He meiden, Even een vraag of jullie dit herkennen... Mijn dochter van 10 maanden kreeg vrijdagavond koorts 38,5 dus ik maakte me niet echt zorgen... maar in de loop van de dag op zaterdag werd het steeds hoger totdat het tijdens het avondeten op 39,7 stond... ik schrok hier heel erg van dus zijn we langs de hap gegaan. Daar hebben ze ons gerust gesteld dat het wel tot 41 op mocht lopen :S... gisterochtend was de koorts opeens weg dus wij opgelucht ... maar vannacht werd ze een beetje jengelend wakker dus ik toch even kijken gloeide ze zowat haar bedje uit. Ze had weer 39,7... omdat dit al de 4e dag is gaan we even naar de ha. Maar kent iemand het dat de temperatuur zo schommelt of zelfs even weg is en dan opeens heel hoog terugkomt? Liefs...
ja hoor dat heb ik ook wel eens gehad. Niet zo hoog, maar wel dat ze opeens koorts heeft, het even weg is en het weer terugkomt.
Jayden heeft het momenteel en over 3 uur moeten we bij de HA zijn. Jengelig, weinig willen eten, niet willen liggen/slapen, als hij slaapt krijsend wakker worden, aan zn oren trekken *weer een oorontsteking??* hangerig, kreunen, mopperen.. totaal ander ventje is het nu. Nu weer koorts 39,7 en straks is het weer ineens weg..
Corina, klinkt bij jou als oorontsteking. sterkte! en ja, de temperatuur kan aardig op en neer jojo'en bij die kleintjes.
Ja denk ik ook weer, vorige keer had hij een dubbele middenoorontsteking. Mag hem niet eens verschonen of hij gaat al krijsen en zn billen zijn al een tijdje niet meer kapot. Zo jammer dat ze niets kunnen zeggen nog he wat er mis is.
Klinkt als een virus.. dan zie je vaak dat de koorts in de loop van de dag oploopt en dus 's avonds piekt. Die kleintjes hebben wel vaker opeens hoge koorts, zonder dat ze verder symptomen hebben. Vervelend en eng, maar hoort er een beetje bij. Ik zelf geef wel makkelijk paracetamol, m.n. om te zien of de koorts dan wel echt zakt ook. Als je de koorts niet kan onderdrukken en hoog blijft zou ik wel even met de HA overleggen.
hier ook het zo al meer dan een week koorts op koorts af liep op tot 40.5 ook naar hap geweest, bleek een virus te zijn. en hij heeft oor en keelontsteking. dus nu heeft hij ab. sterkte
Bedankt voor de reacties meiden ... Volgens de dokter idd een virusinfectie... maar mocht ze woensdag nog koorts hebben dan moeten we testen op blaasontsteking...
ik zou de koorts niet op laten lopen tot 41.. ook al zegt de dokter dit. mijn dochter is net uit het ziekenhuis. heeft hier gelegen met hele hoge koortsen en urine weg inf en RS virus. door de enorme schommelingen in haar temperatuur heeft mijn dochter vorige week een koortsstuip gehad. nou dit wil je nooit maar dan ook nooit meemaken. zo akelig. bij koorts geef ik voortaan elke vier uur paracetamol. ( moeten we nu op doktersadvies, ook snachts). ik wil je zeker niet bang maken maar paracetamol kan zeker geen kwaad. veel beterschap
Het eerste jaar was mijn eerste dochter vrijwel continu ziek. Steeds met koorts (ook in vlagen). Eén keer liep de koorts op tot 41.7 graden, dus toen snel naar de huisartsenpost in het zh. Die keek naar mn dochter en zei: 'Nou, niks aan de hand hoor, gewoon een virusje'. Hahaha. Ik stond erop dat ze in het zh bleef ter observatie (bezorgde moeder). Dus ik bij haar op de kamer, en ja hoor, ze liep 's nachts alweer gezellig te dollen en te spoken. Helemaal niets meer aan de hand.
Idd geef paracetamol en houd je kleine in de gaten! Hier 3 weken geleden met loeiende sirenes onze kleine naar het ziekenhuis laten brengen. Ernstig vermoeden van hersenvliesontsteking. Gelukkig was het maar een nierbek-/urineweg infectie waar hij heel heftig op gereageerd heeft. Wil je niet bang maken, maar houd je kleintje in de gaten!
Dat doe ik zeker! We hebben gister ook paracetamol gegeven ... en tot 41 graden dat zal ik ook nooit doen!! Vanochtend heeft ze tot 10 uur geslapen (ik elk kwartier checken of ze nog ademde) maar volgens mij is ze lekker aan het uitzieken...