hoe streng zijn jullie als er ergens gerookt wordt met je kindje erbij? of roken jullie misschien zelf? ik heb even een mening nodig om te relativeren; net was ik bij mn ouders en die wonen nu even tijdelijk in de garage ivm verbouwing. alle hulpen zitten er te koffiedrinken, mn man loopt even met ons dochtertje naar de hond om te kijken (vind ze interessant), en mn schoonzus zegt:blijft ie nog even buiten, dan kan ik een sigaretje roken. ik zeg niks, want wil geen herrie maken met al die mensen erbij, mn vader zegt: och kan wel, deur staat toch open. mn man komt terug dus ik pak mn dochtertje over en loop met dr naar de pony's zodat ze niet in de rook hoeft te zitten, kom ik na 5 minuten terug, is de deur dicht en rookt mn schoonzus nog. toen heb ik mn boeltje bij elkaar gepakt en ben weggegaan. wilde geen discussie aangaan vanwege t 'vreemde volk'. dus zei dat ze moe was een slaapje moest doen. ben ik nu een overbezorgde miep dat ik niet wil dat mn dochter daar in de rook zit of had ik t even anders moeten oplossen? ze weten trouwens mn standpunt t.o.v. t roken.
Je hebt echt groot gelijk, vieze troep is het! En onbeschoft om bij een kind te gaan roken. Weet je wat ik ook goor vind als iemand de kindjes op schoot houdt en ze vervolgens als een grote stinkwalm van rook terug te krijgen. Die rokende mensen hebben echt niet in de gaten dat die geur ook in hun kelding, haren en handen zit. Of toen er een paar op kraambezoek kwamen. Nog even snel een trekje voor ze binnen komen. Ze hebben echt niet in de gaten dat ze alles mee naar binnen lopen. Bah!
Hier in huis wordt er niet gerookt. Door niemand niet! Als wij ergens op bezoek gaan, bv opa/oma (die roken wel) dan roken zij buiten wanneer ons zoontje binnen is. Als zij buiten roken en Mick is buiten kan ik hier niets van zeggen. Wel zorg ik dat ik Mick zoveel mogelijk uit de rook houdt. Ik heb het probleem niet.. Mensen die roken en die Mick vast willen houden, wassen zelfs uit hen eigen hen handen voor ze hem oppakken..
Vind dat je volledig gelijk hebt! Weet niet hoe oud je dochtertje is? Mijn moeder rookt bijvoorbeeld in huis, als wij er zijn niet maar dan heeft ze dat vlak daarvoor nog wel gedaan. Dat is iets wat ik los probeer te laten en ziek zullen m'n kindjes er niet van worden maar echt Tussen de rokers zitten vind ik not done. Ik vind wel dat ik moet accepteren wat anderen doen, als ze in huis roken ga ik er gewoon niet heen met m'n kids, ik zal ze niet verbieden in hun eigen huis te roken.
mn dochtertje is 5 maanden en ook nog eens verkouden. ik heb net telefonisch excuses aangeboden gekregen van mn schoonzus, dus t is in orde, ze was er ook wel uitgegaan, maar ja, dan hangt die rook er wel al, en t is een hele kleine ruimte. mn vader begint altijd over: ja, maar vroeger..... tja, vroeger haalden ze t asbest ook zonder bescherming van gebouwen en er zijn er heel wat die t niet navertellen kunnen.
Vroeger was een puntzak friet met mayo maar 10 cent.. (Dit zegt m'n moeder als iemand het over 'vroeger' heeft..)
Hier wordt niet gerookt en ik ga ook niet met mn kinderen in een ruimte zitten waar wordt gerookt.' Kan me ook irriteren aan moeders die in de speeltuin ofzo zitten te roken en het dan lekker in de wagen waait. Bah. Mn ex rookt wel en woonde een tijdje bij iemand waar flink werd gerookt, achteraf dus ook als mn oudste daar was, zodra ik dat wist mocht mn zoontje daar simpelweg niet meer binnen komen. Mn ex zal zelf niet roken bij de kinderen, maar bij anderen durft hij er dus niets van te zeggen. Ik snap echt niet dat mensen nog gewoon roken met babies en zo erbij, zie het toch nog vaak genoeg gebeuren. Mijn ouders rookten vroeger ook, zelfs in de auto met alle ramen dicht en ik heb mijn hele jeugd flinke longontstekingen gehad en nog altijd last van mn keel, longen etc. Mijn zus heeft ook slechte longen terwijl ze niet rookt. Volgens mij dus allemaal echt geen toeval.
Hier wordt er niet in huis gerookt. Je gaat maar buiten staan zodat wij er geen last van hebben. Helaas roken allebei mijn ouders wel. Ze roken niet in huis als onze dochter er is. Maar toch stinkt mijn dochter naar rook als ik haar ga halen. Ook stinkt de kinderwagen dan (jakkes!). Ik vind veel dingen goed maar heb mijn moeder wel duidelijk gemaakt dat ik niet wil dat ze rookt achter de kinderwagen, vindt dat echt een ordinair gezicht. Als het mooi weer is en we zitten buiten dan roken ze wel maar dan zorgen ze er in ieder geval wel voor dat de wind niet richting onze dochter staat.
Oh en Janneke ik snap ook niet dat er in de buurt van baby's wordt gerookt. Nicht heeft tijdens de zwangerschap gerookt, kindje geboren met 30 weken. Heeft moeten vechten voor haar leven... En dan bij thuiskomst gewoon een peuk opsteken met je kind op schoot.. UUUUUUUH?!
Hier werd ook echt niet gerookt in bijzijn van Thirza: niet gezond. Inmiddels zijn we er wel wat gemakkelijker mee, want mijn schoonouders zijn nu eenmaal verstokte rokers en dan zouden we nooit eens spontaan langs kunnen, (als ze vooraf weten dat we komen, wordt er gelucht en wordt er in de bijkeuken/buiten gerookt). Maar die eerste maanden zijn ze nog zo klein en kwetsbaar en roken in het bijzijn van een baby is een belangrijke oorzaak voor wiegedood, dus nee: mijn baby kwam niet in de sigarettenrook te liggen!
Mijn stiefkids zeiden het op een gegeven moment gewoon ronduit tegen opa en oma: je stinkt! En dat is ook zo.... als ze hier binnen zijn geweest, ruikt de kamer naar rook, terwijl ze enkel even een paar keer buiten een sigaretje hebben staan roken.
Hier ben ik heel makkelijk in; er wordt níet gerookt waar mijn dochter bij is. Ze gaan maar buiten staan, maakt me niet uit waar ik ben. Doet iemand dat niet, dan ben ik gewoon weg. En dan kunnen sommige mensen het overdreven vinden o.i.d., dan is het me helemaal duidelijk, mijn dochter is me heel veel meer waard dan zo iemand.
Er wordt in ons huis niet gerookt. Bij anderen heb ik eigenlijk ook nog niet meegemaakt dat ze binnen een sigaret opsteken als we er zijn met de kinderen. Maar mocht dat wel gebeuren zal ik er denk ik niet al te moeilijk over doen. Die sporadische keer dat ze ermee te maken krijgen lijkt me niet zo'n ramp.
ik ben zelf een roker en mijn vriend ook ik ben toen ik zwanger was gestopt met roken en toen ik bevallen was weer begonnen ja erg stom haha maar wij roken allebij buiten net zoals iedereen die hier op visite komt moet ook naar buiten om te roken ook als ik bij andere mensen op visite ga waar normaal gesproken in huis gerookt word verwacht ik dat ze even buiten gaan staan om te roken zo niet ben ik ook weg ik wil niet dat me kind in een ruimte zit waar gerookt word
Wij roken zelf en sinds mijn zwangerschap ook niet meer binnen. Zo goed als overal waar we komen, wordt buiten gerookt dus geen probleem. Laatst wel op een feestje geweest waar binnen gerookt werd, dochter ging zowat meteen naar bed dus vond ik dat niet zo heel erg..
Ik vind je mening ten opzichte van roken helemaal niet overbezorgt. Ons mannetje komt ook niet in ruimtes waar gerookt word en bij ons in huis word niet gerookt. Maar ik begrijp wel dat als er geen mensen van buitenaf bij waren geweest je een discussie aangegaan zou zijn met je schoonzus. Dat vind ik dus niet nodig, want het is aan jou ouders te bepalen wat er wel en niet in hun woonruimte mag en als ik jou was zou ik dan dus gewoon weg gaan. Net zoals je nu gedaan hebt. Als ze vragen waarom je weg gaat kun je best eerlijk de reden zeggen, maar vind niet dat jij daarover een discussie zou hoeven voeren, het is aan je ouders tegen je schoonzus te zeggen dat ze niet willen dat er in huis gerookt word als hun kleinkind er is...