Wat te doen tegen eindeloos hoesten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lea1003, 17 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lea1003

Lea1003 Lid

3 feb 2011
    38
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 9 maanden hoest al sinds ze geboren is en best heftig ook. Ze heeft koemelk allergie en iets met dr luchtwegen. De ene ontsteking na de andere infectie heeft ze te pakken en heeft dat ook een babyinhaler met flixotide en ventolin voor als ze echt heel benauwd is.
    Ze heeft echt een, ik noem het altijd maar, zeehondenhoest en heeft er ook echt wel last van. Ze verslikt zich als ze in eens een hoestaanval krijgt wanneer ze aan het eten is. En ook hoest ze zich zelf geregeld wakker. Kortom, ze zit zichzelf af en toe best in de weg...

Is er iemand die iets soortgelijks heeft met haar kleintje(s)? Heeft iemand tips? Is er iets homeopatisch te krijgen hiervoor wat goed helpt?

Groetjes!

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

14 aug 2011
    9.348
    0
    0
    Hoi,

Wat vervelend dat die kleine zo hoest! Zijn er momenten dat ze er erger last van heeft? Bijv na de fles? Melkproducten zorgen namelijk voor meer slijmproductie....een beetje water drinken na de fles kan soms al helpen. Er zijn wel homeopatische druppeltjes tegen t hoesten, maar of ze ook echt werken tegen zo'n zeehonden hoest als jij beschrijft, dat weet ik niet hoor! Heb je t hoesten specifiek al eens laten nakijken door de ha? Verder voor als t echt erg is met t hoesten dan is er ook bisolvon voor kids, die werkt heel goed, maar is volgens mij niet voor een langere termijn...sterkte ermee!

3. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.046
    0
    0
    Middelburg
    Wij gebruiken tussikind van VSM

4. vogeltje1

vogeltje1 Actief lid

12 sep 2008
    257
    0
    0
    Onze dochter (nu 3) heeft sinds haar geboorte last van hoesten. Met name in de herfst / winter periode. Ze heeft dan een kriebelhoest en dat kan zo een half uur, drie kwartier doorgaan.
    Van de huisarts hebben we de afgelopen winters verschillende soorten hoestdrankjes gekregen en ook pufjes. Maar bij geen een medicijn hadden we zoiets van dat het echt heel goed hielp. Behalve zetpillen, balsoclase als ik het goed heb. Helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar. Nu heeft ze een drankje, even kijken hoor, noscapine.

Het lastige bij je kindje is, is dat ze nog zo jong is en nog niet alles mag krijgen! En het hoesten en ziek worden hoort er wel bij, het ene kind heeft er meer last van dan het andere kind. Ik weet dat het vreselijk is als je je kind zo ziet en hoort hoesten en je het niet kunt stoppen. Onze dochter is nu wat ouder en het is al minder erg dan toen ze baby was. Het word echt beter!

Deel Deze Pagina