Tips gezocht bij hazenslaapjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Milkyway7, 25 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Mijn baby van 11 weken doet overdag alleen maar hazenslaapjes van 30 min. Wie heeft tips of ervaringen want wordt er langzamerhand een beetje moedeloos van.
    s’ avonds na de huil uurtjes slaapt ie wel lange blokken aan een stuk door en komt ie nog 1 x voor een nachtvoeding.

Ik zie ook overdag dat hij gewoon nog moe is als hij weer wakker wordt. Korte slaapjes is ook weer snel moe zijn dus die cirkel houdt zich in stand.
    Ik houd me na het voeden aan de wakkertijd en meestal na een uurtje is hij ook echt moe. Wegleggen in zijn bedje gaat altijd goed, valt meteen in slaap.
    De kamer is donker en hij slaapt op de rug. Speentje heeft hij ook. Inbakeren wil ik niet aan beginnen. Van de week lag ie al een keer op zijn zij in de box.
    Hoe help ik hem nou om die slaapcyclussen aan elkaar te koppelen?

Wat ik nu al vaak doe is buiten wandelen en in draagzak dan slaapt hij weer en vaak ook langer Maja zou fijn zijn als hij dat eens in zijn bedje doet zodat ik ook wat gedaan krijg. Ben van s’ ochtends vroeg tot s’avonds laat bezig en de wallen hangen inmiddels tot op de knieën :roflmao:

2. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Helaas kost dat gewoon tijd.. volgens mij zijn ze vanaf 4 maanden steeds meer in staat om cyclussen te koppelen (sommige baby’s eerder of later). Hier lukte dat pas echt rond 6 maanden. Maar vanaf een maand of 4 werkte het al steeds vaker om na een hazenslaapje een paar keer speen te geven en dan sliep ze nog een cyclus. Wij hebben haar tot 4,5 maand veel in de draagdoek gedaan, omdat ze anders te moe werd van de korte slaapjes. Of eerst in bedje en als het te kort was nog even in de draagdoek.

3. SydneyGirl

SydneyGirl Niet meer actief

Herkenbaar. Mijn zoontje sliep ook zo slecht overdag. En dan s nachts wel goed. Wat op zich ook heel wat waard is natuurlijk qua je eigen nachtrust. Heb hem er helaas nooit echt mee kunnen helpen. Hij groeide er vanzelf overheen en ging langer slapen naarmate hij ouder werd en minder slaapjes op een dag ging doen. Ook hier gedragen in de doek als hij als een junkie uit z’n ogen begon te kijken vanwege slaapgebrek.

Het komt ws vanzelf goed maar snap je frustratie en wilde je sterkte wensen!

4. Lievekleine88

Lievekleine88 Bekend lid

17 jul 2020
    641
    593
    93
    Vrouw
    Oh ik herken dit zo erg. Ook je frustratie en vermoeidheid. Hier baby 10 maanden en het is nog steeds ruk overdag (ook snachts helaas). Heb werkelijk alles geprobeerd, niks helpt. Ik probeer het maar te accepteren.. verder is ze vrolijk enzo dus ze zal er zelf niet zoveel last van hebben. Sterkte!!

Milkyway7 vindt dit leuk.
  5. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    pff nog ff geduld hebben dan maar! Dank je!

SydneyGirl vindt dit leuk.
  6. Milkyway7

Milkyway7 Fanatiek lid

28 apr 2020
    1.485
    955
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Dit doe ik ook inderdaad. Dan wordt er nog in ieder geval een langere dut gepakt. Toevallig vanmiddag sliep ie wel ineens van 13.30-17.00. 1,5 u bezig geweest met constant speen terug te erin stoppen maar hierna sliep ie nog dus dik 2 u zelf en moest hem zelfs wakker makken voor de voeding :eek:. Scheelt dat mijn andere zoon toen sliep want daar heb ik normaal geen tijd voor haha. Nou goed komt vanzelf dus een keer.

DR87 vindt dit leuk.
  7. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Dat is al een begin haha. Lekker om even je handen vrij te hebben. Ik was de draagdoek op een gegeven moment best zat. En toen ze volledig in eigen bedje ging slapen miste ik het juist weer ;)

Milkyway7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina