Iemand tips voor baby die zich in slaap huilt?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spidy, 25 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spidy

Spidy Actief lid

6 aug 2012
    229
    0
    0
    NULL
    NULL
    Titel zegt het al.

Mijn baby is 4 weken. Ik leg haar op bed zodra ik zie dat ze moe word. Vervolgens gaat ze jengelen. Vaak duurt dit 15 min en gaat ze slapen. Maar zoals vandaag, en ook vaker, gaat het over in echt huilen. Ik troost haar dan in bed en dan is ze weer even stil. Ik kan zien dat ze echt moe is.
    Maar vaak als ik weer wegga is het even later toch weer echt huilen.
    Als ze over d'r toeren raakt haal ik haar eruit en word ze weer rustig.
    Maar bij mij slapen doet ze niet. Ze is wel rustig maar ik merk dat ze in bed veel beter slaapt dan ergens anders.
    Zoals vandaag heb ik d'r de hele dag al bij me maar slapen, Ho maar. Vervolgens raakt ze steeds oververmoeider en word het na elke voeding erger.

Wat doe ik verkeerd? Of wie heeft de gouden tip?

2. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

11 sep 2011
    1.384
    0
    0
    Het is de kunst om een baby in bed te leggen als je de eerste vermoeidheidssignalen ziet (dat is bij een baby heel lastig om te zien). Maar als je te laat bent, dan slapen ze juist niet doordat ze te vermoeid zijn. Kijk ook maar eens op slaapbabyslaap.nl, daar staan heel veel tips.

Het klinkt ook een beetje als mamahonger.
    Bedenk dat je kindje 9 maanden lang lekker bij mama in de warme buik heeft gezeten en ineens op de wereld wordt 'geworpen' en daar in dat bedje alleen moet liggen. Misschien een idee om een draagdoek te proberen?

En als laatste kan je proberen of inbakeren helpt. Hierin zit het kindje iets meer geborgen en maakt het zichzelf niet wakker met wapperende handjes.

In slaap huilen vind ik persoonlijk op die leeftijd nog niet nodig (eigenlijk nooit).

Succes.

3. Bodien

Bodien Fanatiek lid

15 mrt 2013
    1.615
    168
    63
    Kan het niet clusteren zijn rond die leeftijd? Soms willen ze gewoom graag bij je zijn.

4. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Mijn kids waren wel moe, maar maaiden met hun armen waardoor ze niet in slaap kwamen. Hier deed de puckababy bij beide wonderen.
    Mijn dochter moest zich altijd een paar minuutjes in slaap huilen, als ik dat doorbrak dan werd het juist erger. Maar mijn zoontje gaat liggen (in de puckababy) en slaapt meteen. Zo heeft elk kindje weer zijn eigen gebruiksaanwijzing :)

5. sydneys

sydneys Niet meer actief

Dit! Maar als ze zo klein zijn zijn die eerste moeheidssignalen vaak moeilijk te herkennen dus echt observeren. Ik zag ze pas echt goed rond de 10/12 weken.
    Wat je ook kan doen is een gedragen t-shirt van u bij de baby leggen. Dan ruikt je baby u en dat is vertrouwd. Doe dit wel alleen maar als je je baby goed in de gaten kan houden. Of hou enkele uren een doekje onder je shirt, dan gaat dat doekje naar u ruiken

6. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Vermoedheidssignalen zijn inderdaad moeilijk te herkennen!
    Ik heb veel gehad aan het boek baby in een droomritme van Stephanie Lampe.
    Daarnaast hebben wij lange tijd ingebakerd met een pacco inbakerdoek, omdat hij erg onrustig was.
    Nu met bijna 9 maanden laat zl nog maar weinig vermeodheidssignalen zien en doe ik verl op de klok.

Deel Deze Pagina