honger of niet??

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door tiara2013, 18 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    ik ben nieuw hier maar heb al veel gehad aan deze forum dus dacht ik ga zelf ook even jullie hulp vragen :)

mijn dochter is nu 8, 5 week oud en weegt 4090 gram
    Ik ben begonnen met borstvoeding maar haf te weinig melk waardoor we flesvoeding zijn gaan geven, weer zin begonnen met friso maar door t vele spugen en krampjes zijn we overgestapt naar friso comfort. . Dit is zeer goed bevallen ze spuugt niet meer! Dit is natuurlijk super.. maar nu mijn vraag. . ik geef 5x 165 cc dit b is voor haar gewicht aan de hoge kant maar met overleg van t cb mag ik dit geven ( heb altijd wat meer gegeven omdat t een echte smullerd is hihi
    maar ik heb t idee dat ze nu toch nog honger heeft. . ze is heeft ondanks de dikke voeding toch speen 1 met dr brown fles want met speen 2 is haar flesje binnen 10 mijn op! Nu doet ze zeker 30 min over de fles en is dan ook best moe. . Na dr flesje is ze ong en half uur tevreden maar als ik haar in bed leg gaat ze huilen en strekt zich uit en ademt zwaar door dr neusje.. ik geef haar de speen ook tegen de b krampjes (denk Ik) maar hier zuigt ze even op en t lijkt net doordat er geen melk uitkomt ze weer gaat huilen. . Mijn vraag is zal ze toch nog honger hebben? ook haalt ze overdag net 3,5 a 4 uur tussen dr voedingen waardoor ik denk is t toch te weinig?
    t is een heel verhaal maar ik hoop dat t wel duidelijk is en dat iemand me mss kan helpen :)
    Ik blijf moeite hebben om t verschil honger en krampjes te onderscheiden. .

alvast bedankt! !

trotse moeder

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Zou ook last van zuur kunnen zijn. Dan willen ze ook meer drinken

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik denk aan krampjes en zuur dat omhoog komt. Dit wordt extra getriggerd door zulke grote flessen.

Ik zou dus proberen haar zelf te laten komen voor haar fles, maar dan minder geven. Je zou gerust 8 x 90 cc kunnen geven bijvoorbeeld, of, als ze wat meer honger heeft, 120 cc en dan een volgend flesje (kan binnen 1,5, 2 uur zijn) weer wat kleiner.

Het systeem van een baby van 8 weken is niet gemaakt op 5 keer een grote fles. Daar krijgen ze krampjes van, het maagje is nog maar zo klein!

Bovendien heb je nog 2 of 4 maanden te gaan voor je bijvoeding kan geven, en als ze nu al op 5 grote flessen zit, zit ze straks zo aan de max... is ook niet de bedoeling.

4. tiara2013

tiara2013 Lid

18 mrt 2013
    17
    0
    0
    NULL
    NULL

bedankt voor reactie, maar deze flessen heeft ze echt nodig en omdat ze er overdag met moeite 3, 5 a 4 uur ertussen laat.. en is in overleg met cb
    dus neem aan dat t niet teveel is een op de verpakking van friso staat tussen 4-5 kilo 165 cc x5

maar honger zal t dus niet zijn? Ieder kind van is toch anders ook met voeding denk Ik dan. .

Weet t ook niet. .

Dat zuur zou ook kunnen ze heeft ook friso comfort voor t spugen Hoe weet ik dat t zuur is?

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Slikt ze veel, is ze onrustig na een voeding? (je schrijft van wel), Overstrekt ze zich veel? Maakt ze 'klikkende' geluidjes? Ruikt ze zuur uit haar mondje? Dit kan allemaal duiden op (verborgen) reflux. Ook omdat ze nu al flinke flessen krijgt en zogezegd nog honger heeft.

Een kindje met reflux lijkt honger te hebben, omdat drinken de pijn verzacht. Helaas wordt door grote flessen de reflux alleen maar verergerd:(. Ik zou dus echt proberen meer voedingsmomenten in te lassen en kleinere flesjes te geven. Probeer het eens een paar dagen, als het verbetert weet je dat ook weer. Want zulke grote flessen is echt niet verstandig bij een kindje met dergelijke klachten.

6. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Onze zoon is nu bijna 5 weken en weegt 4100 gram. Hij heeft waarschijnlijk reflux en zijn flessen zijn 100cc per keer.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het klinktheel erg als reflux, en dat maak je erger met grote flessen.
    Liever flessen van 90/3 om de 2,5 uur overdag, dan grotere flessen met een langere tussenpoos.
    Ze wilinderdaad meer drinken nu, maar dat is omdat ze pijn heeft. Zolang ze drinkt voelt ze die pijn niet, maar hoe voller haar buik, des te meer pijn.

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Op die leeftijd om de 4 uur drinken is toch al heel lang? Waarom zou je dat nog willen rekken? Om de 3uur drinken is dan toch redelijk normaal? Ik zou toch ook vaker een kleinere fles doen hoor.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw

Maar ze hoeft toch niet perse om de 3,5 a 4 uur te drinken.. Kan toch ook gewoon om de 3 uur

10. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    En.. ik heb geen verstand van Refkux hoor :).. maar zou het helpen als je Comfort mengt met Friso Extra? dat vult ook meer.. dan kan het misschien wel met een kleiner flesje en om de 3,5 a 4 uur..
    Al is om de 3u helemaal niet gek natuurlijk op die leeftijd :)

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Pas anders de leefregels voor reflux ook eens toe: voeding indikken met jbpm, kleinere flesjes geven, minimaal een half uur rechtop na de voeding en alles ophogen waarop ze ligt. Verbetert het, weet je wat het is.

12. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Wilt nog niks zeggen. Hier alle leefregels maar geen verbetering.

13. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En bovendien zorgt jbpm vaak voor meer krampen dan voor verlichting van de reflux. Dus dat is niet per se de ultieme tip.

14. Nescio

Nescio Niet meer actief

Jbpm kan inderdaad voor krampen zorgen, maar zorgt wel dat de voeding ingedikt wordt en dus niet meer omhoog kan komen en de slokdarm kan aantasten. Pure jbpm schijnt trouwens minder krampen te geven dan Nutriton.

Als de leefregels voor reflux worden toegepast en er is geen verbetering, is er inderdaad meer aan de hand. Dan zou ts naar de KA moeten voor medicatie.

15. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Hier jbm, bedje omhoog etc. Zodra je hem ook al is het na een uur weg legt spuugt ie. Woensdag ph meting. Ben benieuwd

Deel Deze Pagina