Baby spuugt volledige flesvoeding uit

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door cathelijne81, 14 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon van 4 maanden krijgt in principe altijd BV. Ik werk 4 dagen en om regelmaat voor hem en onszelf te krijgen kolf ik alles. Hij drinkt altijd zonder problemen zijn flesjes op.

Af en toe geven we hem een heel of half flesje HA flesvoeding (i.v.m. eczeem in familie), gemiddeld 2 keer per week. Dit doen we om mij wat lucht te geven. Ik kolf meestal wel genoeg maar soms is het even prettig om bij te voeden.

We hebben hem nu denk ik 6 keer KV gegeven. Dit gaat meestal goed behalve dat hij een keer gekokhalsd heeft bij een kunstvoeding.
    Nu heeft hij de laatste 2 keer dat we hem KV geven álle KV eruit gespuugd. In een paar dikke golven kwam het eruit. En niet meteen maar pas vlak voor de vólgende voeding, 4 uur later!
    Het was de eerste keer dat het gebeurde 100 cc KV en de tweede keer 200 cc KV.

Wat kan de oorzaak zijn? Is KV zo veel moeilijker te verteren? Kan het zo zijn dat hij KV gewoon niet verdraagt?
    Of kan het iets anders zijn? Drinkt hij te snel? hij doet 10 a 15 minuten over 180 cc.
    Of moeten we regelmatiger KV geven (dus elke dag vaste tijd?)
    Ik vraag me af wat het kan zijn….Heeft iemand hier ervaring mee?

2. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Het is moeilijker te verteren inderdaad en vaak ook wat zwaarder dan BV.
    Heb je al een kleinere voeding geprobeerD?
    dus 150/5 of misschien 120/4.
    Of is hij dan niet tevreden.
    Ze moeten zo'n 15 a 20 min over een fles doen.

Als hij kokhalst kan het een teken zijn dat het te snel gaat?
    Bij BV moeten ze harder zuigen dan bij FV.

Verder weet ik het niet zo goed, misschien iemand anders wel.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het kan komen doordat hij teveel of te gulzig aan de fles drinkt, maar dan zou hij dit ook doen met gekolfde melk.

Wat ook kan is dat de HA toch nog teveel sporen van koemelk bevat, waar hijop reageert. Dat hij dit pas is gaan doen na een paar flessen kan daar op duiden, het kost meestal wat tijd om zo'n reactie op te bouwen.

Kijk eens of hij dit ook doet na een kleine fles met half kv en half mm.

4. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanks, we zullen t allemaal eens uitzoeken en misschien toch ook bij het CB vragen. (hoewel we daar waarschijnlijk eerst een betoog van 10min krijgen over dat borstvoeding veeeeel beter is en dat ik gewoon vaker moet kolven. Dat gebeurde ook toen we vroegen of we gewone of HA flesvoeding moesten geven naast de BV. Bloedirritant! Serieus krijgen die mensen een borstvoedingsbonus per minuut ofzo?)

5. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Misschien een tip voor jullie (wij hebben er zelf erg veel aan gehad):
    Heb je al eens geprobeerd om Johannesbroodpitmeel door de FV te doen? Dit is van de Nutrilon en er staat 'Nutriton' voorop de verpakking. Het verdikt de FV. Ons meisje spuugde voorheen ook veel, maar sinds we dit gebruiken is het weg.
    Succes!

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Als ik je toch even recht mag zetten?

Johannesbroodpitmeel is niet helemaal hetzelfde als Nutriton. JBPM gebruik ik alleen in de pure vorm (van Natufood), want in Nutriton zit maar 20% JBPM en 80% toevoegingen. Als je kindje al last heeft van allergieën, kun je beter het pure kopen bij de reformzaak.

Ik gebruik pure JBPM omdat onze kleine Nutriton totaal niet verdraagt.

Maar even weer on topic: kan het zijn dat je kleine nog moet poepen? Bij onze dame komt er ook meer uit als ze nog moet poepen. Alsof ze te vol zit om de nieuwe melk te verwerken.

7. cathelijne81

6 mrt 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das ook bijzonder, maar ook weer niet zo gek natuurlijk, zo'n lijfje is maar klein. Maar nee dat is het niet. Hij heeft sinds het spugen niet gepoept maar wel alle andere (BV) binnengehouden.
    Het CB zei dat het niet koemelkallergie hoeft te zijn. We gaan nu kleine beetjes proberen en bijhouden wanneer het gebeurt. Hopelijk gaat t vanzelf over maar wellicht zien we een patroon.

Deel Deze Pagina