Baby slapen in eigen kamer

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door BrownieM, 5 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Tot afgelopen weekend sliep ons zoontje M. (ruim 3,5 maand) bij ons op de slaapkamer. Maar omdat ik sinds een paar weken weer werk, en ik wakker word van ieder geluidje, hebben we besloten hem op zijn eigen kamer te laten slapen.

Eigenlijk had M. nooit problemen met in slaap komen en hij sliep bij ons al geregeld van ca. 10/11 uur tot 6 uur 's ochtends. Maar nu hij in zijn eigen kamer slaapt, wordt hij iedere nacht weer wakker en meestal meer dan 1 keer. Niet iedere keer heeft hij voeding nodig, dat altijd max 1 keer per nacht, maar wel een aai over zn bol.
    Vannacht werd hij zelf vier keer wakker en dit is nog nooit voorgekomen.

Ik vind het niet erg om nachtvoeding te geven, maar ik merk nu aan hem dat hij overdag ook moeier begint te worden, omdat hij 's nachts slecht(er) slaapt. Daardoor slaapt hij ook overdag minder goed, omdat hij (denk ik) oververmoeid is. Oftewel, we zitten in een vicieuze cirkel.

Nu weet ik wel dat hij nog maar net op z'n eigen kamer slaapt en het waarschijnlijk gewoon een kwestie van wennen is. Maar hoe ging dat bij jullie? Merkten jullie ook verschil in het slaappatroon, wat deed je eraan?

Ben benieuwd naar ervaringen van andere moeders.

2. Nenaten

Nenaten Actief lid

24 feb 2012
    364
    0
    0
    Wij hebben onze kleine gelijk vanaf de eerste nacht nadat ik we thuis kwamen (4dgn int zh geweest) in zijn eigen kamer/bedje gelegd. Wij hebben dan wel een slaapbank in zijn kamer staan dus in het begin sliep 1 van ons 2 dan bij hem in de kamer. Nu slaap hij gewoon alleen en komt sinds 2 weken ook niet meer in de nacht voor zn flesje :)
    Ik denk dat je het het beste af kan bouwen...want van altijd samen slapen naar in 1x helemaal alleen is best eng voor zo'n kleintje en misschien een tshirt of iets anders van jou wat jij gedragen heb in zn bedje leggen zodat hij jouw wel kan ruiken ;)
    Alle nieuwe veranderingen nemen tijd!

3. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL

Wij hadden dit "probleem" ook , bij ons sliep ze erg onrustig maar in haar eigen kamer
    Wilde ze niet, en omdat ze zo onrustig en weinig sliep was ze overdag niet te genietend en ging ze ook niet te slapen.
    Toen heeft ze tot 4 maanden bij ons in bed geslapen maar dan sliepen wij weer niet.

Toen zijn we eerst begonnen om haar aan der kamertje te laten wennen daarns alleen overdag in der eigen kamer.
    Ik heb 4 avonden naast der bed gezeten en haar steeds gerust gesteld en nu sinds 4, 5 maand slaapt ze nu als een roos in haar eigen kamer
    Zowel overdag als snachts !

4. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reactie.

Het stomme is, van te voren had ik bedacht, we gaan het langzaam afbouwen. Maar uiteindelijk is het zo gelopen. Fysio had aangeraden om het ledikantje aan de andere kant van mij te zetten, dus dachten we: mooi moment om hem op zijn eigen kamer te leggen.

Nu twijfel ik dus of ik hem weer terug op onze kamer moet leggen en dan alsnog afbouwen of dat ik nu maar moet volhouden.

(Uiteraard gaan we altijd naar hem toe zodra hij begint te huilen en stellen 'm gerust. Dan gaat ie ook verder slapen. Maar zo krijgt hij ook minder slaap.)

5. giraffe 2013

giraffe 2013 Bekend lid

18 apr 2013
    754
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wij moesten echt ff doorzetten en idd gerust stellen enz.
    We hadden een krukje naast het bed..voel nog de strepen in me.billen staan zolang zat ik daar haha

6. tuc

tuc Niet meer actief

Ons zoontje,heeft 4 maanden bij,ons geslapen. De eerste week werd hij idd wat vaker wakker, niet zo erg dat hij ineens weer s nachts moest eten, maar gewoon speentje was voldoende.
    Sinds een week merken we dat het rustiger,is. Was hier dus ff wennen, denk dat ze de geluidjes en geur van papa en mama missen.

7. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Haha herkenbaar, had gister ook maar een klapstoeltje neergezet en bleef bij 'm zitten. Alleen ben ik dan bang dat ie aan onze aanwezigheid weer teveel aan gewend raakt. Maar dat bouwt zich denk ik vanzelf langzaam af.

8. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook in een keer over gedaan, dus zowel overdag als 's nachts gelijk in zijn eigen kamer?

9. rums

rums Niet meer actief

Onze zoon heeft tot ongeveer 2 maanden bij ons geslapen. Overdag sliep hij beneden in de reiswieg. En we zijn begonnen met wennen door hem overdag eerst boven in zijn eigen kamer te leggen.
    Maar ik denk niet dat je zoontje nog in de reiswieg ligt?

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Ons dochtertje sliep ongeveer een maand bij ons op de kamer.
    Dat wil zeggen, de nachten. Dit omdat omdat zij en haar zus een kamer moeten delen en we allebei rustig aan de situatie wilden laten wennen. Overdag sliep ze wel al in haar eigen ledikant. Bij ons op de kamer staat een reiswieg. Ze slaapt hier af en toe nog wel eens in als ze net een 'powernap' doet als oudste naar bed gaat of als onze oudste een vriendinnetje over de vloer heeft en op haar kamer wil spelen.

Slapen op eigen kamer ging eigenlijk gelijk wel goed. Waarschijnlijk ook omdat ze daar overdag ook al lag.

Hebben jullie ook een campingbedje? Dan zou je, indien nodig, kunnen switchen van bedje/kamer.

xxx

11. BrownieM

BrownieM Lid

8 aug 2012
    70
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties.

Op de dag dat ik dit topic opende ging het ineens veel beter. Met ups en downs, maar dat geeft niet :) Het was dus niet nodig om een campingbedje oid nog in onze kamer te zetten.

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Heeft hij een knuffeldoekje? Of iets dat naar je ruikt? Dat helpt vaak erg bij het missen van mama :)

Hier slaapt ze nog altijd bij ons, maar dit is uit ruimtegebrek. Als we verhuisd zijn krijgt ze haar eigen kamer.

13. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Onze dame heeft tot 5,5maand bij ons op de kamer gelegen, toen paste ze niet meer in haar wiegje en moest ze op haar eigen kamertje. Van de een op de andere dag in haar eigen bedje, en geen enkel probleem mee gehad moet ik zeggen....
    We hebben ook wel een heel makkelijk kind ze slaapt werkelijk overal!

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier staat hij nog heerlijk naast me! Komt voort uit plaatsgebrek maar i vind t prima do!

Deel Deze Pagina