Baby smakt/ klakt tijdens borstvoeding

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door soefdeboef, 17 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag allen,

    Nieuwe baby, nieuwe vraag ;)

    Onze kleine smakt/ klakt erg tijdens de borstvoeding, vooral na de toeschietreflex. Ze laat dan steeds heel even het vacuüm los.
    Ze is ook wel een wat luiere en rustigere drinker dan onze tweede, die deed dit niet en was veel fanatieker en krachtiger met zuigen.
    Het schijnt dat ik het vroeger zelf ook deed :p.
    Kan goed zijn dat ze het doet ivm mijn overproductie/ snelle toeschietreflex en snelle melkstroom.
    Wij hebben daar beide fysiek weinig last van, behalve dat ik er wel een beetje tegenop zie om haar nu in het openbaar te gaan voeden, omdat het zo overduidelijk is dat die kleine daar toch echt ligt te drinken :)

    Hebben jullie eventueel nog tips om haar stiller te laten drinken??
     
  2. Kattekit

    Kattekit Bekend lid

    10 okt 2011
    532
    0
    0
    Als ze het altijd al gedaan heeft hoort het er misschieb wel bij, bij ons was klakken een teken van anders drinken (ze deed het niet altijd), meestal zat er dan spruw. Maar dat kun je doorgaans wel goed zien.
    Als je ergens zit waar gewoon gekletst wordt of in een cafe ofzo heb ik de ervaring dat maar weinig mensen door hebben dat jij aan het voeden bent. Naja en dan horen ze het wel. De eetgewoontes van een heleboel volwassene zijn slechter dan die van jouw kleine (slurpen en smakken enz) ;)
     
  3. marieke24

    marieke24 Actief lid

    10 nov 2014
    486
    1
    16
    Hoii mijn zoontje van 3,5 maand doet het ook.. Zijn tongriempje is wat aan de korte kant.. Misschien eens na laten kijken?

    Overigens kan het geen kwaad zeggen ze.
    Hier ook een behoorlijke productie circa 3 liter per dag..
    Aangezien ik borstvoeding geef aan een tweeling mijn andere zoontje heeft nergens last van.
    Wat ik wel vaak doe is even 2 min van te voren kolven dat even het ergste toeschietreflex eraf is.. Dan drinkt hij rustiger en klakt ook niet zo
     
  4. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het lijkt iig geen spruw, daar zie ik niets van.

    En ze doet het pas als de melk toeschiet, maar blijft het dan wel de hele voeding doen... Ook als ze m bijna/ helemaal leeggedronken heeft.

    Ja, heb ook al zitten denken aan dat tongriempje....
    Waar kun je dat laten bekijken of die tekort is en wie kan dat klieven (och zielig!)?
    Ze doet het sinds de kraamweek voorbij is ongeveer, dus sinds ze n dag of 10 is.
    Ze klinkt trouwens echt alsof ze een borst leegslurpt hoor :p:)
    Jammer dat ik geen audiofragment kan plaatsen... :D
     
  5. autumn86

    autumn86 Bekend lid

    3 sep 2014
    769
    530
    93
  6. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.261
    5.213
    113
    Mijn dochter deed dat ook best veel, volgens de lk heeft zij ook een wat kort kortriempje, maar hapte ze goed genoeg. Waarom zou je het tongriempje laten klieven als jullie er beiden verder geen last van hebben? Mijn dochter dronk in het begin de borst niet goed leeg, maar de laktatiekundige dacht niet direct dat het tongriempje een factor daarin was, en na een paar weken ging het drinken ook een stuk beter. Ze is wel nog steeds een slordige drinker/aanhapper, maar klakken doet ze niet meer, volgens mij hield dat op toen ze ook ineens veel vlotter ging drinken (ik denk om en nabij de 3 maanden), dus ik denk dat het hier ook met de snelle melkstroom te maken had.
    Door het slordige aanhappen (misschien wel doir het tongriempje) heb ik wel afentoe gevoelige tepels (niet zo erg dat ik moet smeren), terwijl ik dat bij mijn zoon na de kraamweek nooit meer heb gehad (20 maanden bv). Ze is nu al weer ruim 6 maanden, dus zo erg is het nu ook weer niet (anders had ik de lk wel weer een keer laten komen;))...
     
  7. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties! We wachten het nog even af...!
     
  8. marieke24

    marieke24 Actief lid

    10 nov 2014
    486
    1
    16
    Je kan het laten checken ook bij een kinderarts.. Die klieven het ook mocht het ernstig zijn, baby heeft daar geen last van en mag gelijk weer van de borst drinken..

    Wij hebben niet laten klieven.

    Als de baby gewoon goed drinkt is dat ook niet nodig..

    Je kan het altijd even laten checken of idd eens een gesprek voeren met een lactatie deskundige
     
  9. Wensje88

    Wensje88 Fanatiek lid

    29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Hier begon het klakken ook na de kraamweek en dit ging gepaard met continu verslikken.
    Met 6 weken had ik ineens een onwijs ontevreden baby, dus een lk laten komen.
    Mijn kindje had bleek een te kort verborgen tongriempje en een te kort lipbandje. Tot 6 weken ging dit redelijk omdat ik een flinke productie had het enige wat lastig was, was dat de kleine de melk niet goed naar achter getransporteerd kreeg en zich hierdoor vaak verslikte. Met 6/7 weken stabiliseerde mijn productie, mini moest nnu onwijs veel moeite doen om melk uit mijn borst te krijgen en Door zijn tongriempje en lipbandje lukte dit niet meer.. uiteindelijk een ontevreden en hongerige baby. Na het bezoek van de LK naar de KNO afdeling in het Ikazia ziekenhuis gegaan (zij zijn heel ervaren met klieven) en heb zijn tongriempje en lipbandje laten klieven.. even heel zielig maar na een dag had ik weer een tevrede baby en inmiddels is hij 6 maand en krijgt hij nog volledig bv :)

    Maar zoals er al gezegd is.. heb je er geen last van en baby ook niet hoef je er natuurlijk niks mee.. ons verhaal was alleen helaas wel zo dat baby er last van kreeg :)
     
  10. SunshineM

    SunshineM Niet meer actief

    Hier gebeurt dat soms ook.. Mijn productie is ook enorm. Meestal als ze gaat klakken zit er heel veel melk om mijn tepel heen. Dat maak ik dan even droog met een spuugdoekje en daarna kan ze weer goed aanhappen en is het klakken over! Misschien ook eens proberen?
     
  11. Centurychild6F3

    Centurychild6F3 Bekend lid

    23 aug 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Ik heb hier ook een dame die geluid maakt als ze drinkt, heb er nooit wat achter gezocht, ze hapt goed aan, drinkt goed etc.
    Als ze een fles krijgt doet ze het ook, vanaf het kdv vinden ze het erg schattig
     
  12. soefdeboef

    soefdeboef Fanatiek lid

    5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vandaag heeft ze idd haar eerste flesje BV gekregen en dan smakt ze idd ook.
    Ze is ook een erg luie drinker vlgs mijn man...
    Het zal wel bij haar horen... :p
     

Deel Deze Pagina