Hoi! Mijn dochter is morgen 10 weken oud. Het is vanaf haar geboorte al een 'lastige' slaper overdag, maar ik moet zeggen dat het sinds een week of 2 al veel beter gaat. Ze slaapt nu goed en snel in als ik haar boven in haar bedje leg, maar vaak is ze na een dik uur, soms anderhalf uur weer wakker. Volgens mij is ze soms nog wel moe. Wat doen jullie dan? Laten jullie je kindjes dan een poosje huilen? Of halen jullie ze eruit en mee naar beneden om ze eventueel later weer in bed te leggen? Groetjes
Ik laat ze dan ff liggen.. vaak duurt het even en dan slapen ze weer verder.... Of ik loop er even heen geef haar de speen en loop weer weg... Maar goed elke baby is anders
Ik laat mijn zoontje ook liggen. Hij huilt dan niet echt, maar meer roepen of zo. 9 van de 10 keer valt hij daarna gewoon weer in slaap.
Mirre sliep altijd maar max 1 uur overdag (meestal 3 kwartier). Laten liggen had bij haar echt geen zin. Dus ik haalde haar er uit ... en legde haar weer in bed als ze moe was. Sommige kindjes slapen gewoon minder lang per keer. Tegenwoordig gaat het veel beter. Ze kan langer wakker blijven en pakt soms ook zo maar 2u achter elkaar. Maar ik zou vooral proberen om dr eventjes te laten mekkeren. Als het niet werkt, dan ligt het niet aan jou ... maar is je kindje gewoon een wat minder goede/makkelijke slaper. Succes!
Fae slaapt ook meestal maar max 3 kwartier. Soms ligt ze nog een kwartier rond te kijken, maar in slaap vallen lukt nooit eigenlijk dus dan gaat ze er weer even uit. Een half uurtje spelen in de box en dan weer terug naar bed. Zo heeft ze heel wat 'slaapjes' op een dag, maar het werkt hier vrij goed.
Overdag haal ik haar eruit als ze wakker is, dan gaat ze echt niet meer slapen. 's Morgens vroeg doe ik even verschonen als het nodig is, speen erin en ze slaapt weer. Dit kan om 6.00 uur zijn, maar ook om 8.00. Soms kan ze slapen!