baby spuugt opeens heel veel (4,5 maand)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Speentje, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Titel zegt het eigenlijk al een beetje. Ons ventje spuugt sinds een week heel erg veel. Hij heeft nooit echt veel gespuugd, maar opeens uit het niets spuugt hij nu al een week heel veel. Zowel na zijn flesvoeding als zijn fruit- en groentehapje.
    Hebben meer moeders hier ervaring mee dat ze opeens meer gaan spugen? Heeft het misschien met de vaste voeding te maken die hij nu krijgt? Of is het gewoon een fase?

Ik hou namelijk niets schoon en hij loopt de hele dag met een slab om, maar dat is niet echt afdoende.

2. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier precies het zelfde.. Maar bij het CB zeiden ze dat dat kwam omdat ze nu meer gaan bewegen (mijn meisje is een maandje ouder) en dat het dar door komt..

3. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Oke, daar zou best weleens wat in kunnen zitten! Sinds een kleine week kan hij zich namelijk van zijn rug op zijn buikje draaien en is dus meer bewegelijker...

4. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ons kindje is een stukje jonger (3 maanden) krijgt natuurlijk nog geen vaste voeding maar ook hier in ene gigantisch veel spugen. Wordt er beetje wanhopig van. Hopelijk is het een fase.

5. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

toevallig net de voeding opgehoogd? dat is hier vaak de oorzaak van ineens meer spugen, zodra het maagje daar weer aan gewent is wordt het altijd weer wat minder.

6. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Hier probeerd ze zelfstandig rechtop te komen zitten, lukt nog niet maar daarna gaat ze juist spugen. Misschien eens letten op wat hij doet en dan heb je oorzaak snel gevonden denk ik?!

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Nee we hebben niet te voeding opgehoogd. Deze hoeveelheid krijgt hij nu al 3 weken. Gewoon heel frustrerend als halve fles er weer net zo hard uit komt:$

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja dat lijkt mij ook heel frustrerend :( misschien eens overleggen met het cb?

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Heb het toevallig gister op het CB besproken ( mijn meisje is wel al 9,.5 maand) Hier komt het omdat ze veel actiever is en zich veel inspant.

10. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Bedankt voor de reacties! Ik denk dat het idd te maken heeft met de inspanningen die hij doet. Ik ga daar eens op letten, maar het klinkt in ieder geval aannemelijk.

11. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi,

Mijn zoontje geeft ook veel mondjes voeding terug. Soms 1x soms 10x. De slabbers vliegen er hier dus ook door!
    Ik heb op het CB overleg gehad, en het komt inderdaad door het spelen en rollen sneller omhoog.
    Advies was om hem voor/na of tijdens de voeding wat Johannesbroodpitmeel te geven.
    Dit is een natuurlijke verdikker die ervoor zorgt dat de voeding dikker word in de maag waardoor deze beter blkijft waar die hoort. Ik mix dit nu door de poeder voordat hij de fles krijgt, en daarbij zet ik hem vlak na de voeding gewoon een 20 minuten in de wipstoel met wat speeltjes.
    Dit werkt best goed, op een off-day na.
    Je kunt het ook los geven, aangemaakt met wat water en een paar lepeltjes zijn al voldoende. Het is niet schadelijk, dus proberen waard misschien?
    Ik heb het hier wel over mondjes teruggeven, niet over hele voedingen! Anders zou ik even het CB bezoeken.
    Succes ermee, en strekte met de was!

12. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Op zich vind ik het een goede tip om er Johannesbroodpitmeel doorheen te doen, maar ik ben een beetje huiverig voor zijn darmpjes. Hij heeft namelijk al een moeilijke stoelgang en weet niet zo goed wat dat Johannesbroodpitmaal voor effect daar op heeft.
    Ik ga het gewoon even bij het CB aankaarten en kijken wat hun zeggen.

Bedankt in ieder geval!

Deel Deze Pagina