Baby spuugt bij hapjes alles uit incl. melk

Discussie in 'Voeding' gestart door smoothie88, 26 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ze heeft nu een goed ritme incl. haar slaapjes dus wil dat graag zo houden, want gaat heel goed zo. Ik bied haar 210 aan en ze drinkt wat ze nodig heeft. Ik kan zo zelf ook beter dingen plannen dus als t voor ons beiden nu goed gaat kwa flessen wil ik dat niet weer helemaal om gaan gooien. Ik rek geen flessen als ze honger heeft krijgt ze ook gewoon de fles en dan geef ik de volgende flessen gewoon weer iets later als ze er niet om vraagt dus is deels ook op verzoek. Maar kwa tijden zitten we wel altijd rond 7 11 15 19 uur. Ze dronk altijd al grotere flessen dan normaal voor haar leeftijd, omdat ze een erg hongerige baby was en omdat ik altijd aan haar vraag voldeed had/heb ik een tevreden kindje. Ze groeit ook hard dus heeft ook meer nodig. Nu kan je denken groeit ze hard door t aantal voedingen dat ze krijgt of heeft ze meer voeding nodig omdat ze juist hard groeit? Wie zal t zeggen :) maar iig verander ik niks aan haar flessen

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Raar advies van het CB, echt niet naar luisteren.
    Wat de flessen betreft, hoe lang geef je al zulke grote flessen? Want het kan ook zijn dat ze daarvan gaat spugen, omdat het met bijvoeding eerst wel goed ging.
    Het lijkt dan alsof ze hele fles leegdrinkt maar het is toch teveel voor haar maagje. 210/7 is gewoon ook erg veel. Ik zou het ivm het spugen toch eens proberen op kleinere flessen, en dan weer op haar verzoek.

3. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Ze kreeg die flessen gelijk met toen ik met bijvoeding begon. Zoals ik al zei voed ik deels op verzoek dus ga daar niets aan veranderen. Ze is heel tevreden nu ze ritme heeft dus waarom dat veranderen. Denk niet dat dat de reden is dat ze spuugt, want dan had ze de eerste 2 weken ook moeten spugen. Ik denk nu zelf dat haar kokhals reflex misshien nog veel voorin de mond ligt en dat ze idd door t kokken gaat spugen. Ik ga over een maand weer proberen dmv rapley en zien hoe dat gaat. Ze laat de laatste dagen van de fles van 15, 00 uur steeds 100 staan en ook andere flessen drinkt ze vaak minder leeg, t is net als of ze zich aangesproken voelt wat t cb zei hihi ;)

4. smoothie88

smoothie88 Actief lid

29 apr 2012
    181
    0
    0
    Even een update.

Ik heb de eerste 3 flessen verlaagd naar 180+6. De laatste is nog 210+7. Dit om wat meer ruimte in haar maagje te laten voor de hapjes en ze gaf zelf aan dat ze niet meer zoveel nodig heeft doordat ze steeds liet staan.
    Ze krijgt nu groente uit potjes en dat gaat super! Ze doet er nu echt de mond voor open en eet t goed op spuugd niks uit. Ze vind t echt lekker! Wortels, bloemkool en sperzieboontjes gingen er goed in. Ze heeft dit nu 6 dagen gehad. Haar ontlasting gaat de laatste 2 weken weer erg slecht dus ga haar vanaf morgen fruit geven (peer) want las dat dat ook goed was voor de stoelgang. Na een week ga ik het weer combineren, fruit en groente op een dag. Dit is niet wat ik voor ogen had om potjes te geven maar ze doet het er heel goed op en blijf dit de eerste tijd even doen. Ze is er nu ook echt aan toe merk ik. Ik ben blij dat t eten nu goed gaat :D nu hopen dat de stoelgang ook beter word, arme kind heeft gewoon dikke keutels heb net een thee lepel zonnebloem olie in de fles gedaan in de hoop dat haar ontlasting wat dunner word en ze t beter kwijt kan...

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Olijfolie in de fles werkt ook goed bij verstopping.
    Verder denk ik dat het echt aan de grootte van de flessen lag en dat je gerust vers kan geven. Aan potjes is water en rijst toegevoegd, en rijst verstopt ook enorm. Als ze al moeite heeft met haar ontlasting zou ik rijst en rijstebloem echt vermijden.

Deel Deze Pagina