Hallo allemaal, Vanaf wanneer kun je harde buiken hebben en hoe voelt dat precies? Ik ben nu bijna 16 weken zwanger en voel soms s'avonds als ik thuis kom van mijn werk echt een hardere buik dan overdag. Voel me dan ook een beetje opgeblazen. Ik gan trouwens gewoon goed naar het toilet, dus denk niet dat het daar aan ligt. Wat denken jullie? Groetjes Dee
Harde buiken kun je krijgen vanaf week 14 (maar dit komt niet zo vaak voor). Als je een harde buik hebt, wordt je buik schijnbaar keihard. Ik heb er nog geen gehad. Wat jij beschrijft, klinkt niet echt als een harde buik. 's Avonds heb je gewoon een meer opgezette buik dan overdag.
als je buik echt hard aanvoelt dan kan dat komen doordat je teveel gedaan hebt, als je het dan wat rustiger aan doet zal je er minder last van hebben. wordt het niet minder dan zou ik even overleggen met de VK. is je buik 's avonds niet hard maar gewoon een stuk groter/opgezet dat is normaal, daar hoef je je geen zorgen over te maken sterkte ermee
Ik heb het nog maar heel af en toe gehad, en dan voelt het een beetje of je hele buik van binen verkrampt. Tenminste ik denk dat dat een harde buik was...
Ik heb bijna mijn hele zwangerschap met een harde buik gelopen, was nog even een zaak aan het opzetten voor mijn baas (ik was toen niet helemaal goed bij mijn hoofd ). Mijn zoontje heeft niet kunnen draaien en lag in een onvolkomen stuit dus ik heb een keizersnede gehad. Bij de 2de ga ik dit heel anders doen, veel meer naar mijn lichaam luisteren. Want het mooie van dit verhaal is dat ik na mijn zwangerschap geen contract verlenging kreeg omdat ik niet meer in de groep pasten als moeder.
ik heb het ook al vanaf zeer vroeg in de zwangerschap het zou kunnen dat je veel te veel gedaan hebt en zou het dan wat rustiger aan doen maar blaasontstekeking veroorzaakt ook harde buiken dus dat zou ook kunnen zelf heb ik op sit moment dus blaasontsteking en om eerlijk te zijn voel ik er helemaal nix van terwijl ik heel vatbaar ben voor blaasontsteking en voor de zwangerschap heel vaak het gehad heb en dat deed echt heel erg pijn. die klachten heb ik nou niet alleen dat ik vaak kleine beetjes moet plassen ik zou dus eventjes je urine na laten kijken voor de zekerheid want blaasontsteking tijdens de zwangerschap kan overgaan tot nierbeckontsteking ( geen pretje) en kan zelfs een vervroegd de weeen opwekken... niet om je bang te maken echt niet hoor maar gewoon dat je het wel even in de gaten houdt! bel anders even je vk ik weet dat je maximaal 10 tot 12 keer een harde buik mag hebben op een dag zei mijn vk vaker mag niet ik had het 10 keer op een dag heel vroeg k de zwangerschap en moest daarom mijn urine laten checken voor de zekerheid en het bleek toch een blaasontsteking... hoop dat je er wat aan hebt succes!!! veel l iefs gipsy
Ik heb er gedurende mijn zwnagerschap weinig last van gehad, tot laatst bij het indalen. De harde buiken zorgen er dan schijnbaar ook voor dat het kindje gaat zakken. Het lijkt een beetje alsof je een harde bal in je buik hebt. Na een minuut is het weer weg. Het is niet schadelijk, maar als het te vaak voorkomt moet je inderdaad wat meer rust nemen en zeker aan je VK doorgeven. Groetjes, Nikki F
Was de oorzaak van je harde buiken dat je kindje niet kon draaien??? Ik heb van de week een echo gehad en mn kindje lag in een stuit maar aangezien ik nog niet echt op het laatst loop maakte dat nog niks uit... ik moest wel wat rustiger aan gaan doen...
@ Melody: Ik heb daar nooit een duidelijk antwoord op kunnen krijgen omdat het bewezen is. Maar ik weet het bijna wel zeker als hij in actie kwam dan bam had ik een harde buik.