Hoi, Mijn kleintje is bijna 4 maanden ( de 15de) hij vindt ons eten erg interessant. En wij krijt soms t idee dat hij nog " honger" heeft. Hij houd ook ontzettend van de borst waardie per voeding ook een half uur kan drinken ( minimaal ) Is het al wel slim om met hapjes te beginnen? Mijn oudste was echt pas 6 maanden..... En had ook volledige bv. Ik dacht als we hapjes gaan introduceren het dan bv 15.30 bv en da. Rond 16.30 hapje..... Ik wil namelijk echt niet dat de bv lijd onder hapjes. Wat te doen nog even wachten of toch AL beginnen?
Hoi, Ik ben persoonlijk van het nog even wachten: de wereldgezondheid raad adviseert nog steeds 6 maanden exclusief borstvoeding. En wanneer je kindje nog zo goed bij jou drinkt zou ik dat niet willen riskeren De trend van met 4 maanden al een hapje geven is bedoeld als een lepeltje of 2 om kennis te maken en te proeven. In principe is maand 6-9 bedoeld om kennis te maken met andere voeding, borstvoeding blijft hoofdvoeding, en tussen maand 9 en 12 ga je langzaam naar het idee van met de pot mee eten toe. (met gezin mee dus) Wil je wel starten, dan eerst de borst en als er nog interesse is geef je iets daarna. (mini hoeveelheden) Voedingswaarde technisch is het nog niet nodig. Groetjes,