Hoi meiden, Een vraag, met mijn tweeling zit ik op dit moment op 7 voedingen. Ze wegen inmiddels ruim 6 pond en bijna 8 pond en drinken 110 en 135 cc. Ruim voldoende dus voor hun gewicht, alleen zit ik dus ook nog op 7 voedingen. Als ik ga proberen naar 6 voedingen te gaan dan krijgen ze toch minder te drinken? Dat lijkt me dus nooit te lukken. Volgens het CB en als ik het pak Nutrilon lees, mogen ze voorlopig niet meer cc, dus dat is niet de oplossing. Iemand ook een dergelijke ervaring? Vanacht kwamen ze ook nog eens om de 3 uur, vandaag gaan we ze dus proberen een aantal voedingen om de 3 uur te geven zodat ze vanacht maar 1x komen (om de 4 uur)... hopelijk... Tips? Als ik naar de 150-180 regel kijk, drinken ze dus ook veel meer. Anders morgen het cb maar eens bellen. Hoor graag tips. Zit ook al aavoeding voor hongerige babys te denken maar misschien is het daarvoor te vroeg maar als ik naar hun cc en gewichten kijken dan is dat misschien wat.
Linda mijn zoontje dronk in het begin ook teveel cc per 24 uur als ik keek naar zijn gewicht. Ik ben hem overdag om de 4 uur gaan geven. Soms lukt dat en soms niet. Maak je niet te druk als ze iets teveel krijgen hoor. Ze willen waarschijnlijk gewoon hun schade inhalen. Ik zie dat zij ook erg klein waren toen ze geboren werden. Mijn zoontje drinkt nu weer veel te weinig. Het kan dus gek lopen. Kijk gewoon naar wat je kindjes willen zolang ze niet over de liter heen komen.
Onze zoon drinkt ook zo rond de 120 / 130 cc per fles en de ene keer redden we 6 voedingen op een dag en de andere keer zitten we op 7. Bij 7 voedingen zijn er dan wel 1 of twee flesjes bij die hij niet helemaal leeg drinkt. Bij het CB gaven ze aan dat het veel is, maar nog niet teveel. Dat geeft je kindje zelf wel aan. Mijn kleine man woog bij te geboorte 6 pond en is nu waarschijnlijk 'de schade aan het inhalen'. Ik probeer er niet een te groot probleem van te maken. Het is fijn als hij om de 4 uur komt maar lukt het niet, dan is het jammer.
Je kan wel naar minder voedingen gaan maar dan moet je de hoeveelheid voeding gaan verdelen. Ipv 7 voedingen van 110/135 naar 6 van 150. Verder zou ik me er niet teveel aan binden want als ze honger hebben dan hebben ze honger. Ik zou op 3 flessen moeten zitten maar dochter lief komt nu ineens weer voor een nachtvoeding dus dan maar niet
Als je meer cc in het flesje doet, gaan ze vanzelf minder flessen drinken. Dus je kan bijvoorbeeld je flessen op gaan hogen naar 150+5 en dan zul je zien dat ze 1. hun flessen niet helemaal leeg drinken maar nemen wat ze nodige hebben en 2. ze heel snel op 6 flessen zitten en gewoon netjes onder het maximum blijven! Probeer het maar gewoon uit want ik denk wel dat als ze minder tijd laten tussen voedingen, ze toe zijn aan wat meer melk per keer.
thnx meiden! @happymama: het cb zei ook dat de kleintjes de 'schade' aan het inhalen zijn van het wat lage geboortegewicht, meer cc mag ik nog niet geven (wil ik trouwens ook niet als ik al zie hoe die kleine lijfjes nu hard alles aan het verwerken zijn). Nu met cb afgesproken toch te gana mengen met nutrilon forte omdat meer melk voorloig niet goed is. Dat is inderdaad alsnog meer drinken dan wanneer je het met hun gewicht berekend, dat is dan maar zo. Ik biedt evy nu ook maar 120 aan en dan zie ik wel wat ze drinkt. Thnx, ik hoop dat het gaat helpen!
F dronk toen hij 7 pond was 800 ml per dag. Veel meer dus dan de 600 ml die hij mocht hebben. Maar naar mijn idee had hij dit toen nodig. Na verloop vantijd had hij genoegen met minder. Hij wilde denk ik de schade even inhalen.
Hey Linda, allereerst nog gefeliciteerd met de tweeling! Hier het zelfde probleem. Onze kleine man drinkt 7 keer 100 ml terwijl hij krap 7 pond is. Krijgt dus 700 terwijl hij 550 mag. CB adviseerde mij gewoon zo door te gaan. Want als ik hem meer geef ben ik bang dat hij het allemaal opdrinkt en op 7 voedingen blijft. Blijkbaar is hij er nog niet aan toe om naar 6 voedingen te gaan. Dus ik wacht gewoon af.
Ben benieuwd of het bij jou werkt. Dan is het misschien ook wel wat voor ons. Laat je het even weten?