen idee waarvan. en gillen gisteravond! Ze spookt elke nacht. Gelukkig geef ik nog Bv dat helpt haar vaak weer in slaap! maar ze wil echt alles meekrijgen.
    Vandaag slaapt ze best goed.. Heel benieuwd of het zo blijft..

9. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ja qua slapen hebben we het echt getroffen. Met 12 weken sliep ze van 8.30 - 05.30, vond ik echt heel netjes. Jaaa... 8 maanden bijna!! Baby is ze nu eigenlijk niet meer (vind ik ;)) Ze weet donders goed dat als ze even jengelt dat er dan iemand naar haar omkijkt! En de ontdekkingstocht vind ik heel erg leuk maar soms ook vermoeiend!

Ik vind het dan wel weer raar dat ze geen tandjes heeft.. maar ja da's weer een ander topic ;)

10. 2jees

2jees Niet meer actief

Geen tandjes raar, hoezo? Is toch wel vaker bij die leeftijd?

Zo, fijn hoor! echt niet meer klein dan he, vanaf 8 maand veranderd het snel. Zitten en eten enzo.

Ja vermoeiend zeker! maar dat zijn alle fases.. vond de 13maanden sprong hier ook vreselijk.. Maar goed k maak je niet bang ;)

Share This Page