Baby slaapt weinig overdag. Ritme invoeren?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RobinBird, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    @Asley bedankt voor je uitgebreide berichtje. Ik heb het de laatste dagen bijgehouden, en maak me daardoor wat minder zorgen. Ze slaap meestal 14 uur per 24 uur. Op vandaag na dan, dat gaat niet meer lukken. Vandaag denk ik 11 uur.

    Ik maak(te) mij zorgen dat ze niet voldoende sliep. En was bang dat ze zich daardoor wellicht minder goed zou ontwikkelen.

    Wat een mooi ritme heeft jouw ventje zeg. Krijgt hij flesvoeding? Ik vraag dat, omdat ik overweeg over te stappen van borst naar fles en ben benieuwd of flesvoeding wellicht ook 'makkelijker' is wat betreft het krijgen van een beetje ritme. Dit laatste overigens voornamelijk omdat ik daardoor hoop zelf wat beter in mn vel te gaan zitten. Ik weet dat jonge babys niet per se een vast dagschema hebben :)
     
  2. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.425
    5.512
    113
    Vrouw
    Ik gaf bv en alledrie zaten ze vrij snel in een ritme. De jongste vooral overdag, in de nacht was het chaos maar dat kwam ook door zijn reflux.
    Ik denk dat het echt ook aan de baby ligt.
    Maar ja, nr 2 en 3 hadden ook te maken met een oudere zus die naar school moest.
    Dus vaak moesten ze zich ook aanpassen naar een ritme dat ik graag wou.
     
    RobinBird vindt dit leuk.
  3. RobinBird

    RobinBird Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.317
    1.011
    113
    Ah dank. Dat scheelt vast wel ja. Ik hoef nergens heen haha dus laat haar slapen zolang ze wil. Dat wisselt ENORM.
     
  4. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Ik zou nooit overwegen te stoppen met borstvoeding, omdat er dan iets makkelijker zou kunnen worden. Die garantie heb je namelijk niet. Ik zou borstvoeding juist gewoon als de basis zien. Dus zoeken in andere dingen.
    Middelste hier drama. Maar wat was ik blij Dat ik wel gewoon ben blijven voeden. Daar lag het probleem ook helemaal niet.
    Probleem was fysiek.
    De 3e is een eitje. Weg te leggen, ritme. Toegegeven; dit kindje moet zich ook aanpassen aan de oudere kinderen.
    Maar de tegenhanger is dat dit kindje geen problemen heeft op lichamelijk gebied.

    Kijk wat je kan doen. Slaapt ze te lang? Dan eerder wakker maken bijvoorbeeld. En zeker met bv: aanleggen, aanleggen, aanleggen. Clusteren in avond, etc..
    Maar zou zeker niet stoppen. Ik denk niet dat kunstvoeding de oplossing is.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Jullie ritme ziet er goed uit hoor. Het heeft gewoon tijd nodig!
    Mag ik vragen wat voor klachten je zelf ervaart met de bv?
     

Deel Deze Pagina