Ons kereltje begint nu met loslopen... Aan 1 handje loopt hij al als een trein en hij wil zo graag naar buiten toe. Hij trekt telkens naar de voordeur toe en krijgt een "woedeaanval" als hij niet naar buiten mag. Op zich wil ik best buiten met hem gaan stappen. Echter schoentjes zijn nu nog niet goed voor zijn voetjes ... Toch?! Binnen loopt hij op sokjes met een silliconen zooltjes eronder maar daarop kan hij niet naar buiten toe. Ik las in een ander topic dat veel mensen al snel naar buiten gaan met de kids zodra ze enigsinds lopen. Maar wat hebben jullie dan aan de voetjes van de kleintjes?! Heb al wel een paar woeffies geprobeerd maar hij bolt zijn voet als je ze aan wilt doen en kan er helemaal niks mee als hij ze eenmaal aan heeft... Blijft dan huilend stilstaan...
Zitten onder die woeffies wel een beetje flex zolen. Misschien anders vertouwen bij hem winnen door ze gewoon binnen ook even aan te doen. Zijn ze wel de goede maat? Ik heb mijn kleine man ook een poos op te kleinen schoenen laten lopen (schaam) groetjes kim
Ja dit waren voor de beginnende lopers en vond de zool heel flexibel kostte praktisch geen kracht om ze te laten buigen... Had zijn voetjes opgemeten en hij moest deze maat hebben... Het is al een strijd om ze aan te krijgen doordat hij zijn voetjes bolt naar beneden... Maar na wat aanmoediging om te gaan lopen met schoentjes laat hij zich gewoon op zijn billen zakken en gaat zelfs kontschuivend niet naar voren...
Geen idee wat woeffies zijn, maar misschien een idee om leren slofjes te halen? Dus zelfde gevoel als wat hij nu heeft, alleen dan wel warm.. Er moet denk ik echt een zool van niks onder zitten, bij het minste beetje weerstand wat ze voelen kunnen ze al gaan miepen. Dus ook zulk laag mogelijke schoentjes. Overigens hier ook steeds drama gehad bij nieuwe schoentjes (grotere maat) Oplossing; aantrekken en buiten midden op de stoep zetten. Alssie dan weer naar binnen wil, zal hij toch echt even moeten lopen.. En heel vaak "Oh wat een stoere schoentjes" e.d. roepen...
Buiten lopen deden we zodra hij enigszins kon lopen. Voor buiten droeg mijn zoontje schoentjes van shoesme met een fllexibele zool. Dit was buiten prima. En dan binnen meteen de schoenen uit en dan op pantoffols of blote voeten. Dit kan prima hoor!
Net gegoogled wat woeffies zijn; veel te dikke zool!! Zou echt beginnen met die babyschoentjes, dikke sokjes aan en naar buiten
Je kunt best schoentjes aantrekken, je loopt natuurlijk nog niet veel buiten. Binnen is het belangrijk om op blote voeten, sokken of slofjes te lopen en dat half uurtje buiten op schoenen zal geen invloed hebben dan. Mijn dochter loopt nu 2 maanden los en in heb steeds gewacht met schoenen kopen. Ik vond het best duur en met die sneeuw leek het me geen goed plan. Na een topic hierover heb ik besloten toch maar eens te gaan en ze vindt het geweldig! Ze gaat er als een razende vandoor, in de tuin, in de winkels. Ze valt niet eens! Dus ik had wel eerder kunnen gaan haha! Ik merk dat ze veel beter leert lopen buiten, dus ik zou wel lekker gaan. Ik herken dat opkrullen van de voet. Doet mijn dochter ook. Het was dus wel even zoeken naar een juiste schoen. Probeer een schoen die je ver open kan houden, zoals een gymp, zodat je de voet er goed in kan doen. Het is ook niet gek dat ze even moeten wennen aan schoenen en buiten lopen. Elke keer proberen, komt vast goed.
Ja, die woeffies lijken me ook niet handig nu. Zoek eens naar babyschoenen met een flex zool. Dan zal het lopen denk ik soepeler gaan.
Ik heb nu een paar schoentjes van "Jochie" gekocht soepeler dan dat kon ik ze niet vinden... Maar nog wil meneer niks doen met schoentjes aan, zelf kruipen kontenwippen doet hij niet... Zal wel een lange adem verhaal worden hihihi
shoesme babyproof, is dat niet wat? Mijn zoontje stapt nu een maand los en loopt heel goed op deze schoentjes. Ze zijn nog soepeler als de flexschoentjes van shoesme en heel licht. Het is meer een schoentje dan een slof (dus ook wat warmer aan de voetjes). Check marktplaats, daar worden ze veel aangeboden voor een prikkie.
Je moet het schoentje met twee vingers dubbel kunnen vouwen, zo flexibel moeten ze zijn... Inderdaad net slofjes! Hier had ik eerst slofjes van Aapies en daarna de extreme flexibel schoentjes van Shoesme...
Hier gewoon schoentjes van de scapino geloof ik meteen toen ze begon met lopen (ze was net 13 maanden) Ze lopen nog geen kilometers hoor... dus al die super dure schoentjes die per se zouden moeten vind ik persoonlijk een beetje onzin... Lekker buiten laten stappen en binnen op de blote pootjes!
Ikvond mega dure schoentjes ook niet echt een optie hoor. Maar volgens mij heb ik nu prima schoentjes voor een mooie prijs (er lag nog eenkortingskaart van die winkel.) We kunnen nu lekker buiten oefenen met lopen... Binnen in huis smokkelt meneer namelijk door snel iets vast te pakken terwijl hij prima kan lopen...