Flesvoeding vragen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Melief, 1 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melief

Melief Niet meer actief

Ik ga beginnen met het afbouwen van de borstvoeding maar ik ben een echte flesvoeding leek ;) dochter is 10 weken oud en weegt iets meer als 5 kilo. Ik voed volledig op verzoek en we hebben niet echt een ritme.

Ik wil ong 1 voeding per week gaan vervangen en ze krijgt nu 7/8 voedingen op een dag.
    Hoeveel moet ik in het flesje doen en hoe kan ik dat het beste opwarmen?
    Is dat mogelijk met fv op verzoek voeden of krijg je automatisch een ritme?

2. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Met fv kan je zeker op verzoek voeden ! Ik heb dat altijd zo gedaan.
    Je kan t klaar maken met afgekoeld gekookt water en dan in de magnetron of gewoon kraanwater en dan in de magnetron. (Het laatste doe ik zelf altijd )

Je kan 6x 120/4 doen , dus 120 cc water en 4 schepjes voeding dan word het 135cc.

Het ligt er denk ik ook een beetje aan hoeveel je kindje drinkt maar daar kom je gauw achter.
    Tot 6.maanden is 1 liter de max / 30 voedings schepjes de max . Dit ivm de niertjes.

Voedingsschema Baby maanden | Voeding schema maand

Hier kun je ook eens op kijken ..je kan het gratis downloaden .

En nog even over het op verzoek. Voeden..hier altijd gedaan en ze creƫerde dam zelf een soort schema wat na een paar weken weer veranderde.

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    De richtlijn is 150 cc voeding per kg (min 120cc, max 180cc)
    750cc voeding per 24 uur. Voor 8 flesjes; 93,75 en 7 flesjes; 107,14

Ik zou dus beginnen met een flesje aan te bieden van 90/3, dat is nl 100cc voeding.
    Voeden kan prima op verzoek. Hier kreeg ik wel automatisch een ritme.

Voeding kun je ook aanmaken als; (ter aanvulling oo bovenstaand)
    Beetje heet water in de fles, poeder erbij en dan de rest koud aanvullen.

4. Melief

Melief Niet meer actief

Hoe voel je dan of het niet te heet is? hoeveel heet water zou ik er dan ong in moeten doen, de helft, of een derde? Gewoon uit de waterkoker?

Ze heeft net 60 cc gedronken en ligt al 3 uur heerlijk te tukken :$
    Had per ongeluk de magnetron op een lagere stand staan dus ze had geen hele warme melk geloof ik maar dronk het met smaak op!

5. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

je kan het voelen door het op de onderkant van je pols te doen..meestal voel je dan vrij wel direct of het heet is of niet.

ik heb t altijd niet te heet maar ook zeker niet koud of lauw hier houd ze wel van beetje lekker warm haha

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik doe altijd 1/3 net van de kook af (uit de waterkoker idd) en rest koud, maar hoor regelmatig half heet, half koud.

Voor het voelen; even paar druppels op de binnenkant van je pols doen. Voel je niets is het goed, als het koud of warm voelt is het te koud of te warm ;)

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Flesvoeding valt wat zwaarder dan borstvoeding, ik zou voor de eerstkomende dagen zeker voeden op verzoek en dan kan je alsnog ophogen, voor nu lekker even op z'n beloop laten :)

Deel Deze Pagina