Ik ben moe (3xper nacht opstaan)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door visitor, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi allemaal,

Ik ben echt heeeeeeel moe. Mijn zoontje staat nu sinds kort 3 x per nacht op. Hij heeft dan echt honger en brult het uit als hij niet zsm borst voeding krijgt. Overdag drinkt hij echt om de 2 uur bv.

Mijn zoontje is nu 5 maanden en 1 week. Ik heb echt het idee dat hij heel erg honger heeft kan dat betekenen dat ik dan al moet beginnen met eten geven ivp wachten tot dat hij 6 maanden is?

Ik hoop dat ik antwoord krijg ik ben echt oververmoeid aan het typen. Komt dit bij sommige van jullie ook bekend voor?

Veel liefs,
    Visitor

2. droppi

droppi Actief lid

20 sep 2009
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn dochter is 4 maand en hier hetzelfde! ze kan eten!! krijgt borstvoeding.
    Ik ben nu begonnen sinds 2 week met pap. Nutrilon met rjistebloem erdoor dat geeft ik met een lepeltje en ze vindt het heerlijk!
    Ook banaan en peer lust ze graag. Maar ze wil nog steeds 2 of 3 voedingen 's nachts.
    Ik heb meer het idee dat het met slapen op zich te maken heeft. Dat ze gewoon nog niet diep genoeg slapen.
    Ik hou me vast aan de gedachte dat het vanzelf overgaat...ben allang blij dat ik er niet uit hoef omdat ze ziek is.
    Prijs me gelukkig met een kerngezonde dochter die nog niet doorslaapt ;)

En o ja om de discussie gelijk maar even te ondervangen: advies is om met 6 maand over te gaan op fruit ed. Ja dat weet ik maar het ene kind is het andere niet.
    Bovendien heb ik een kind dat veel ouder is en in die tijd ging je over op fruit ed met 3 maand...en die heeft nergens last van gehad.:)

3. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Groeit je zoontje goed? Het kan nl ook zijn dat je niet genoeg voeding meer hebt. Dat kan zich ook uiten in vaak willen drinken aan de borst, omdat ie niet genoeg krijgt. Als ie goed groeit zal dat niet aan de orde zijn, maar mocht de groei ook minder zijn, kan dat een reden zijn.

4. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Hoi Crissie volgens het CB groeit hij heel goed en is hij op goede gewicht. Ik weet het niet meer hij is de hele dag wat huiliger dan normaal gesproken.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Tandjes?

6. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik zou idd bijvoeden; als hij zoveel honger heeft. Elke 2u bv is ook best veel...Gewoon lekker beginnen met fruit en groenten. Bij Iris hebben wij gewacht tot 6 maanden, maar zij had ook genoeg aan de fles. Jouw zoontje ws niet en dan is t ws voor hem en jou prettiger hem wat meer eten te geven.
    En is evt een papfles om 23u een idee? Wat poedermelk met rijstebloem, of wil je t alleen bij bv houden?

7. dolfijntje1985

dolfijntje1985 Bekend lid

28 mrt 2007
    977
    1
    18
    hoi hoi
    mijn zoontje had dat ook overdag elke 2 uur aan de borst.
    terwijl er genoeg melk uit kwam en hij goed groeide.
    maar moest er ook s'nachts uit voor voeding en dat brak me op een gegeven moment op.
    dus deed ik s'avonds om half 11 een flesvoeding en toen sliep hij in eens de hele nacht door.
    michien dat anders proberen.
    veel succes en denk maar zo het gaat vanzelf over.

8. Jelly

Jelly Actief lid

9 aug 2006
    319
    0
    0
    hier in belgie mogen we beginnen met groentepapjes vanaf 4 maand

9. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België

Dat mag in NL ook hoor.;)
    Alleen raden ze aan om te wachten tot 6 maanden.
    (mits ze natuurlijk genoeg hebben aan hun fles ed)
    Daar is Kind & Gezin idd wel wat makkelijker in!

10. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik herken het wel... Hier is het van de week ook een paar keer raak geweest... Bij mij kwam het doordat ik weer aan het werk ben en dus moeten kolven, 1 nacht vreselijk ziek ben geweest en daar bovenop ook nog ongesteld ben geworden... Alles bij elkaar gaf dat een enorme dip en ook weer nachtvoedingen. Ik ben vanaf zaterdag middag om de 2 uur aan gaan leggen overdag, 's nachts gewoon zoals ze kwam, en na 3 dagen is het nu weer goed en drinkt ze weer (ongeveer) om de 3 uur.

@Chrissie: Te weinig voeding bestaat niet, dat is echt een fabeltje. Het kan zijn dat de het even niet toereikend is, maar dat kun je weer herstellen door veel aan te leggen.

11. Chrissie

Dat dacht ik ook altijd, maar een vriendin van me heeft t toch echt gehad. Die heeft wekenlang extra aangelegd en gekolfd, maar helaas, die had echt te weinig voeding. Ben t met je eens dat vaak extra aanleggen helpt om t weer te stimuleren, maar t hoeft dus niet altijd te werken.

@ visitor. Wellicht dat idd laatste voeding rond 23.00 uur eens flesvoeding geven helpt. Die tip kregen wij ook op het CB (nog niet uitgeprobeerd)

Of misschien is hij toe aan wat meer erbij, dus idd groentehapje ofzo?

Succes meid, het komt goed!

12. visitor

visitor Actief lid

31 jul 2007
    279
    0
    16
    Bedankt femke ik wil inderdaad enkel bv geven. Meschien dat ik rijstebloem ga doen door het moedermelk

13. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Uitzonderingen bevestigen de regel, zullen we maar zeggen... ;)

@Visitor: Als je een papje wil maken van bv kun je beter Biobim kopen. (verkrijgbaar bij de natuurwinkel) dat bind beter met bv. Rijstebloem blijft dun, zeg maar. Succes!

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

@visitor: rijstebloem bindt niet met Bv, dus biobim is idd beter :) Kun je ook krijgen voor kindjes van 5 mnd.

Als ik je verhaal zo lees, vraag ik me echter in de eerste plaats af: hoe lang is dat nou dat hij 's nachts 3 keer komt? En overdag zo vaak? Als het langer dan een week aanhoudt, zou ik denken dat hij aan extra voeding toe is, heeft hier toen even goed geholpen om de nachten (en overdag trouwens ook) rustiger te krijgen.
    Maar voor je dat gaat doen, zou je ook eens kunnen kijken of je wat voelt in z'n mondje: als je bobbels voelt, kunnen het ook tandjes zijn en dan gaat bijvoeden waarschijnlijk niet veel zoden aan de dijk zetten.

En als het nog geen week duurt, zou ik zeggen: wacht nog even af en leg vooral steeds aan als hij honger heeft, want dan zit je gewoon in een regelweek :)

15. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik persoonlijk had om de 2 uur voeden en dan ook nog eens zo vaak 's nachts absoluut (!!) niet getrokken. Ik zou gaan starten met bijvoeding om te zien of dat wat is, mits ze geen last (meer) heeft van krampen.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als het langer dan een week duurt is dat ook niet grappig nee :)
    Hier heeft dat rond die tijd 3 weken geduurd: eerst was het heel duidelijk tandenpijn, toen kwam ze overdag elke 2 uur en 's nachts elke anderhalf uur. Maar toen waren de tandjes door en toen bleef dat vele voeden dus. Toen ben ik gauw gestart met bijvoeden, (toen was ze 5,5 mnd) en daarvan werd het dus een stuk rustiger :)

17. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Mijn zoontje is 5 mnd en 3 dgn. En vanaf de geboorte komt hij 2 en regelmatig 3x per nacht voor een borst.
    Ik ben ook helemaal op. Na een week of 6 drama's met oefenen vh flesje (wil pap s'avonds geven) lukt t nu redelijk. Maar meneer stopt er op een gegeven moment mee. Na 60 cc ongeveer weigert hij en wil dan BV. Tja, op die 60 cc gaat hij de nacht niet halen.
    Tandjes ed zijn t hier ook niet.
    Ik droom van de lange nacht die ooit komen gaat......
    (vanavond zijn papa tegen zijn zoon....mama kan er wel een moord voor doen, om een hele nacht door te slapen, dus pas maar op....haha)

18. Chrissie

:d :d :d

Deel Deze Pagina