het, het, het

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Polletjepiek, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Even een beetje stoomafblazen:

M'n schoonmoeder noemt onze dochter heel vaak het:
    als ze gaat oppassen: hoe laat breng je het. Of gewoon als ze naar haar vraagt: hoe laat was het wakker. Etc. Echt bij veeel dingen.

Is het nou echt zo moelijk om HAAR bij HAAR naam te noemen. En gewoon zeggen: hoe laat breng je HAAR en hoe laat was ZE wakker.

Ze is verder wel lief hoor, maar soms.

2. Jutte

Jutte Fanatiek lid

27 jul 2008
    2.186
    0
    0
    Hier een oma die het ook wel eens doet.....zal wel ouderwetse praat zijn....maar inderdaad, snap er ook niets van hoor!

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou zeg dat het klinkt ook wel vreemd zeg ;)!

Hier mijn vriend zei en zegt over de meiden hier ook gewoon altijd ongegeneerd hij. Ook zoiets vreemds! En nog erger ik ben het over gaan nemen en heb het ook geregeld over hij als ik het over Malou of Benthe heb!

Staat gewoon doodleuk op het kdv te vertellen hij (wijst naar Ruben) heeft om 8 uur nog een fles met melk op en hij (wijst naar Malou) heeft er om 6 uur al een op dus die zal zo wel dorst hebben...;)

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

hier zei mijn man regelmatig, het, over ons meisje, bij hem kwam dat omdat hij haar zoooo klein en teer vond, ik heb hem gewoon elke keer gecorrigeerd en nu doet ie het niet meer maar ik vond het ook heeeeeeel erg irritant!

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Dat doet iemand waar ik werk ook.Ze heeft er ook één van elk geslacht dus denk soms 'over wie heb je het nou?';)
    (weet niet vanwaar je man komt, misschien is het iets 'uit die streek'?)

@TO, zou haar gewoon corrigeren als ze het zo vaak blijft zeggen.Ik zou het iig heel irritant vinden!

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat erg! Dat zou ik inderdaad ook vreselijk vinden. "Hij" gebruiken we ook wel eens maar dat vind ik niet zo erg. Maar 'het'.... jeetje...

7. Polletjepiek

Gelukkig ben ik dus niet de enige die zich daaraan stoort. Dat scheelt dan weer.

8. MamavanRowan

MamavanRowan Actief lid

9 jun 2009
    205
    0
    0
    voorlopig thuisblijfmama
    Zeeland
    Ha,bij ons op het dorp zeggen ze dat ook altijd,maar hier komt dat gewoon door het dialect,en heb ik er eigenlijk helemaal geen erg in.Maar nu ik het zo zie staan,is het idd. een beetje vreemd:p

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mijn vriend komt uit het buurdorp van mij ;)! Haha! Dus nee kan niet zeggen dat het iets uit de streek is anders had ik het ook al moeten hebben. Mij vriend gebruikt dat hij echt gewoon overal, ik doe het echt alleen thuis. Vraag mn eigen ook weleens af of ie op zn werk het ook als ie met kindjes werkt altijd over hij heeft terwijl het eigenlijk een zij moet zijn ;)! Ik stoor me er eigenlijk ook niet aan hoor, behalve dan als ie het doet dan bijv idd op het kdv wat ik al beschreef ;)!

Overigens het als het over een kindje gaat vind ik apart omdat het net lijkt of dat het dan een gebruiksvoorwerp is ofzo :). En misschien is steeds corrigeren wel een oplossing om het 'af te leren' ;)!

10. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    misschien moet je t ook terug doen; noem je haar ook gewoon het of haar man oid....
    lijkt me nl echt superirritant als iemand dat doet en misschien dat ze t dan beseft

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Klinkt inderdaad niet zo leuk! Kan je er niet voorzichtig iets van zeggen dat je het niet leuk vindt ?

12. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.192
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ha Ha dat vind ik een goeie:D

13. Polletjepiek

Ik heb er al wel vaker iets van gezegd, zo van je noemt je kleinkind toch niet 'het'. Je noemt je huisdieren toch ook bij hun naam. Maar het zit er echt in gebakken zeg maar. Zal wel iets ouderwets zijn idd.

Deel Deze Pagina