Hoi, De titel zegt het al. Nu geef ik zeker niet alles de schuld aan sprongetjes of iets dergelijks maar het blijft frapant dat het hier wel elke keer lijkt te kloppen Het ging super met mijn meissie. Komende vrijdag is ze 20 weken en afgekopen dagen is ze een beetje ziekjes geweest. Hierdoor haar wat sneller en vaker bij me gepakt, etc. Ze is nu echt wel opgeknapt maar ze blijft in dit ritme zitten. Wil dan niet liggen, dan niet knuffelen, dan niet slapen, etc. Wil even niet zoveel dus. Voorheen sliep ze prima 3 slaapjes van 1 tot 2 uur en daar deed ze het prima op. Eerst lag ze er altijd rond 19.00 uur in, nu wil ze soms haar 4e fles al rond 17.30 uur en zo loopt de avond in het honderd, lees: vaak wakker, huilerig, in de nacht paar keer wakker, etc. Ik geef FV: 180cc+6 Nutrilon 1 schepjes en ik ben sinds kort overgestapt van AR naar johannesbroodpitmeel. (Ik was die domme moeder die 2 had gegeven ipv 1 en sindsdien johannesbroodpitmeel gaan gebruiken= hetzelfde en goedkoper) Ze dronk voorheen prima 4 flessen op een dag en sliep hele nachten door. Nu overdag dus echt aan het rommelen. Slaapt soms 45 min. laat haar dan beneden nog even spelen, begint dan weer te jengelen en duurt 15 min. voordat ze weer slaapt. Voorheen was dit dus echt allemaal niet zo. Wat doe ik fout en wat kan ik eraan doen? Of de tijd even uitzitten? Groetjes
Nog even een vraagje erbij: Wanner spreek je van 4 maanden: is dit bij 16 weken of tel je de maanden (juni/juli/aug/sept/etc) Was even benieuwd.
Redelijk herkenbaar, Ons kereltje is nu 19 weken en ook een beetje aan het rommelen met zijn ritme... Dan weer 4 flessen van 210, dan weer 5 flessen van 180 en ineens om 5 uur 's ochtends wakker i.p.v. 8 uur! Al een paar dagen achtereen.... Dan weer super vrolijk in de box spelen en dan ineens is het onweer en is niets meer goed Ik hoop i.d.d. dat dit het 20-weken sprongetje is en dat deze snel voorbij gaat Ik denk dat je de tijd even uit moet zitten
Hey meiden! Kan deze sprong ook al met 15 weken beginnen? Die van 12 weken heeft ze overduidelijk gehad... Sinds een aantal dagen wil ze overdag de flessen maar tot de helft leegdrinken en wordt ze ontzettend boos als je blijft aandringen. Niks is meer goed, en alles wat ze wel wil, dat is maar van korte duur. Ze lijkt op dit moment eenkennig te zijn en wil alleen maar bij mij zijn of bij haar papa. Bij anderen gaat ze meteen pruilen en huilen. Maar heb ik haar eenmaal bij me, dan wil ze niet lekker hangen of knuffelen. Het maakt niet uit hoe ik haar vasthoud, na een paar minuten is het niet meer goed. Onrustig en ontzettend beweeglijk. Ze schuift de hele box door en wat eerst vrolijk babbelen is kan zo ineens omslaan in gekrijs en gezeur. Ook 's nachts ineens standaard rond half 4 wakker...
Mijn zoontje is morgen 17 weken en volgens mij heeft hij er ook last van. Sinds 2 dagen en nachten is hij 's nachts weer wakker terwijl hij doorsliep van 21.00 uur tot 5.00/5.30 uur. Gisteravond werd hij zelfs om 22.45 uur wakker dat heeft hij nog nooit gehad. Ik denk dus dat het heel goed het sprongetje kan zijn. De een heeft er meer last van dan de ander en sommige heel vroeg, dus 15 weken kan denk ik wel hoor. De sprong duurt ook langer dan de vorige(heb het oei ik groei boek)
Ja... en ik zit mij ook ineens te bedenken dat ze, omdat ze bijna 2 weken na de uitgerekende datum is geboren, dan ook 'voorloopt' met die sprongetjes, toch?
Ach ja... we zullen het gewoon uit moeten zitten hè! Ik vind het ook niet eens zo heel vervelend. Eerder bijzonder om dat allemaal zo te zien gebeuren! Alleen erg lastig voor onze kleintjes lijkt mij!
Voor die kleintjes lijkt het mij zeker vervelend wij weten dat het overgaat en kunnen er ons op aanpassen.
OEF, gelukkig niet meer om 5:00 wakker maar de laatste paar dagen om 6:30/7:00... Beter dan midden in de nacht Hopelijk was dit een eenmalige actie van meneer
Hoi, Hier gaat het ook allemaal weer super. Lijkt zelfs nog beter te gaan dan voorheen. Prima slaap en eetritme. Als ze in de nacht wakker wordt gaat ze kletsen en lachen Dit kan ze soms echt een half uurtje vol houden en valt dan weer in slaap. Beter dan huilen midden in de nacht Groetjes
Heel herkenbaar, hier ook gehad en vond de sprong ook lang duren. Maar het is inderdaad 'uitzitten' en daarna is alles weer goed!
Hoi! Hier weet ik het zo net nog niet... volgens mij is het nog volop aan de gang! Nu heeft ze ook ineens sinds een paar dagen dat ze na elke voeding wat mondjes melk teruggeeft. Heeft ze bijna nooit gehad! Ook al twee dagen vrij dunne ontlasting. Verder wel ontzettend levendig en praatjes voor tien! We zullen wel afwachten hoe het gaat! 8)