tips voor voedingstijden gezocht!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Sunshine09, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Niek krijgt 6 voedingen op een dag. Nu is het zo dat ik de laatste 2 voedingen een beetje moet sturen omdat we anders niet goed uitkomen bij de laatste voeding.

Zijn schema is ongeveer
    6.00-6.30
    10.00-10.30
    13.15-13.45
    17.00-17.15
    en dan sturen wij dus en wordt het
    20.00-20.30
    23.30

Ik vroeg me af hoe jullie dit aanpakken. Ik ben bang dat als ik hem vanaf 17.00 doorlaten slapen we dan moeilijk uitgaan komen in de nacht. En eerlijk gezegd vind ik het nu wel lekker.

Hij weegt inmiddels zo'n 4200 gram en drink 110-115 cc per keer.

Hoop dat jullie tips voor me hebben om zijn laatste voeding goed te krijgen.

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi sunshine,

Wat bedoel je precies met zijn laatste voeding goed te krijgen? Bedoel je eerder qua tijd ?

3. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Nee ik bedoel eigenlijk dat de laatste voeding dus rond 23.00-23.30 moet blijven. Staat er een beetje moeilijk maar ik kon niet meer wijzigen. Wil dus eigenlijk van dat sturen af. Zit al te denken aan 5 voedingen maar weet niet of Niek dat al trekt. Dan zou ik moeten op hogen naar 126 cc

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Maar je voedt op de dag dus gewoon op verzoek? Dan zou ik dat gewoon in de avond ook doen. Je zult zien dat hij zelf wel een ritme creëert. En ik zou gewoon flesjes maken van 120cc/4 en kijken wat hij daarvan opdrinkt en dus niets weggooien. Je zult zien dat hij dan misschien meer gaat drinken en dan overgaat op 5 flessen. Qua gewicht en leeftijd zou dat ook prima moeten kunnen

Ik dacht ook toen we overgingen naar 5 flessen dat ik hem moest sturen. Maar toen besloten we het niet te doen en op zijn beloop te laten. We dachten we zien het wel desnoods maar s'nachts voor 1 keer eruit. Je moet het gewoon durven te proberen. Als je alles op verzoek voedt zul je zien dat je heel tevreden kindje krijgt. En als hij op de dag dan wat meer drinkt zal hij lekker de nacht doorslapen omdat hij dan genoeg heeft binnen gehad

5. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Begeleider van zelfstandig wonende l.v.b.ers (24 u
    Friesland
    Als hij sn achts niet meer komt voor de fles dan kan je rustig over op 5 flessen hoor, de 6e fles is over het algemeen namelijk een nachtvoeding.

Over het algemeen zit er zo'n 4 uur tussen de voedingen. In de avond doe je het wel erg kort op elkaar.

En kan hij niet zonder nachtfles, dan zou ik die fles gewoon ook echt in de nacht gaan geven.....en niet 's avonds alles op proppen zodat je door kan slapen. Babys hebben nu eenmaal snachts een voeding nodig als ze dit zelf nog aangeven.

Als je overdag om de 4 uur 5 flessen doet dan kan je de laatste fles ook nog om 11 uur geven..

7.00
    11.00
    15.00
    19.00
    23.00

6. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    ja denk dat ik dat ook moet gaan doen. Maar bij Niek zit er geen stop op en die klokt dus gezellig alles naar binnen ookal moet hij eigenlijk niet meer. En dan komt er later dan ook weer lekker uit

7. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ja je hebt gelijk misschien toch eens gaan proberen.

Hebben jullie de flessen in een keer opgehoogd of is dat geleidelijk gegaan.

8. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Als hi jdoor blijft klokken ook als hij vol zit, probeer dan eens een speen na afloop, ook mijn dochtertje zuigt nog rustig driftig dik een kwartier op de speen terwijl ze genoeg melk heeft gehad, ze heeft gewoon veel zuigbehoefte.

Het ophogen van de fles ging naar aanleiding van wat ze wilde en wat ze mocht. Omdat Marissa erg hongerig was hebben wij het grotendeels in overleg met het cb gedaan.

Hoe zwaar is je zoontje?? je moet zijn gewicht x 150 doen, dan weet je hoeveel hij op een dag mag hebben en dat verdeel je over het aantal voedingen dat je geeft.

9. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    Ja Niek heeft ook een grote zuigbehoefte en krijgt ook veel de speen. Maar hij geeft niet aan als hij niet meer wil. Dus hij draait zijn hoofd niet weg oid.

Hoe wist jij dan dat je dochter genoeg had gehad? Wij meten dus precies af, 110-115 cc.

Niek weeg ca. 4200 gr en omgerekend naar 5 voedingen is dat 126 cc per keer.

10. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    marissa begint nu pas met aangeven, ze drinkt haar flessen ook niet meer leeg. Voorheen was het gewoon, zoveel mag je hebben, als de fles leeg is, pech, krijg je de speen. En dat accepteerde ze.

Ik zou als ik jou was gewoon 5 x 120/4 gaan geven :) en eventueel de avond fles op 150/5 :) dat deden wij ook :) en zo sliep ze bij ons langer door :)

11. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    ja maar jullie meisje is denk ik zwaarder dan niek. Ik heb hem net 120 cc gegeven en ga het zo maar opbouwen eens kijken of het binnen blijft :). 135 krijg ik er echt nog niet in bij hem.

12. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Ja maar ik reken niet vanuit haar gewicht (zij krijgt ook 180 per fles), ik reken vanuit 4 kilo. Dat is 4x150 = 600 cc, als je dan 5 flessen van 120 doet dan zit je ook op 600 cc, en eventueel iets meer, dat is geen probleem. Het gaat om de hoeveelheid water, niet de hoeveelheid voeding.
    En als hij het niet leegdrinkt, dan is dat ook niet erg.

Ik ben benieuwd hoe jij die tussenhoeveelheden die je berekent maakt??

13. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Wij voeden Jasmine op verzoek en op dit moment krijgt zij 6 flessen van 120+4 bij een gewicht van 4075gr. Meestal laat zij van 1 of 2 flessen wel een deel staan, maar de rest drinkt zij wel op.
    In het begin zat er totaal geen ritme in, maar dit begint zich nu aardig te ontwikkelen. Wel komt ze nog elke nacht tussen 4-5u voor een voeding. Ik heb er geen moeite mee dat ze nog niet helemaal doorslaapt...als zij die voeding nog nodig heeft.

14. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    idd :) wij hebben onze dochter ook een hele periode 6 x 120 gegeven :) omdat ze die fles nog nodig had :) was ook "teveel" volgens het cb :)

15. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    zo doe ik het ook hoor, maar niek is nu ong. 4200 gr. dus 4,2 x150= 630/5 = 126

16. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    maar die berekening geld voor het water he ;) niet voor de complete voeding :)

Het gaat namelijk ook om de hoeveelheid vocht die ze binnenkrijgen en door het poeder wordt het wel meer, maar de hoeveelheid vocht (water dus) blijft natuurlijk hetzelfde :)

dus als je naar flessen van 120 (en dan bedoel ik water) gaat en gewoon om de 4 uur gaat geven, zul je zien dat die nachtfles (waarvan het eigenlijk niet erg is dat hij die nog krijgt) vanzelf weg gaat ;).

EDIT hoewel ik zo met het teruglezen erg het idee krijg dat we langs elkaar heen praten haha

17. Sunshine09

Sunshine09 Fanatiek lid

4 aug 2007
    1.409
    1
    0
    Breda
    ha ha dat denk ik ook, ben ook even het draadje kwijt. Wat ik doe is dus 120 water en 4 scheppen poeder = 135 cc voeding. Daarvan krijgt Niek nu 120-125 cc van. Hij krijgt die 135 echt niet op!

Maar goed denk dat we hetzelfde bedoelen :), hier gaat het in ieder tot nu toe goed. Ben benieuwd hoe het vannacht zal gaan. En wat je zegt als hij nog komt heeft ie het gewoon nodig.

18. Klevkin

Klevkin Bekend lid

26 aug 2008
    659
    1
    0
    Friesland
    Hahaha :D ja we zeiden idd hetzelfde :D en dat hij het niet opkrijgt is niet erg :) komt vanzelf!

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dat is inderdaald lastiger dat hij geen "stop" heeft. Die van ons heeft dat wel een geeft heel goed aan als hij genoeg heeft. Wij hebben het wel geleidelijk aan verhoogd. Maar ik zou hem het maximale aanbieden dus 180cc x geboortegewicht = 756 delen door 5 voedingen = 150cc per fles. Dus ik denk echt dat hij te weinig heeft aan die 125cc. Zou hem zeker die 135cc aanbieden aangezien hij 150cc zou mogen hoef je niet bang te zijn dat hij veelte veel krijgt hoor

Deel Deze Pagina