Hoe weet je of ze zat zijn van het ledikantje? Ons zoontje is nu 21maanden. Afgelopen nacht was het ineens mis. Wilde niet meer in zijn eigen bedje. Het was alleen maar huilen/brullen. Ook hangt hij helemaal over zijn bedje heen. Slaapt gelukkig wel in slaapzak anders zou hij er wel uit kunnen klimmen. Tussen ons in slapen werkte ook niet denkt dat het dan speeltijd is. Ik vind het zo lastig of het "probleem" het ledikantje is en toe is aan een groot bed. Kan ook op moment de warmte zijn, dat het hem nu teveel is. Misschien raar gedroomd, maar kan hij dat al onthouden? Misschien doorkomende kiezen, voel alleen niks is ook niet rood. En zetpil helpt ook niet.
Goede vraag... Ik heb hier eigenlijk exact hetzelfde probleem. Hij heeft wel genoeg ruimte in zijn ledikant; dus hij is er nog niet uitgegroeid. Toch betrap ik mezelf erop dat ik al naar een juniorbed aan het kijken ben. Maar ik vraag me af of hij dan wel blijft liggen.
Bij de oudste was ze 2 jaar toen ze uit het bedje klom zelfs met slaapzak. Toen dachten we wel dat ze toe was aan een ander bedje. We hebben eerst 2 weken haar matras op de grond gelegd naast het bed zodat ze kon wennen. Dat zou je eerst kunnen proberen om te kijken of hij toe is aan een ander bed. Kijken of hij blijft liggen, niet terug wil naar zijn oude bedje enzovoorts.