Hallo, mijn ventje van nu 6 weken slaapt al vanaf t begin makkelijk 6 uurtjes door 's nachts. Vanaf week 2; 8 uur en ben m toen tot 4 weken na 6 uur wakker gaan maken. Met 4 weken bij het CB gevraagd en mocht m gewoon 8 uur door laten slapen als hij goed reinigen groeit. Nou dat doet ie. Maar nu begint ie dus langer dan 8 uur te slapen. Moet ik m dan wakker maken? Wat doet t met mijn borstvoeding als hij zo lang slaapt. Ik heb de dorst waar ik uit moet beginnen met voeden na 8 uur nl echt super hard en ga dan meestal ff met een warme washand er overheen en masseer de grootste druk er af. Met andere woorden de kleine slaapt lekker door maar ik niet. Maar wakker maken vind ik ook zo wat. Bovendien vind ik t eng dat hij zo lang door slaapt, hoe zit dat nou precies met t bloedsuiker en wat is de max dat een baby mag doorslapen? Of is die er niet? Ik las op internet iets van 1uur per pond?
Hoi Op zich kan een kindje het heel goed aangeven. Wat wel belangrijk blijft is dat het goed groeit, goed poept en plast en verder tevreden is. blijkbaar is jouw kindje in staat om in minder keren genoeg voeding te krijgen. Maar voeden op verzoek mag ook op jouw verzoek zijn! Als jij last hebt van je borsten omdat ze te gespannen zijn, mag je hem ook wakker maken en aanleggen. Ik vind 8 uur ook wel het maximale hoor voor een kindje van 6 weken, dan mag je hem echt pakken. Mirjam