baby slaapt zo weinig

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door priscil, 11 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Hallo
    onze baby van 9 weken slaapt zo slecht ! vooral overdag wil hij echt niet slapen!
    Hij slaapt s'nachts wel een klein beetje door soms zo'n vierenhalf uur.
    Maar verder is het echt drama.
    Als ik hem in zijn bedje leg is hij eerst vrolijk aan het lachen maar als ik de kamer uit loop zet hij het op het krijsen!!
    met als vervolg dat ik hem al snel uit zijn bedje haal.
    alleen in de kinderwagen en in de auto valt hij in slaap.
    Zo ben ik echt de hele dag met hem bezig en eerlijk gezegd ontvlucht ik vaak het huis met hem om hem maar ff stil te krijgen.
    Vaak is het ook zo dat hij wel slaapt als er visite is .
    dan valt hij op schoot in slaap en kunnen we hem zo slapend in de box leggen, omdat hij ons dan hoort praten is hij meer op z'n gemak denk ik.
    We proberen hem steeds rustig op bed te leggen soms met een muziekje op de achtergrond, soms rolgordijn open soms dicht, steeds ff geruststellen/knuffelen, soms loop ik meteen weg soms blijf ik even bij hem zitten. maar hij blijft krijsen en heel druk maaien met armen en benen.
    heb hem nu in een slaapzakje gelegd want hij ligt binnen to time achterstevoren in zijn bedje.
    ik weet dat er een hoop mensen de baby inbakeren maar dat durf ik niet.
    Heb ook een draagzak geprobeerd. nou het was al een gevecht om hem er in te krijgen.
    hij wil alleen maar lekker lachen en gekker wij doen hoe beter.
    het begint ons nu wel echt op te breken en het huilen lijkt alleen maar erger te worden.
    Ik weet dat ik hem best ff mag laten huilen en dan voet bij stuk moet houden maar ik kan het niet over mijn hart verkrijgen .
    het is een lang verhaal geworden maar ik hoop dat u nu een beeld heeft van hoe het er hier aan toe gaat en ik hoop dat u wat tips voor ons heeft.

p.s.
    hij krijgt nutrilon standaard 1 en nutrilon forte om en om.
    7 soms 8 flessen per dag van 130 ml water + schepjes.
    de laatste keer bij het consultatie bureau was 27 juni toen was hij
    7 weken en woog hij 4965 gram bij was hij 57.5 cm

alvast bedankt

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik begrijp dat je ten einde raad bent!!

De drie r's zijn nog steeds erg belangrijk voor een kind. Als je ze steeds maar oppakt en naar buiten vlucht, krijgt hij steeds teveel prikkels, waardoor hij dan weer meer gaat huilen. Je geeft aan dat je steeds iets anders doet, de ene keer ga je meteen weg, en de andere keer blijf je, dan ga je weer snel naar hem toe, andere keer weer niet. Zo is het voor hem niet duidelijk.

Advies is, om ritueel in te bouwen wat steeds hetzelfde is, zoals, omkleden, knuffelen, muziekje, weggaan. Laat hem 10 minuten huilen, ga dan even ernaar toe, troost met lage stem, geen oogcontact, en niet er uit halen. Geen vragen stellen, alleen maar troosten. Ga dan weer weg, en wacht weer 10 minuten. In slaap huilen doen ze op de volgende manier. Ze huilen eerst niet, dan zacht, hard, zacht en even stil, iedere keer beginnen ze opnieuw daarmee tot ze in slaap vallen.

De puckababy zou ook nog wel wat kunnen zijn. Dat is een slaapzak zonder mouwen. De meeste kinderen varen er wel bij.

Ik vind zijn hoeveelheid voeding ook aan de ruime kant hoor, hij heeft maar 750 nodig en krijgt veel meer. Maximaal mogen ze een liter, en hij krijgt nu soms al meer. Probeer het daarom af te bouwen naar 6 voedingen.

Groetjes Adrienne

3. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    bedankt voor uw reactie

ik ga het maar weer proberen zoals u zei.
    ik vraag me echt af wanneer het beter gaat maar dat zal wel bij iedere baby anders zijn...
    Hij is nu weer hardt aan het krijsen en gillen boven.
    dus ik kan er meteen mee aan de slag!

ja idd ik vind de voeding ook al zo veel.
    en bij het consultatie bureau zeiden ze vier weken geleden al dat ik van 120 naar 130 mocht en dan ook nog moet gaan stapelen smiddags.
    ik vond het ook vreemd hoor.
    en hij redt het ook niet langer dan drie uur. (tenzij hij een enkele keer slaapt ).
    nou bedankt
    groetjes

4. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Hoe is de bevalling gegaan? Daar kan het ook iets mee te maken hebben.

Groetjes Adrienne

5. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Ik heb een super bevalling gehad ! De hele dag lichte buikkrampen, totaal niet pijnlijk!
    Rond 00, uur kwam er iets meer regelmaat in maar soms om de 5 minuten weeën dan weer om de 2 minuten!
    Nog steeds geen pijn! Rond half 2 ging het zeer doen! 1:50 uur vk gebeld omdat het nu wel pijnlijk was en op dat moment braken me
    vliezen ! Kwart over 2 was ze er en bleek ik al ruim 9 cm te hebben! ( ik belde pas met de persweeen!) mocht persen maar wou naar het ziekenhuis !
    Is 2 minuten rijden ! Na een paar keer persen moest er wel een arts bijkomen omdat het zo snel ging daalde de hartslag van de baby ietsje en moest ik ingeknipt worden! En na de volgende wee is
    Om 3,20 uur jayden geboren!
    Ik heb fijn ervaren en gun iedereen zon bevalling !
    Van het moment dat de weeën vervelend voelde tot de geboorte
    Was maar anderhalf uur!

Ik denk wel dat jayden een echt temperamentvol mannetje is ! Hij lacht heel hard en is goed aanwezig ! Druk aant brabbelen op zijn manier! Gister was ik bij iemand met een baby van 4 dagen jonger die heel rustig was ! En veel sliep zachtjes en bijna nooit huilt
    En ze bewoog zich ook heel rustig

Dus ik denk dat het karakter gewoon erf scheeld !!
    Groetjes

6. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Dat klinkt allemaal goed. Soms adviseren we ook wel eens om naar een osteopaat te gaan, Die behandelen vaak huilkindjes.

Groetjes Adrienne

7. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Bedankt voor de tip maar ik weet niet wat er gebeurd is..... Maar het gaat ineens heel erg goed!
    Hij slaapt snachts door ! En doet 1 slaapje in zijn bedje overdag en 1 in zijn box! Dus het begin is er.
    Het lijkt wel of hij ineens veel meer op zijn gemak is, veel relaxer!
    Komt vast vaker voor denk ik hè!
    Maar bedankt voor de tips

8. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Komt zeker vaker voor, en altijd lost het zichzelf op, maar als je er midden in zit is het zwaar...

Groetjes en geniet ervan!

Adrienne

Deel Deze Pagina