Ons moppie is al weken aan het kwijlen en overal op aan het kauwen. Nu weet ik dat dat ook een stuk ontwikkeling is, dus kwijlslabber om en lekker laten kauwen... maar gister begon ze ook met wat meer jengelen, slechter slapen overdag, en de laatste twee flessen slecht drinken. De eerste van vanochtend ging er ook slecht in. Mijn conclusie van dit alles was dat ze wel es aan tandjes kon gaan beginnen. Nu hou ik dat al tijden goed in de gaten. Maar onderin voel of zie ik niets. Vanochtend zag ik tijdens het spelen toevallig haar bovenkaak. Daar zie ik wel een wit streepje. Kan het zijn dat ze als eerste een boventandje gaat krijgen?
hier begon hij ook met 4 maanden al kwijlen op handjes knauwenop alles knauwen, en nu 5 maanden oud is zijn eerste ondertandje aan het doorkomen, dus zou goed kunnen hoor.
Dat is t m nou net. Weet dat t kan, maar zie onder niks maar boven wel. Aangezien ik overal lees dat de ondertandjes eerst komen. Kan het ook dat ze boven eerst komen?
Van niets kunnen ze in een paar dagen naar een tand gaan! Bij onze kleine ging het zoooo snel. Alle dingen die jij op somt hebben te maken met mogelijke tandjes. Savonds even dentinox oid opsmeren.
Kan. Onze meid kwijlde vanaf 4/5 maanden, ook al af en toe zurige luiers en op alles kauwen en pas met 10 maanden de eerste tand Dus... Alles kan!
Mijn dochter is net zo oud en doet exact hetzelfde! Ik ontdek echter nog helemaal niets in haar mondje, geen bobbel of wit puntje...niks. Ik zit zelfs te denken dat het ook weleens een sprong kan zijn?! Als mijn dochter de flessen moeilijker drinkt dan is er wel echt wat aan de hand
Ja hoor, dat is heel goed mogelijk. Hier eentje met 7 maanden, die heeft er inmiddels al 4, 2 onder en 2 boven Veel kwijlen, knagen en wat slechter slapen zijn idd de symptomen
Ja, dat kan zeker. Die van mij hield zich totaal niet aan de "normale" volgorde, haha. Sloeg echt nergens op... dus staar je niet blind op wat eerst "moet" komen volgens de boekjes. Gezien de symptomen van je kindje, en het witte streepje... kan het bijna niet anders!
Is wel een dubbel gevoel dit... Aan een kant echt weer een mijlpaal! Het eerste tandje! Aan de andere kant vind ik het ook zo sneu voor dr dat ze er last van heeft...
Nog ff een berichtje. We zijn vanochten op controle geweest bij de ka. Heb hem ook ff laten kijken, en het is geen tandje. Het is een "tekening" op haar tandvlees die er waarschijnlijk altijd al gezeten heeft (shame on me, is me nooit opgevallen...) T plekje zit ook op een plek waar tanden blijkbaar nooit door komen. Ik dacht dat ze uit de onderkant van de kaak zouden komen, maar blijkbaar komen ze aan de voorkant... Tja ben een complete leek op dit gebied... Ze heeft een paar daagjes niet lekker in dr vel gezeten. Misschien wel een sprongetje ofzo... In ieder geval toch bedankt voor de reacties!!!
Ze komen vanzelf enne als je de tandjes al zielig vind wacht maar tot de kiezen dat zijn echt etterbakken !!!
Geloof t meteen... Maar ook dat is gelukkig maar tijdelijk en t gaat allemaal weer over. Komt allemaal goed!!!