ja het zou kunnen natuurlijk, maar er zijn naar mijn mening geen geluiden in de slaapkamer. Ik slaap in zelfde houding zoals ik ga liggen ( slaap echt alsof ik dood ben hahaha) en beweeg amper, bed kraakt niet, als vriend er is komt ie pas in de nacht laat slapen, ik sluip de kamer en bed in en 9 vd 10 x pyama aan in woonkamer.... Hoe ouder hij word , hoe sneller hij dingen hoort natuurlijk dus durven amper nog de kamer in. Wilde hem bij zijn broer op de kamer doen, maar als ie hele nacht gilt heeft dat geen nut natuurlijk....
Tsjaa en dat niet consequent zijn. Zou wel eens het probleem kunnen zijn... Kindjes zijn nl echt niet gek Zou dar eerst een keihard aan gaan werken ook handig voor in de toekomst.. Peuterpuberen enzo En je weet niet of ie bij je zoontje inde kamer ook gilt.. Misschien slaapt ie heeerlijk... Je weet het niet als je het niet probeert Desnoods doe je je zoontje een weekend laten logeren
Wat zul jij moe zijn zeg Maar honger kan het in mijn optiek zeker niet zijn hij krijgt voldoende overdag. En anders zou hij niet zo snel weer wakker zijn. Hoe slaapt hij als hij de eerste keer wakker worden een volle fles krijgt? Misschien haalt hij dan wel n hele nacht. Maar eigenlijk is nachtvoeding op deze leeftijd zeker niet nodig! Extra druk gedrag is trouwens ook n signaal van moeheid. Dus misschien is dat zijn signaal? En wil hij toch eerder naar bed, en is hij om 8 uur over zijn moe zijn heen en om half 9 opnieuw moe? Heb je al n vroegere bedtijd geprobeerd? Wij proberen de bedtijd rond half 8 te houden. Hoe slaapt de kleine als hij is logeren? Of heeft hij dat nog niet gedaan? Misschien slaapt hij idd onrustiger bij jullie op de kamer. Iig heel veel succes en sterkte. Hoop dat je zeer binnenkort weer lekker kunt slapen in de nacht!
Ja ik kan t gewoon niet aanhoren als mijn kindjes zo wanhopig en hulpeloos huilen... ik hou t amper 10 min vol en ga dan toch erheen.. Ik ben extreem als t om mijn kids gaat... niet goed maybe, maarja ik ben van die mamas die hun kindje niet graag laten huilen. Ik kan t max 10 min aan... hoe ouder ze worden hoe meer ik t kan loslaten, bij mijn oudste hou ik t langer vol, omdat ik weet waarom hij t doet( met hem kan ik communiceren, van de baby weet ik niet wat de reden is) Ze gaan heel af en toe wel eens een weekend, toevallig volgend weekend weer logeren. Daar is de baby net zo... Ik heb t niet geprobeerd in kamer van mijn oudste, die slaapt licht als mij en als de baby dan huilt verstoren we zijn nachtrust ook... geen idee hoe ik t dan zou moeten aanpakken t samen laten slapen. Ik wilde dit eigenlijk starten wanneer oudste 3jr word in augustus. Dan groot bed voor hem en ledikant van baby aan de andere kant vd muur.... Met 10 mnd niet te jong voor bij zijn oude broer? Ben bang dat de oudste wakker word en de kleine wat aandoet per ongelujk in de nacht .... het is naar mijn idee ook vast geen honger hoor in de nacht, meer gewenning en denk lekker op die speen knagen voor de tanden... Heb wel eens in de nacht bij 1ste huil 180 cc gegeven en hij kwam uur later weer huilen dus hielp niet. nee nee , zijn slaapsignalen merk ik echt duidelijk! Hij is gewoon erg levendig, speelt graag en nu dat ie kan kruipen etc vliegt ie alle kanten op. Zijn broer was ook zo toen ie klein was, deed t met weinig slaap ( hebben ze van hun vader denk ) Ja laten huilen nachten zou eens t probleem kunnen oplossen maar ik kan t niet!!! waarom? - maak me druk om de buren - bang dat oudste wakker word - kan zelf slecht tegen t gehuil - baby overstuur - kan zelf toch niet slapen door t gehuil heen
toch is consequent zo belangrijk... anders kun je dit denk ik erg moeilijk doorbreken. heel veel suc6
Heel vervelend voor jullie allemaal lijkt me! Mag ik vragen welke melk hij krijgt?Is dat standaard? Misschien moet je eens overgaan op melk voor hongerige baby's? Ik zou in ieder geval niet met honger laten huilen, want daar gaat hij waarschijnlijk echt niet van slapen! Mijn dochter komt nog steeds weleens 's nachts (wel soms moet ik zeggen hoor..)en dan krijgt ze gewoon de fles en zij is ook 10 maanden.. En hebben jullie een ritueel voordat hij naar bed gaat?Als er steeds voor het slapen gaan hetzelfde gebeurt (boekje lezen, tandjes poetsen, pyama aan en dan een knuffel of foto weltrusten wensen en dan naar bed met een vast knuffie..)dan gaat hij rustig naar bed en gaat rustig slapen.. Als een kind veel te verwerken heeft in zijn slaap door veel indrukken overdag wordt hij steeds overstuur wakker en slaapt niet rustig... Dus misschien moet je proberen om een uur voordat hij gaat slapen even de tv en/of radio uit en rustig op schoot zingen of lezen en dan de fles en naar boven? En een baby heeft trouwens zowiezo heel veel structuur nodig, ga je misschien te vaak weg van huis of is een dag te druk voor hem? Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Ik snap dat t heel lastig voor je is maarja je zal toch moeten kiezen of even consequent zijn en er waarschijnlijk vanaf zijn of zo doorgaan.. En ik heb al eerder gezegd laat je oudste zoontje eens een weekend logeren en leg de baby dan in die slaapkamer En het is heus niet erg als je na 10 min erheen gaat on te troosten.. Maar doe dat wel als ie zn bed ligt.. Dus niet elke keer eruit halen.. En ja t zullen een paar lastige nachten worden... Maar daar zul je dan even doorheen moeten en gaat het daarna mosschien wel heel goed.. Als je t niet probeert weet je t niet
Hoi hoi. Als ik het goed begrijp heb jij vooral het meeste moeite mee om je kleintje te laten huilen en je man kan hier iets beter tegen?? (sorry als ik het verkeerd begrijp) Meschien is dit iets voor jullie. Jij en de oudste gaan een weekend uit logeren (mits dit kan) Jullie lichten eventueel de buren in. (zo hoef je daar ook geen zorgen om te maken) En je man probeert in dat weekend deze patroon te doorbreken. Laat jullie jongste alvast op de kamer van de oudste slapen zodat ze een beetje aan de nieuwe kamer kan wennen. Hopelijk heb je hier iets aan en kunnen jullie allemaal snel van een goede nachtrust genieten. Sccs.
Ik heb natuurlijk zelf geen ervaring met een slecht slapertje van die leeftijd. Wat ik wel denk, is dat hij inderdaad overprikkeld is door te weinig slaap/rust overdag. Ik snap echt dat je alles probeert en vooral ook dat je laten huilen echt niet aan kunt. Maar wat nou als je consequent slaapjes overdag gaat invoeren? Maar dan hoeft hij echt niet echt te slapen, beetje spelen in bed kan ook. Maar zodat hij wel rust. Ik krijg namelijk inderdaad het gevoel door je verhaal dat hij te moe is. Ik heb dan geen eigen kindje, maar wel kindjes op mijn werk, kdv. Hier is echt de stel regel gek genoeg, een uitgerust kindje slaapt veel beter in de nacht. Ik weet niet of je nou echt consequent moet laten huilen, zou ik zelf niet doen. Maar ja, ik zou niet weten hoe ik het zou doen als ik er zo doorheen zou zitten als jij. Maar consequent kan je natuurlijk wel worden in de voorspelbaarheid van de dag. Echt overal een ritueel van maken, niet alleen van het naar bed gaan in de avond. En vooral niet te veel tegen je eigen gevoel ik gaan want ik denk wel dat kindjes dat zeker aan zullen voelen. Bovendien vraag ik me af of je dat niet nog meer energie zal kosten? De strijd er uit halen voelt volgens mij beter voor je? Want zoals ik al vaker lees, kan me niet voorstellen dat hij echt honger heeft. Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar hoop zo dat het snel beter gaat voor je/jullie! groetjes marije
Hey meiden, ja begrijp dat consequent zijn belangrijk is voor de regelmaat en structuur, maar ik kan zo slecht tegen het gehuil... De buren klagen nooit over het gehuil hoor, soms zijn beide kids tegelijk bezig ... heb lieve begripvolle buren. Maar ik voel me er toch ongemakkelijk bij, die mensen hebben ook hun rust nodig. Mijn vriend kan t beter aan, maar wonen niet samen en hij werkt 6dgn onregelmatige tijden dus met de baby alleen laten gaat m niet worden.... uit logeren hebben ze maar 1 opa en oma en die kunnen niet altijd en wonen niet naast de deur. Ik zou beide kids vd zomer op 1 kamer doen als de jongste 1jr is en oudste 3jr... Maar t schrikt me gwn af dat de baby continue de oudste wakker zal huilen en als ik in en uit blijf lopen heb ik een groter drama dan nu... maybe ga ik wel van t ergste uit zonder proberen. Vanacht heb ik wel kleine aanpassingen gemaakt om te kijken hoe de baby en ikzelf erop reageren. 20.30 naar bed 23.30 baby wakker. plat gelegd ( slaapt op buik) en zachtjes wiebelen bij de billetjes en binnen 2 min was ie weer weg ZONDER fles 01.00 baby wakker en dit keer bleef hij gillen. flesje van 90 cc met 2 scheppen gegeven, waarvan 70 cc laten drinken en fles eruit 03.00 baby wakker en huilen en zitten in bed... ik heb t laten gaan en na 5min sliep hij weer 05.00 baby wakker en weer na 5 min sliep hij ZONDER fles 6.30 baby wakker, flesje 90 cc en weer slapen tot 8.30. Maar hij sliep van 7.00u tot 8.30 naast mij in bed, want bleef gillen na de fles.... Hij is deze nacht dus minder vaak wakker geworden als voorgaande dagen en maar 1 nachtfles gegeven en ik heb m in slaap laten huilen !!! Was doodsbang dat de oudste wakker zou worden van t gegil , maar t ging dit keer goed. Normaal word de oudste ook gillend wakker ervan. Nu de vraag: vanaf welke leeftijd verantwoord 2 kids bij elkaar op de kamer te leggen, en als de oudste er niet van slaapt of door het gehuil heen slaapt? Deze nacht was alsnog slopend, omdat ik er toch steeds uit moet en met de gedachte : ik moet er toch steeds uit ga slapen rust ik niet voldoende.... maar ik ben halve stapje verder voelt t !
Pittig hoor! Fijn dat het afgelopen nacht wat beter is gegaan. Als hij om 06.30 komt, kun je hem dan geen papfles geven, als begin van de dag? Zodat hij daarna misschien weer tevreden gaat slapen? Verder heb ik geen tips, succes ermee!
ja het zou kunnen natuurlijk, al heeft pap hier geen effect op t lekker verzadigd verder slapen... heb ik altijd met elke probleem: zodra ik het neerzet op zp gaan ze t ineens beter doen Was nog steeds een slechte nacht hoor met wakker worden steeds, maar ik moet denk ik leren laten huilen en laten beseffen ze pakken me niet? Moeilijk hoor, vooral in zelfde kamer! en vraag me nog steeds af: waarom huilt ie, wat zou de reden toch zijn?>
Heb niet alle pagina's gelezen maar waarschijnlijk is de enige optie laten huilen. Zeker met 10 maanden moet ie gemakkelijk de hele nacht `12 tot 14 uur door kunnen slapen. Flessen heeft ie zeker niet nodig snachts das gewoon gewenning. Geef maar gewoon water dan stopt ie er wel mee. Als jij niet tegen het gehuil kan kun j'm uit logeren doen, een vriendin kan het waarschijnlijk wel. Of je zet beneden even de tv aan (jaja klinkt vreselijk) maar goed te doen. Sommigen gaan overgeven maar das alleen aandacht vragen net als kindjes die met hun hoofd gaan bonken. Volhouden is moeilijk ik weet het, spreek met je man af wanneer je begint en steun elkaar. Alles is beter dan een oververmoeide mama die als een zombie voor dr kids moet zorgen. Vertrouw erop dat je zoontje het kan, hij heeft alleen nog een zetje nodig.
Ik weet dat de flessen gewenning zijn, maar t is ook van mijn kant meer geworden: hij slaapt tenminste weer als ie heeft gedronken.... dus ligt ook aan mij. Uit logeren kan alleen bij oma en dat is niet altijd mogelijk. Heel vreemd te zeggen, maar ik heb geen vriendinnen Letterlijk geen 1 .... maar dat terzijde. Ik woon op een gelijkvloerse gehorige etagewoning dus in de woonkamer zitten word ik ook nerveus van het gehuil. Ik heb hem voor de verandering na fruit om half 11 in bed gelegd en hij heeft een uurtje geslapen! dus ik ga beetje dingen aanpassen en uitvogelen en dan een ochtendslaapje invoeren en dat tot max 12u zodat erna kan lunchen en wie weet om 15/16u weer ff een uurtje slapen voor avond eten Ik kan niet communiceren met hem, dus geen idee of hij huilt om aandacht, echt honger, gewenning of ergens last van heeft kwa pijn.... das wel weer minder.
Een fles 's nachts hoeft geen gewenning te zijn. Hier in ieder geval niet. Ons kind wil geen speen, en ik ga niet 2 uur lang een gillende baby sussen om 02 uur 's nachts. Na 120/4 slaapt hij direct door. Daarbij is bv 's nachts tot ik weet niet welke leeftijd wel acceptabel omdat het 'natuurlijk' is, maar met flessen zou dat dus weer gewenning moeten zijn. Ons zoontje deed dit tussen 8 1/2 en 10 1/2 maand (welliswaar niet 3 x per nacht), toen was het over en sliep hij weer door, hij kwam ook niet alle nachten. Je kan proberen meer eten te geven overdag, een extra boterham om 16 uur. En anders voor je zelf gaat slapen een fles van 150/5. Kijken of hij het dan wel door trekt. Tijdens groeispurts, waarvan de 10 maanden sprong bekent staat als een hele grote mentaal en fysiek, hebben ze nou eenmaal meer voeding nodig om de sprong door te kunnen maken. Rond 13 maanden heeft onze zoon weer een tijdje om de fles gevraagd, het moment dat hij liep was het over en sliep hij weer door....dus.... Overdag is het tot gemiddeld 14/15 maanden twee slaapjes. Twee keer 1 1/2 uur of een keer 45 minuten en een keer 2 uur. Verschilt per kind. Half elf in bed lijkt me best laat in de ochtend. Onze zoontje van 14 maanden slaapt nu van 11 tot 14. Dat slaapje verschuift rond 16/18 maanden waarschijnlijk naar een slaapje van 12.30 tot 15 uur. Niet ieder kind is het zelfde maar lijkt me dat je goed bezig bent. Neem de leiding maar een beetje. De beter ze overdag slapen, de beter ze 's nachts gaan slapen. Succes, C
Je zoontje communiceert misschien nog niet terug maar je kunt wel degelijk tegen hem praten hoor. Het kan natuurlijk ook dat hij wakker wordt doordat hij droomt, wat ik vaak deed is ze gewoon te vertellen dat alles goed was en dat mama dicht bij ze was in huis. Wel heel goed dat je hem nu op een andere manier troost en hij dus niet meteen een flesje als troost hoeft.
Hij communiceert niet in de zin van: hij kan niet pratend aangeven wat er scheelt Enkel dus met gehuil etc... en dan weet ik niet goed wat er aan de hand is natuurlijk Praten , fluisteren, zingen, rugje wrijven doe ik allemaal al. Hij is nu zover dat ie de ochtenden een slaapje doet van een uurtje tot 2,5u... maar 9 vd 10 x is t een uurtje. en tegen 16u nog een slaapje van een uurtje. Hij slaapt iets beter, heb echt t idee dat t door de tandjes was, want de bovenste 2 zijn nu helemaal door en hij slaapt nu stukken beter. Nu gaat hij 20.30u naar bed en slaapt ie tot 01.00u en word huilend wakker en huilt tot ie fles krijgt. Dan weer rond 3u wakker en vervolgend tussen 5 en 7u weer een keer... De flessen heb ik verkleind naar 90 cc en 2 schepjes en ik probeer eerst te troosten zonder de fles, maar helaas werkte dat 2 dgn en toen weer zelfde. Kon t de 10mnd sprong zijn zo heftig of de pijn vd tandjes?