Baby (6 mnd) ineens nachtelijk huilen + koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door adi, 1 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adi

adi Niet meer actief

We zijn even ten einde raad met ons dochtertje. Sinds drie dagen huilt ze ineens bijna de hele nacht. Ze is bijna niet te troosten!

Overdag is er niks aan de hand, vrolijk, rustig kindje, drinkt goed, slaapt goed, speelt leuk. 's avonds slaapt ze ook goed in.
    En dan komt het rare, rond een uur of 23.00 begint ze uit niks heel hard te huilen, ze krijgt ook koorts (tussen 38 en 39 graden), en is urenlang niet te troosten. We maken haar op gegeven moment ook wakker, zetten de lamp aan. Dan is even 5min rustig, kijkt heel rustig om zich heen, brabbelt wat. Na 5min is ze uitgekeken en gaat weer verder met huilen.
    Dit is al 3 nachten zo, we zijn helemaal uitgeput want hebben nog 2 babys erbij. Ze sliep altijd zo goed door, huilde bijna nooit. Echt heel vreemd!

We zijn al bij de HA geweest (met name voor de koorts), ze is verder gezond. Hij dacht aan een verkoudheid. Ze heeft geen oorontsteking, geen buikpijn enz. Doorkomende tandjes weet ik niet, ik zie nog niks.

Kan dit een sprongetje zijn? Dat ze alleen 's nachts last van heeft? Maar die koorts dan? Misschien dat ze die zelfs van het huilen krijgt?

Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt?

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Wij hadden dit ook donderdag op vrijdagnacht, ineens vanaf 2300 huilen, huilen.. Tot een uur of twee. En ook koorts, 38.6.
    Nu is ze nog steeds niet fit, hoesten, snotteren vastzittend slijm etc. Net even bij de dokter geweest en de longetjes zijn schoon, ook de oortjes. Dus een flinke verkoudheid.
    Maar waarom dan de nachten he, vervelend!!
    Ik weet niet of je meer kan doen dan troosten, uitjes bij het bed, bedje iets omhoog, onder de douche stomen.
    Succes in ieder geval:)

3. adi

adi Niet meer actief

Bij jullie dus ook die nachten!
    Het rare is dat zij overdag nergens last van heeft, een beetje snotterig maar verder niks. 2 weken geleden had mijn ander dochtertje griepje en die was echt beroerd, de hele tijd. Dan begrijp ik het wel, maar dit???

Vandaag is ze de hele tijd aan t lachen, en ik leg haar in bed en 5 tellen later slaapt ze. Ben gewoon bang voor vannacht ppffff

4. kahrin

kahrin Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.020
    0
    0
    Mijn dochter had dat ook met 6 maanden, uit het niets opeens een week lang 's nachts gillen, terwijl ze al lang en breed doorsliep.
    Mijn dochter wilde voor die tijd nooit een speen, maar na een week probeerde ik voor het eerst weer een speen......en probleem opgelost :D.
    Nu zit ze helaas tijdens haar slaapjes nog aan de speen.

5. Lisszy

Lisszy Fanatiek lid

27 mei 2008
    2.602
    6
    38
    Vrouw
    Kanh het niet zijn dat er tandjes doorkomen?
    En dan laat in de avond, als ze vermoeid is, de koorts losbreekt?
    Daar dacht ik gelijk aan!

6. adi

adi Niet meer actief

Ik heb er ook aan gedacht, alleen zie ik geen enkele tekens bij haar van tandjes.
    Ze kwijlt wel veel, maar is de enige van de drie die niet aan alles kauwt, ze likt alles eerder af. Verder geen dikke tandvlees, drinkt wel goed... Geen idee, hopelijk zijn het wel tandjes, dan weet ik dat het overgaat, en kan ik misschien helpen.

Zij zit helaas 's nachts al aan de speen, maar als ze begint te gillen wil ze die ook niet meer...

Ik ga vanavond kijken als ze huilt of ze niet aan mijn vinger wil kauwen... pfff echt zielig zo'n kleintje.. ik voel me dan zoo schuldig dat ik haar niet kan helpen..

7. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

24 okt 2009
    3.028
    2
    0
    Bij ons een soortgelijk verhaal hoor. Mijn zoontje is ook 6 mnd, en was altijd een goeie slaper. Twee weken geleden begon het met koorts en slecht willen eten. Ook de nachten was hij onrustig. We zijn nu een klein maandje bezig met bijvoeding, paar hapjes groente en fruit, maar daar wil hij sinds twee weken ook helemaal niets van weten. Alleen maar drinken bij mij, en ook dat met mate... Voorheen dronk hij twee borsten, nu nog maar 1 en dan nog niet leeg... Ook 's nachts is hij aan het rommelen... Af en toe huilt hij ontroostbaar, zo zielig. Heb dan ook zo'n machteloos gevoel... Wil zo graag wat doen, maar niets helpt eigenlijk. Denk dat dit gewoon weer een fase is die overgaat hoor. (hoop ik van harte in iedergeval). Overdag is hij vaak weer wel heel vrolijk trouwens! Maar ook dat wisselt. Af en toe is hij ronduit hangerig...
    Veel sterkte meid met je uk(kies).

Deel Deze Pagina