Hallo Jelina wordt de laatste nachten wakker en dan heeft ze gepoept. Is er soms iets mis met m'n schema overdag waardoor ze poept 's nachts? Of is het misschien een sprongetje? Of toch de tandjes? Mijn schema is: 07.00-07.30 wakker en 200cc pap (nutrix) 09.30-10.00 uur fruit 10.30 uur slapen tot 12.30 13.00 uur 3 sneedjes brood met varierend beleg (geen zoet) en drinken 14.00 uur Fruit 15.00 uur Liga of rozijntjes 16.00 uur slapen tot 17.00 uur. 17.15 uur warm eten (en drinken) 20.15 papfles 200cc (nutrix) 20.30 na bed Tussendoor krijgt ze ook nog drinken, dat is afwisselend, spa en fruit, of chocomel, of appelsap of melk. Ze poept overdag ook 1 of 2x Hebben jullie dit ook gehad, en zouden jullie iets aanpassen aan mijn schema? Groetjes Vera
mijn zoontje heeft dat ook een week gehad geloof ik dat hij ineens 's avonds of s'nachts ging poepen .....maar dat was na een week vanzelf weer over
Denk niet dat het aan je schema ligt hoor! Ik denk dat het gewoon toeval is,sophie heeft dit ook af en toe...meestal poept ze wel om eev vast tijs stip Groetjes,
Mijn dochter had dat ook 1 week lang elke nacht wakker omdat ze had gepoept maar toen had ze ook een buikgriepje. Daarna is het niet meer gebeurd.
Vigo poept altijd 's nachts... Hij heeft 's ochtends in ieder geval altijd een poepluier. Hij wordt er niet wakker van. Is dat vreemd dan? Want dat wist ik niet...
Geen idee eigenlijk. Justin poept soms 2 x op n dag maar meestal 3 x. En dan vaak die ene x onder t avondeten.
*ff off topic* beetje bemoeiallig waarschijnlijk maar lijkt diksap je niet beter voor zo'n jong meisje? Ik vind spa en fruit en chocomel (vol met suikers en vet) nogal wat eigenlijk... Je hebt ook diksap te koop bij kruidvat daar kosten ze ca. 2 euro per fles ipv 4 a 5 euro bij de supermarkt, al mijn kinderen incl die van 11 drinken dat (of water of thee) op verjaardagen of soms sweekends krijgen ze andere (in mijn ogen rotzooi) drinken.
mijn zoontje poept soms ook 's nachts op CB vroegen ze of ik 's avonds pap gaf. Het zou volgens hun door de pap komen. Maar ik geef geen pap en ook geen nutrix in z'n flesje. Het is mij dus ook een raadsel waarom hij 's nachts poept.
Dat ze 's nachts poepen is geen probleem. Maar ik wil wel iets kwijt over het eten. Niet als aanvallend bedoeld, maar het lijkt mij best veel. 1 keer brood en 2 keer pap, dat zijn al drie volwaardige maaltijden. Daarboven op nog warm eten en twee keer fruit. En wat Mama de Luxe ook schrijft, chocomel en spa en fruit is nog niet geschikt voor de kleintjes. Het is idd dat chocomel erg vet en vol suikers zit. Bovendien is de melk waarvan het gemaakt is niet geschikt voor baby's, ze krijgen immers nog opvolgmelk. Spa en fruit zit ook vol suikers en koolzuur. Misschien is de hoeveelheid eten en het drinken wel de oorzaak van het 's nachts poepen?
Ik vind het idd ook ERG veel, zoveel eet mijn dochter van 4 met een beetje geluk hihi. Mijn zoon krijgt het volgende (hij is 10 maanden): 7.00 Papfles van soyamelk Slapen 9.30/10.00 Geprakt fruit of zo uit de hand 12.00 1, soms 2 broodjes met appelstroop, jam of pindakaas en fles diksap Uurtje slapen tussendoor 3.00 Koek dan fles (soya) melk Soms nog ff slapen Tussendoor klein flesje sap of water 6.00 warm eten en soya toetje 8.00/8.30 fles pap (vanwege reflux) Slapen
@zonestraal, ja zo eet hij al een tijdje, en de ene dag wat meer als de ander. En ach incidenteel snachts poepen hoort erbij.
Koolzuurhoudende dranken zou ik ook niet aanbieden. Chocomel is 1 bron van suiker. 3 boterhammen is echt heel erg veel bij mij op mijn werk kregen peuters 2-3 boterhammen maar baby's en dreumesen maar max 2. Lust ze geen gewonen melk? of thee, water, diksap?
Ik voel me niet zo snel aangevallen hoor Als ik niet wil dat er advies gegeven wordt, moet ik geen topic openen. Ik had het bij het laatste bezoek op het cb over het eten gehad, en daar heb ik ook besproken dat ze nog 2 papflessen (200cc opvolgmelk en 2 eetlepels nutrix) krijgt en 3 sneetjes brood. Dat was geen enkel probleem zei ze, omdat jelina maar heel weinig tot geen gewone melk drinkt en ze toch haar melkprodukten binnen moet krijgen. Het komt ook heel regelmatig voor tot ze de laatste papfles maar voor de helft leeg drinkt hoor. Ik ga haar dan niet pushen om die 200 cc binnen te krijgen. Jelina drinkt maar sporadisch chocomel (misschien 2x per week 100cc), dus het is niet zo dat ze dat elke dag krijgt. Meestal geef ik haar idd spa en fruit maar ik moet er wel bijzeggen dat ik half spa en fruit, half water geef, misschien dat ik daar niet zo duidelijk in ben geweest. Dit doe ik ook met de appelsap. Ik weet wel dat diksap eigelijk beter is, maar ik heb al meerdere smaken geprobeerd, en die drinkt ze niet. Het lijkt ook misschien veel dat ze fruit krijgt, maar het is 1 potje verdeelt over 2x, omdat ze het niet in 1x op eet. Het lijkt misschien dat ik toch alles goed probeer te praten, maar dat is absoluut niet mijn bedoeling. Ik ben hier om adviezen te krijgen. Hoe zouden jullie het dan nu doen. Toch minder pap? Groeten Vera PS: Afgelopen nacht heeft ze niet gepoept
Afgelopen nacht niet gepoept, jeeej! Lekker geslapen dus Wat heb je haar als eerste aangeboden, spa en fruit/appelsap of diksap, het lijkt mij (ben geen expert hoor, zeg ik er ff bij) dat ze als ze gewend is aan spa en fruit etc dan geen diksap meer wil, spa&fruit en appelsap (ook verdund met water) is zo mierzoet, niet te vergelijken met diksap. Misschien moet je wat langer volhouden en is het een kwestie van wennen Drinkt ze ook geen water? Thee zonder suiker? Ze zullen zichzelf niet snel uit laten drogen hoor, als ze dorst hebben drinken ze heus (ook diksap), ik persoonlijk adviseer je om toch vol te houden met diksap (of roosvicee, maar dat zit ook vol suiker), de aanhouder wint hoor en het is zoooveel beter voor haar. Ik weet eigenlijk niet of het snachts poepen zoveel met de papfles(sen) te maken heeft, mijn zoon krijgt ook sochtends en savonds papflessen en hij poept nooit snachts. Misschien wil ze in alle rust haar grote boodschap doen Ik dnek zelf dat het een combinatie is wat ze allemaal eet door de dag heen, ze eet best veel, dan werken die darmpjes de hele dag door om dat te kunnen verwerken.
Hoi! Als ik jou was zou ik de laatste pap-fles weglaten. Gewoon een beetje warme melk is ook goed aangezien ze overdag genoeg binnenkrijgt. Trouwens,die kleine van mij drinkt ook af en toe chocomel,vind ze heeeeeeeerlijk. Mamadeluxe,ze mogen nog geen pindakaas onder 1 jaar...
@maud, weet ik, wegens eventuele allergische reactie, maar dat heeft hij niet Hahaha wij hebben hetzelfde behang (op de achtergrond van je kindje's foto)
Leuk behangetje hè! Het waren 2 soorten behang,mijn man heeft die bloemetjes eruit geknipt en op het andere behang geplakt. Was hij wel even zoet mee hahaha!
@mamadeluxe. Ik persoonlijk vind die spa en fruit gelengd met water dus half half een stuk minder zoet dan diksap met water. En ik doe echt niet veel diksap in het flesje. Ik heb haar in het begin kant en klare diksap gegeven, die dronk ze wel eigelijk. Maar ben overgestapt op spa en fruit omdat dat in van die grote pakken zit en ik dat handiger vond dan die kleine flesjes kant en klare diksap. http://www.spawater.com/construct.cfm?l ... be&lang=fr deze spa en fruit geef ik haar trouwens, niet die met koolzuur! Maar hier staat op die site bronwater met fruitsap. Ik ga straks toch eens op de verpakking lezen wat er nu precies inzit, (ben nu illegaal op het werk.)