Onze zoon van veertien maanden KAN heel lekker doorslapen. Helaas is dit niet altijd het geval. Hij wordt dan ineens wakker, begint te huilen (meestal al direct hard) en dan geven we zijn speentje als hij die kwijt is. Maar zodra je wegloopt uit zijn kamer is het BRULLEN. En hij houdt dus niet meer op. Dan gaan we maar in de schommelstoel bij hem op de kamer zitten met hem. Zodra hij bij je ligt, alles goed. Even nasnikken en dan slaapt hij ongeveer. Soms is hij ook klaarwakker, dat vind ik zo vreemd. Dan leggen we L.enn terug na ongeveer een minuut of tien, niets aan de hand. Totdat zijn hoofd de matras van zijn ledikant raakt en is je al je moeite voor niets gebleken: BRULLEN. Eerder maakten we een flesje en die gaf ik op bed bij ons op de kamer. Ik daarna naar de wc, papa legt L.enn in bed en hij was tevreden. En ging lekker slapen. We moeten natuurlijk wel een keer af van die extra flesjes melk (onze zoon bleek ook een beetje aan de zware kant op het cb, ook door die nachtflesjes). Dus krijgt hij maar 100cc. Dat accepteert hij wel, als ik meteen erna de speen in zijn mond doe. Maar: nu gaat hij erna niet meer lekker slapen! Weer brullen na bijv. tien minuten stil te zijn geweest. Hij heeft vorige week de BMR prik gehad en er komen weer kiezen door, maar hij heeft dit behoorlijk vaak 's nachts en ik weet eigenlijk niet hoe we dit kunnen oplossen. Hopelijk hebben jullie een idee? Ben wel benieuwd hoe jullie dit doen, of zouden wij de enige zijn met zo'n nachtbraker? Eigenlijk wil ik hem water aanbieden (wil hij niet) en hem in zijn bed of met hem in de schommelstoel blijven op ZIJN kamer, maar dan ben ik denk ik uren bezig. Iedere keer als je hem teruglegt en je wegloopt, is het hommeles. En hij BLIJFT doorgaan met brullen (totdat hij zijn melk zou moeten overgeven). Wat nu? Vannacht is hij bij ons in bed gebleven. Meneer vond het gezellig, lekker aan mama's haren trekken, knuffel boven op hoofd en lekker babbelen, speen uit. Hele verhalen. Klaarwakker. We vonden hem trouwens ook zitten in zijn ledikant, klaarwakker. Ik snap er niet veel van. Dat bij ons in bed heeft denk ik geen toegevoegde waarde meer(eerder ging hij dan lekker slapen), hij blijft brabbelen en spelen. Iemand een idee? Het lijkt een beetje verlatingsangst?
Hij gaat brullen zeg je, maar heb je hem al eens laten brullen? Ik heb met mijn zoontje een tijdje gehad dat hij ook niet te troosten was. Hebben we hem regelmatig een half uur 's nachts laten huilen. Wist echt niet wat ik er anders meer mee moest. Binnen een week was het ineens over! Ik zou hem overigens geen melk meer geven. Heb je iets in huis tegen die doorkomende kiesjes? Als je nou uitsluit dat dat het zou kunnen zijn, dan kun je hem best eens laten brullen. Zullen de buren niet zo leuk vinden, maar goed hij gaat dat echt geen weken volhouden. Als je trouwens je er niet goed bij voelt om hem lang te laten huilen, kun je ook iedere 5 minuten teruggaan en het speentje geven/slaapritueel herhalen. Heb je hier iets aan?
Hier ook zo'n periode gehad, vooral met nachtmerries was het toen heel erg. Of inderdaad midden in de nacht ineens kletsen, hele verhalen tegen zn knuffel en dan viel hij weer in slaap haha. Met de nachtmerries duurde het altijd een tijdje voor hij stil werd. Ook als we hem dan teruglegde was het weer brullen, dan ga ik altijd even met zijn slaapknuffeltje spelen en vraag ik via de knuffel wie hij is en of ik een kusje mag. Dan gaat hij lachen omdat ik dan met de knuffel kusjes in zn nek geef. Als hij dan weer gekalmeerd is geef ik hem wat te drinken, zn knuffel, zn speen en hij slaapt daarna weer heerlijk. Heeft hij zijn kiezen al? Toen ze bij jay doorkwamen wilde hij totaal niet liggen, niet alleen iig omdat, bleek later, dat hij een dubbele middenoorontsteking had. Voor we daar achter waren waren we 2 nachten verder want hij had het alleen snachts, overdag niet omdat hij dan niet lang lag natuurlijk. sterkte!
dank voor de reacties. ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel moeilijk vind om hem te laten brullen, hij gaat het zeker weten wel een uur volhouden en tweede punt: hij begint dan te hoesten en krijgt dan van die braakneigingen van het hoesten. Ik vind het dan zo zielig dat ik er toch maar heen ga? Proberen om niet te doen sluit ik toch niet helemaal uit, want dit is ook niets........ ben doodop. Ja die melk: we gaven nu dan 100cc, omdat hij een slechte drinker is. Overdag drinkt hij 1 beker sap, naast 300cc zuivel. Meen gelezen te hebben dat ze driekwart liter per dag aan drinken nodig hebben en daar komt hij dus lang niet aan. Misschien daarom neig ik ernaar die fles te geven 's nachts. Maar water heb ik ook geprobeerd gisteren en na 1 slok hoefde meneer niet meer................. dat zegt toch ook wel wat denk ik, namelijk dat hij niet errug veel dorst heeft. Ja, denk toch maar dan 1 keer erheen knuffelen met de knuffel, slokje water aanbieden en weer weg. L.enn in zijn bedje laten. En dat maar telkens herhalen na vijf (lange) minuten?
over zn hoofdje aaien, sussen elke keer weer en elke keer ritueel weer herhalen maar niet uit zn bedje halen en bij jullie neer leggen. Snap wel dat je wilt slapen hoor maar dan blijft hij brullen straks als hij in zn bedje ligt omdat hij weet dat als hij door blijft gaan dat hij dan bij jullie mag liggen. Het doet pijn maar je moet even doorzetten Als je zeker weet dat hij geen pijn heeft of iets. En zo'n papfles vind hij ook niks? van nestle die pyamapapjes. Die gaan er hier super in, vooral alstie een beetje warm is de pyamapap. Sterkte, het is moeilijk maar je komt er!
Hoi! Lisa heeft het ook! Vreselijk! Ik geef wel een flesje (90cc) omdat ze toch onder de middenlijn zit en dan direct gaat slapen. Maar we hebben het sinds kort ook voor het slapen gaan.. Ik heb dus geen tips maar deel je mening over het laten huilen. Als ze geen pijn oid hebben ok.. maar ik vindt verlatingsangst geen reden om te laten huilen eigenlijk.. Hopelijk is het een fase en zijn we er snel vanaf
nee ik weet niet zeker of het niet van de prik of door de kiezen komt helaas. Hij doet t namelijk ook wel als dit niet van toepassing is, is dus erg moeilijk. Hij had wel een enorme volle luier vannacht,dus die wel verschoond. Nadeel is wel dat hij er wel even uit is en dus boos/verdrietig is dat hij wordt teruggelegd in bed. Ja, ik ben denk ik bang dat hem wat overkomt of iets dergelijks als ik hem laat brullen, omdat hij zo los gaat meteen....moeilijk is het zeker. Hij heeft vannacht wel een zetpil gehad ging toen wel slapen. eindelijk. Ik heb hem die gegeven omdat hij af en toe ook huilen moest bij ons in bed, en dat is absoluut niet gangbaar voor hem. Dat is het nadeel met die kiezen: je weet niet of hij daarvan pijn heeft of dat het 'gewoon' 1 van die nachten is........ Maar we gaan het toch maar doen zo, telkens erheen en weer herhalen (heb de Nanny vaak gezien puf puf) en hopen dat we het goede doen en dat het beter gaat worden.
IS het verlatingsangst? Tja,ik weet t gewoon niet. Hij heeft dit al zeker vier maanden. Moeilijk. Je komt gewoon nergens met zekerheid achter en hoopt maar dat je het goede doet. Zo voelt het voor mij tenminste. Papfles? Nee, hij vindt alle pap vies. Hij zit op de +1 lijn met lengte EN gewicht dus hij heeft het niet nodig, maar alle zoete dingetjes vindt hij ook vies. En het rare: overdag 'lust'' hij geen melk meer, blijkbaar is hij dat 's nachts en 's ochtends bij de enige fles nog totaal vergeten........
Ohh ik herken het zo meis! Ik weet ook nooit wat het is.. Maar denk hier wel verlatingsangst. Kan je bobbels zien in zijn mondje? Lisa heeft een paar dikke bobbels en zie witte puntjes bij haar snijtanden.. Dus dat kan het ook zijn Ik geef als het echt lang duurt (2 uur) een zetpil en dan een flesje en dan gaat ze meestal wel slapen. Meis ik weet precies hoe je je voelt:
Hij is zo vrolijk overdag en dat dit drama 's nachts. Tja, en ik ben gewoon bang dat hij dus moet braken van het huilen, dat het alleen maar erger wordt en hij dus niet stil wordt..........zucht. Maar aan de andere kant denk ik toch (met telkens teruggaan) dat het het beste is. We kunnen toch ook niet 10x met hem in de schommelstoel gaan zitten? We kunnen dat misschien 1x doen en de rest daarna in zijn bedje? Sanjor, L.enn heeft al heel veel tanden, even zien: zijn boventanden en snijtanden en onder hetzelfde en twee kiezen. Boven ook twee kiezen en ik dacht witte kiezen te zien doorschijnen boven naast degenen die hij al heeft.
dat deed mijn meisje ook! zo gauw ze met haar hoofdje et matrasje aan raakte was het brullen,,, ik heb daar niet zo op gereageerd.. gewoon even laten huilen, weer naar haar toe, speentje geven haar goed leggen en niks zeggen en weer gaan.. en dit vol houden! ik haalde haar NOOIT uit bed of ze moes ziek zijn ofzo... maar anders echt niet! haar flesje gaf ik ook in haar bed legde dan wat onder haar hoofdje en dan flesje geven! maar het heeft wel gewerkt! ze weet nu heel goed dat als ze huilt het toch geen effect heeft ze weet dat ze toch MOET blijven liggen in haar bedje! ik denk als je um er snel uit pakt en tussen jullie in legt het dan alleen maar moeilijker word want ze vinden dat fijn en alles wat ze fijn vinden blijven ze doen! het is vermoeiend om continu eruit te moeten speentje te geven.. maar je hebt er later wel profijt van! succes ps: ik hoor precies aan haar huiltje wat er is! als ze huilt omdat ze ergens last van heeft dan huilt ze anders.. dus dat is wel fijn ik merkte meteen als ze echt ergens last van had zodat ik haar er wel uit haalde! maar als het zo'n huiltje was van mama ik heb geen zin om in mijn bedje te liggen dan liet ik haar dus echt in haar bed liggen!
Wij zijn het niet op die manier gewend maar het komt wel eens voor dat Simone 's nachts wakker wordt. Ik leg haar dan uit dat het nog midden in de nacht is en dat ze maar weer moet gaan slapen. Meestal jammert ze dan nog een paar minuten als ik wegga en dan is het weer stil. Als dat niet werkt is het honger en maken we een klein flesje. Maar goed bij ons kan dat ook makkelijk want ze is 8 kilo, dus er mag wel wat bij Maar ik leg haar dus altijd uit wat de situatie is, en wat ik van haar verwacht. Het werkt echt
Ik heb alleen je begin post gelezen, maar ik herken dit wel van onze knul. Hij kan ook zomaar uit het niets gaan huilen. Als ik er dan heen ging werd hij alleen maar bozer, bonken met zn hoofd tegen het hoofdeinde en overstrekken. Nu laat ik hem meestal even huilen, vaak zijn het maar 2 a 3 huiltjes en dan is het weer stil. Misschien doet hij het wel in zn slaap. Het is moeilijk om hem te laten huilen, maar wellicht wel de moeite waard. Sterkte ermee!
hier hetzelfde gehad mannetje ook regelmatig wakker en dan heel hard huilen, hier hebben wij hem wel laten huilen want op een gegeven moment word hij vaker en langer wakker. Na een paar nachten ging het al beter. Toen had meneer een periode dat hij midden in de nacht in bed zat, en wachte tot papa of mama hem weer neer legde en dat herhaalde zich elke 5/10 min. Op een gegeven moment gewoon laten huilen en hij werd niet meer wakker. Als hij nu wakker word s'nachts gaan we er 1 keer naar toe leggen uit dat hij nog even lekker moet gaan slapen en dat papa en mama niet weer komen en dit werkt hij gaat dan weer lekker slapen Overigens doen we dit natuurlijk alleen als meneer niks heeft dat checken we wel natuurlijk
Bedankt allemaal voor de reacties, wij gaan het vannacht ook zo proberen. Wens ons maar succes (en nachtrust).
hier ging het goed, want hij heeft doorgeslapen! (ja, die nachten hebben we er ook tussen zitten gelukkig). Maar dus niet ons project kunnen uitvoeren. Zal vannacht wel komen. Maar ontzettend gelukkig dat ik even bij heb kunnen slapen. Hij is nu vrolijk maar gisterenavond huilen, huilen huilen, vraag me wel af of die bmr prik 'toch effecten geeft. Dat meer dan gejengel past nou eigenlijk ook niet bij hem. Dus ik heb lekker geslapen, maar DE nachten gaan echt nog wel komen. Zal het morgen laten weten hoe het ging. Sanjor, hoe ging het bij jou dan vannacht? Waarschijnlijk als 1 van onze beroemde nachten, maar hoe verloopt het precies bij jullie? Knuffel hoor, ik weet hoe moeilijk het is.
Moet trouwens zeggen dat hij zo uit zijn doen was VOOR hij ging slapen, dat we hij een zetpil gekregen heeft voor het slapen. Misschien heeft dat ook nog geholpen?
@Loe; Hoe de nachten gaan Nou hier komt ie: Vaak al voor het slapen jengel en moeilijk in slaap komen (was voorheen nooit zo). Ze sliep gisteren wel direct dus dacht dat de nacht dan ook wel rustig zou verlopen.. Maar had het mis. Ze was om 2 uur wakker. Direct huilen en pas stoppen met huilen als ze een fles krijgt.. Daarna een paar keer gehuild in haar slaap (waar ik ook wakker van wordt helaas) en toen om 6 uur weer wakker. Geprobeerd om te rekken met een speentje maar dat hielp niet. Dus haar ochtendfles gegeven. (wel de helft) en weer terug in bed.. Ze heeft denk ik een half uur geslapen.. Tijdens dat half uur ook nog 2 keer gehuild (maar niet erheen gegaan). En toen bleef ze huilen. Kwam ik haar kamertje in werdt ze rustig. Wilde ik haar uit het bedje halen begint ze me toch hard te huilen?! (ze stond aan de rand) Dus ik haar weer terug gezet en toen was het goed. Daarna weer gepakt en weer huilen? OP het aankleedkussen was het wel weer goed.. maar pas na haar fles was ze tevreden en ging ze spelen.. Heb net met mn vriend een discussie gehad dat ik haar wil laten checken bij de HA en dan wil laten huilen in de nacht (wel om de 10 min heen gaan) maar dat wilt hij niet! (terwijl het heel erg tegen mijn principes in is!) Hij zegt dat het wel over gaat.. Maar ja ik zit echt aan mn tax nu. Dus heel verhaal weer hahaha