Mijn zoon van 3,5 maand is snotverkouden en zit nu helemaal dicht. Het lukt hem niet door alleen zijn mond te ademen. Ik schrijf dit nu vanuit mijn badkamer waar ik tot 3x toe een "turks stoombad" heb gemaakt, hij ligt hier nu te slapen in zijn wipper. Ik heb nu ook een gesneden ui naast hem neer gezet. Ook geef ik hem Otrivin baby neusspray. Hebben jullie toevallig nog meer tips ik kan toch moeilijk de hele dag in een vochtige badkamer blijven. Alvast bedankt!
Je kan z'n bedje nog wat omhoog zetten, dat helpt ook nog weleens en je hebt nog LUUF , voor baby's , van die balsem om op de borst te smeren. Dat kan ook wat verlichting bieden.
Idd, hoofdeinde van het bed wat hoger (ik heb een handdoek dubbel onder matras gelegd) En luuf werkt hier ook goed. Soms neusje even leeg halen met zo'n pompje wil ook wel helpen, kleintjes kunnen vaak zelf nog niet hun snotjes kwijt raken.
ik ben er net voor bij de ha geweest en idd in de badkamer stomen, het neusje leeghalen , luuf , otrivin waren zijn adviezen. Ze gaan pas over op een kuurtje met die kleintjes als ze ook heel erg hoesten. maar beterschap voor je kleintje
Ja, matras een beetje omhoog doen! En je hebt nu van otrivin die speciale neus uitzuigers. Klink vies maar dat is het helemaal niet. En die helpen veel beter dan die pompjes. Als je dat eerst doet en dan de spray dan werkt het beter! Ook helpt hier de zwitsal eucalyptus badschuim heel goed. En luuf. Je kind stinkt na alles wel een uur in de wind hahaha!!!
Als er veel slijm op de longetjes zit en ze mogen ook iets anders drinken als melk dan wat meer water of iets anders tussendoor te drinken geven.Melk veroorzaakt extra slijm
Ik lees mee.. ben ook op zoek naar tips. Mila hoest momenteel heel erg en spuugt regelmatig (1 a 2 x per dag) door het hoesten een hele fles eruit. Als het morgen nog niet minder is ga ik vrijdag maar even naar de huisarts, want dit is echt heel erg zielig. Ook wordt ze continu wakker door het hoesten, hebben momenteel dus ook echt gebroken nachten.
Ik deed alle dingen ook die zijn genoemd, maar nu Iris al 2 a 3 weken erg aan t hoesten is gebruik ik ook homeopatische druppeltjes van VSM; 1 flesje tegen t hoesten (Tussikind siroop suikervrij) en 1 tegen griepverschijnselen (Nisykind Forte druppels, ook in tabletvorm). Kan vanaf 0 jaar worden gewerkt, is homeopatisch (ben ik zelf nogal voor) en versterkt t natuurlijke afweersysteem. Hier werkt t goed.
tips die ik heb zijn al genoemd, deze is ook nogsteeds verkouden, al twee weken. `s nachts wakker doordat hij zijn slijm niet wegkrijgt, pff morgen ook even naar de huisarts want de apotheker zei dat hij na 5 dagen al had gemoeten ik ga ook even kijken voor VSM, groetjes
mijn zoontje is ook al weer een tijdje verkouden. Maar this niet 1 verkoudheid begreep ik van de ka. Het is gewoon weer een nieuwe die hij heeft opgelopen. Ik gebruikte dan ook van oltrivin neuspray en heb van de ka ook nog speciale neusdruppels gekregen die alleen op recept verkrijgbaar zijn.
Naast de producten die hier ook genoemd worden gebruiken wij van de babylijn van Etos, babystoombadje. Hier zit eucalyptus in en dat kan verlichtend werken bij verkoudheid! Beterschap!
Bij veel slijm kun je druppels voor kinderen krijgen van Bisolvon. Mag ook voor zuigelingen. Werkt niet alleen voor t hoesten, maar ook voor het vele slijm.