draagdoek uitproberen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Sas26, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Hallo! Ik ben bijna uitgerekend en ik wil graag nog een draagdoek kopen. Nu zijn we sowieso van plan een buikdrager aan te schaffen maar dat is meer voor als de baby een maand of 3? is. Ik heb me verdiept in de draagdoeken en zakken die je direct vanaf de geboorte kunt gebuiken, en vond o.a. de minimonkey, tricot knoopdoek e.d. Maar, kan iemand me vertellen of er in Den Haag een winkel is waar je de verschillende draagdoeken uit kunt proberen? Ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar zo'n tricot draagdoek, dus zo een die je zelf moet knopen, maar ik weet dat er ook een betsaat met 2 kokers en 1 knoopgedeelte of zo... Zie door de bomen het bos niet meer, en wil ze dus even in t echt zien en omdoen.

Bedankt vast voor tips!

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Winkel ken ik niet, maar kan je wel adviseren om te wachten met de aanschaf van die buikdrager.
    Een draagdoek (bijv. de tricot slen) kan je heel lang gebruiken en die verdeeld het gewicht beter over je rug en zo. Als je die doek bevalt heb je die buikdrager waarschijnlijk niet meer nodig dus.

3. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bedankt voor je berichtje. Punt is een beetje dat mijn vriend roept dat hij niet zo'n draagdoek gaat gebruiken, buikdrager wil hij wel mee lopen. En ik wil juist graag de eerste weken met de baby in zo'n doek. Ik weet niet of ik daarna de buikdrager zal gebruiken of de knoopdoek als we die hebben aangeschaft. Vandaar... Maar als we 1 of beide dragers tweedehands kopen dan vallen de kosten wel mee...

Ikzelf voel op zich wel wat voor die lange lap die je moet knopen, en je hebt ook een variant met van die losse soort kokers. Want een draagdoek die je schuin hangt lijkt me snel zwaar worden.

Lastig, keuze maken... daarom idd fijn als je in de winkel kunt gaan kijken.

Groetjes!

4. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik wil ook een draagdoek kopen omdat we een hondje hebben die een paar keer per dag uitgelaten moet worden, en ik geen zin heb om iedere keer de kinderwagen mee te nemen (we wonen in een flatje zonder lift).
    en het lijkt me makkelijk als je bijvoorbeeld door de stad loopt of iets.
    en het ziet er leuk uit.

je hebt idd heel veel keuze maar denk dat we voor zo'n doek gaan die je om knoopt. die wil ik gaan bestellen bij draagdoeken.com maar zou idd handig zijn om ze eens in een winkel uit te proberen, dus lees even verder mee.

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik heb trouwens de mijne (tricot slen, zo'n lange doek) tweedehand hier van iemand overgenomen. Voor rond de 20 euro geloof ik. Je ziet niet eens dat ie gebruikt is. Voor dat geld kan je het ook nog eens proberen he, zonder dat je hem in de winkel hebt geprobeerd.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Hoi, ik heb ook een draagdoek van marktplaats afgehaald en ziet er inderdaad nog prima uit.

Ik heb ze gezien in de babyboom in den helder en daarbij allerlei andere draagconstructies, al ik jou was zou ik gewoon naar een grotere winkel gaan en daar vragen of je wat mag proberen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij hadden hier gisteravond precies hetzelfde gesprek :)
    Ik wil een draagdoek voor de eerste maanden, omdat dat beter is voor de beentjes, maar mijn vriend wil weer niet met zo'n ding lopen...
    Ik heb toevallig gisteren deze doek besteld: http://www.babyenik.nl/Webwinkel-Product-849822/Draagzak.html Die is niet zo duur, dus dan kan je er altijd nog een draagzak bij nemen.
    Hij hoeft ook niet geknoopt te worden, dat lijkt mij wel makkelijk.

8. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ik heb beide tweedehands aangeschaft, dus zowel de draagzak (BabyBjorn) als de draagdoek (TricotSlen). Die dingen zijn nieuw zo duur en tweedehands zijn ze vaak nog in zo'n goede staat omdat mensen het vaak heel weinig gebruiken...

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

wij krijgen een babybjorn active deze kun je alwel gebruiken vanaf het begin.

10. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    nee hoor de babybjorn kan je pas gebruiken als je baby 6 weken of ouder is, en je zal wel merken dat het dan nog steeds niet lekker is. ze hobbelen er erg in. ik heb nu ook een draagdoek gekocht bij draagdoek.nl omdat ze daar veel lekkerder in ligt!

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

de babybjorn active kan ik lig stand met de voetjes in de zak zelf dus deze kun je wel vanaf dag 1 gebruiken

12. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    blusvrouw, ik ben dat wel heel benieuwd hoe jij hem in ligstand zet. Ik heb ook de active en gebruikt vanaf dat ze 5 weken oud was.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

de nieuwe avtive kun je liggend laten hangen. dit is het allerlaatste model in weet ook niet of ze die hier al hebben eigenlijk. je kunt die active altijd al los maken voor eventueel voeding (scheef horizontaal hangen) en nu kun je hem ook en die positie vast maken zodat de kleine ligt

14. Lucela

Lucela Lid

22 jan 2008
    19
    0
    0
    Noord Brabant
    Ik woon helaas niet bij jou in de buurt, anders had je mijn doeken mogen proberen! Heb verschillende geweven en een rekbare doek.

Draagdoek.nl kan ik echt aanraden. Super mooie en comfortabele doeken!
    Een buikdrager zoals een baby bjorn is niet aan te raden. De baby hangt dan in een erg onnatuurlijke houding. Bij een doek hangen ze in een heel natuurlijke houding, met gebolde rug en opgetrokken knieën (vanaf 3 maanden). Eerder kun je ze ook al heel goed dragen, maar dan draag je het kindje vaak liggend, als in een buideltje.

15. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bedankt voor jullie reacties! Ik denk dat ik voor een draagdoek ga die je kunt omknopen, omdat ik graag de eerste weken de baby ook wil dragen en ik denk dat ik met zo'n doek die over 1 shouder hangt snel last krijg van mijn rug en schouders. Alleen nu twijfel ik nog tussen dat systeem met 3 van die kokers, en zo'n knoopdoek... Lastig lastig want kiezen is niet mijn sterkste punt. En natuurlijk is het ook een kwestie van wat je zelf het prettigst vindt. Vraagje nog over die draagdoek van draagdoek.nl, is dat dunne of dikke stof, en knoopt het makkelijk of krijg je snel dikke proppen?

Bedankt weer voor de reacties!

16. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Als je twijfelt over de doek of het koker-systeem (bv. tri-cotti) dan zou ik voor de doek (bv. tricot slen) gaan.

Ik ken iemand die expert is op het gebied van draagsystemen en zij raadt de kokerbanden af omdat je baby dan als je bukt er sneller uit kan 'floepen'.
    Met de doek komt het kindje veel strakker tegen je aan en heb je daar geen last van.

De doeken van draagdoek.nl zijn van dikke fleecestof en zijn dus een stuk stroever en warmer dan de tricot draagdoeken. Ik heb zelf een tricot-slen (nu nog voor mijn oppaskindje) en die bevalt heel goed!

17. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    Bedankt voor je antwoord! Die doek die jij hebt weet je waar je die kunt kopen/bestellen online?

Groetjes!

18. Lucela

Lucela Lid

22 jan 2008
    19
    0
    0
    Noord Brabant
    Mijn draagdoek.nl doek is níet van dik fleece stof, maar gewoon van katoenen tricot, net als de tricot slen. Alle draagdoeken op die website zijn van hetzelfde materiaal.
    Je kunt ook heel duidelijke voorbeelden zien daar :) Ik zal even een filmpje zoeken, dan kon je ook zien dat de draagdoek.nl helemaal niet stroef of dik is.

19. Draadje

Draadje Bekend lid

1 jun 2008
    555
    0
    0
    Ok, ik heb zelf geen ervaring met de doeken van draagdoek.nl, maar ik ken iemand via een ander forum die zei dat die doeken een stuk stugger zijn.

Deel Deze Pagina