Nieuwe hydrofiel luiers de eerste keer wassen in koud water?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door linnepinnie, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Dit staat namelijk op de verpakking van de hydrofiel luiers van prenatal. Heeft er iemand een idee waarom dit is? (worden ze lelijk als je ze meteen op warmere temp wast?) Ik heb namelijk een stapel van de vorige keer die ik juist even een keer goed heet wil wassen en een stapel nieuwe die ik dan dus koud moet wassen?

2. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Volgens mij is het om krimp tegen te gaan en het zorgt er ook voor dat ze na het koudwaterbad beter vocht absorberen.

3. Zonnestraal2

Zonnestraal2 Bekend lid

28 jul 2009
    793
    0
    0
    Klopt het ook dat je ze niet hoort te strijken? Omdat ze dan minder vocht opzouden nemen ofzo

4. greetie

greetie Actief lid

16 sep 2009
    139
    0
    0
    NULL
    NULL
    is gewoon tegen het krimpen... doe dat altijd met nieuwe dingen (bv nieuwe onderbroeken of zo ook hihi wat een vergelijking!) of rompertjes of zo, soms een nacht in koud water , en dan gewoon wassen...

5. Mama sinds 2009

Mama sinds 2009 Fanatiek lid

1 mei 2008
    1.522
    0
    0
    Ja, inderdaad hier ook. Je kunt ze dus een paar uur in het koude water zetten en daarna met de andere op 60 graden wassen. En vervolgens NIET strijken.

6. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik heb het niet gedaan en ik strijk ze ook altijd...en nog steeds nemen ze al het vocht op als ik Finn afdroog...

Misschien scheelt het dat ik met stoom strijk ofzo...maar hier dus nog nooit last vangehad!

ow en ik doe ze ook in de droger trouwens

7. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Ik heb mijn hydrofiels nooit in koud water gezet of koud gewassen... en ze zijn echt niet gekrompen! Ze zien er nog keurig uit. Ik strijk ze altijd, ik wil ze nou eenmaal strak in de plooi in de commode hebben liggen (ja sorry hoor, heb een strijk-tic ;)!). Ze nemen prima vocht op...

8. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Bedankt allemaal!

Ik heb ze inmiddels gewassen hoor, gewoon de nieuwe op 40 graden en de ouwe in de kookwas en daarna alles gestreken. Ze zien er allemaal prima uit.

Ik strijk ze trouwens ook altijd en vind ook dat ze prima vocht op blijven nemen. Staat weer zooooooo mooi in de commode!!:D (dat zullen de hormonen wel zijn)

9. Ik heb ze de eerste keer ook gewoon op 40 graden gewassen, ik lees werkelijkwaar nooit de wasetiketten :) . Daarna in de droger gedaan en gestreken. Nu liggen ze netjes en ongekreukt in de kast, en helemaal niet gekrompen.

(mijn man heeft het trouwens wel eens voor elkaar gekregen om een fragiel shirtje met lovertjes van mij op 60 graden te wassen en daarna in de droger te doen :$ en het ding heeft het ook nog overleefd. sorry beetje offtopic :D)

Deel Deze Pagina