Hey meiden, Help, mijn zoontje van 16 maanden is elke ochtend zo vroeg wakker! Vanmorgen was het bijvoorbeeld 5 uur! Ik laat hem dan wel liggen! Hij is dan afwisselend wakker en doet soms nog wel kleine slaapjes. Tenminste het is tussendoor dan bijv. even 10 minuten stil en dan hoor ik hem weer even en dan is het weer stil! Meestal ga ik er na verloop van tijd maar uit voor een fles, omdat ik bang ben dat anders onze dochter er ook wakker van wordt! Tot vorige week sliep hij na die fles nog wel even, maar nu dus niet meer! Ik vind het erg vermoeiend zo! De dag begint toch vaak al om 5 uur! Niet dat ik er dan al uit ga, maar ben wel vanaf die tijd al wakker? Hebben jullie nog tips? Groetjes Carola
Hier ook van die periodes. Ik geef een fles en leg hem terug in bed. Dan ga ik zelf ook weer slapen... Als hij niet meer in zn eigen bed wil slapen dan misschien bij jullie in bed? Mits je dat zelf oke vind natuurlijk....
Wij leggen onze peuter bij ons in bed als ze voor 6:30 wakker wordt en niet meer alleen wil slapen. Vaak slapen we dan allemaal nog een (half) uurtje. Tegenwoordig hebben we een Nijntje slaaptrainer. Lijkt soms te werken, maar daar is jouw zoontje nog te jong voor...
Hoi meiden, Het lijkt beter te gaan. 2 dagen nu rond half zeven. Nog vroeg, maar beter dan 5 uur! Hij slaapt overdag tussen de twee en drie uur en gaat 's avonds rond 19 uur naar bed! Groetjes Carola
Vermoeiend inderdaad, maar het gaat gelukkig vaak vanzelf weer over. Gemiddelde wakkerwordtijd is hier 6.00u, maar zo nu en dan hebben ze van die fases waarbij ze eerder wakker worden (en ipv dat ze dat tegelijk doen, volgen ze elkaar op, heel fijn... ).
Misschien pedagogisch onverantwoord hoor, maar is het geen idee om hem een fles aan te geven in bed? Ik deed dat bij mijn oudste nog wel eens (zelfs nu nog) werkt altijd. Mijn jongste slaapt ook in moeilijke periodes gelukkig goed door.
hihi Mary ohooooo hoe durf je! hahaha Het kan ook een periode zijn he, mijn zoontje heeft wisselende slaappatronen. Sommige dagen erg vroeg wakker, maar na BV leg ik hem weer terug in bed. Hij heeft ook een paar weken gehad dat hij pas rond 8 uur wakker werd.
Mijn zoontje slaapt van 5 tot 5 of 6 tot 6 . Soms wil hij daarna nog even slapen maar meestal klaar wakker . Kan er verder niks aan doen . Later de fles geven heeft weinig zin , heb dat al geprobeerd . Is jou zoontje ook echt klaar wakker? Dan kan je er weinig aan doen dan zijn ritme . Mijn zoontje is trouwens 5 maanden .