hallo allemaal nu is mijn kleine jongen 2mnd oud, maar eigelijk al sinds de eerste mnd begon hij met het "niet aankijken willen" en nu een mnd later word dat alleen maar erger.. als je je met jouwn ogen naar de zijne wilt wenden wend hij of zijn gezicht of kijkt omhoog of 1 van de zijkanten op... maar aankijken homaar!!!!!!!!!!! Soms doet ie het ook wel, maar meestal is ie dan al moe misschien wel te om daar nog die moeite voor te doen) en valt dan ook vaak in slaap... maar mijn vraag is: is dit normaal en zijn er mensen die dit ook hebben... en kun je hier misschien een oefening in krijgen of is het gewoon koppigheid en gaat het wel weer over??? alvast bedankt
Hallo, Is er dan niemand die dit bekend voorkomt??? Met zoeken op google en andere forms ook al geen succes is mijn mannetje hier nu unniek in en moet ik mij nu zorgen gaan maken??? Het was in het begin wel grappig dat hij niet aan wou kijken en continu weg keek.. Leek zo leuk, maar het is geen fase en word alleen maar erger... Van een afstandje kijkt hij je nog wel eens aan, maar ook wanneer het hem uitkomt... doe ik nou iets verkeerd of.... Misschien raar dat ik me hierom zorgen maak, maar vind het zo vreemd en vooral, omdat ik het nergens kan terug vinden... Liefs ons
haay haay Liam is nu 6 maand en begint nu pas mensen aan te kijken in de ogen,,, Vanaf de geboorte was alles interesanter,, nu kan hij meer en word hij bang dus zoekt hij meer contact,, Is volgens mij heel normaal Liefsz
Heeeey Heel erg bedankt voor jullie reacties... Ben nu blij dat dit normaal schijnt te wezen... Kan ik er met een gerustelling mee opgaan, want proberen en proberen heeft totaal geen zin... Dank jullie wel Veel liefs ons
in het begin kunnen ze alleen maar wazige vlekken zien, en kijken ze vaak naar je haargrens, bedoel je dat met naar boven kijken? het komt mij niet heel bekend voor, maar ja ieder kind is weer anders. groetjes
Hahaha Nou nee hij kijkt egt weg Als je hem egt in de ogen wilt kijken kijkt hij een andere kant op... Maarr nooit recht aankijken,,, Wel naar mond of dingen die om me heen gebeuren, maar hij kijkt me gewoon bijna nooit aan en hij is nu 2 mnd dus hij moet nu wel redelijk zicht hebben toch?/
Dat deed onze meid ook hoor! En nu kijkt ze me wel aan, maar als ik haar optil en met haar loop heel weinig. Zal er allemaal bij horen en anders even je cb bellen en zeggen dat je je zorgen maakt? Kunnen zij je even geruststellen
mij komt het niet bekend voor, Ties zoekt mijn ogen, steekt dan zijn tong uit en als ik het ook doe gaat hij lachen! maar zou me er geen zorgen over maken hoor, je baby is nog zo jong!
Dat deed lisanne ook, naar alles kijken behalve ons echt in de ogen aan kijken, dat doet ze nu pas echt sinds een week of 2-3. Dan zoekt ze echt oogcontact en bekijkt ze je hele gezicht.
Marin kijkt ook ons niet echt lang aan. Eerst keek ze ons echt niet aan, zolangzaam aan heel eventjes... Haar nichtje daarin tegen kijkt je echt aan en gaat dan brabbelen...hihi zo verschillen baby's dus
Mijn kinderen zijn beiden heel snel met contact maken. Mijn zoontje keek echt al in mijn ogen toen hij vijf weken was. Hij lag toen in het ziekenhuis en daar viel het de verpleging echt op. Ik wist niet wat normaal was, het was mijn eerste. Bij het cb viel het ze laatst met mijn dochtertje ook op. Ze vertelden me dat echt contact maken gemiddeld zo rond de 4/5 maanden echt begint. Mocht het je gerust stellen. Ik zou me op deze leeftijd dus echt nog geen zorgen maken!
hey meid, niets om je zorgen over te maken hoor! jamie had het ook, in het begin dachten we gewoon echt die is doof als we hem riepen reageerde hij niet enzo.. en hij keek nooit iemand aan. pas toen hij een maand of 6 - 7 was begon hij echt naar je te kijken als je zijn naam riep of tegen hem bezig was en nu is hij af en toe nog zo geconsentreerd bezig dat je echt ernaartoe moet gaat om zijn aandacht te krijgen
Dan is mijn meisje met haar 2 maandjes echt snel want ik herken het ook totaal niet! Want zij zoekt echt contact en kan heel lang in je ogen staren, vind ze hartstikke leuk. Ze kijkt ook altijd naar me, gewoon echt kijken naar mijn gezicht, alsof ze oogcontact probeert te maken. En als we haar dan aankijken en tegen haar praten maakt ze van die enthousiaste geluiden terug. Echt superlief.