Ervaring met voeding Omneo en flesje Difrax?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Inaya, 6 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo!

We zijn zo’n 1.5 week geleden volledig overgegaan naar Nutrilon Omneo ivm krampjes. De ontlasting werd waterig en groen, dit blijkt normaal te zijn. Meestal 1 volle poepluier per dag.

Nu heeft hij de laatste 4 a 5 voedingen steeds een poepluiertje, ik vraag mij af of dit normaal is. Ook heeft hij meer trek, waarschijnlijk omdat Omneo sneller verteerd wordt. Verder knoeit hij veel, slabbetje is doorweekt na het voeden. Verschillende flesjes geprobeerd en inmiddels gebruiken we Difrax met een speentje met het kleinste gaatje. Toch blijft hij knoeien. Om die redenen geef ik hem iets meer, maar heb niet altijd het idee dat hij verzadigd is.

Iemand die dit herkent of adviezen heeft? Donderdag naar het CB en dan zal ik het ook voorleggen.

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Ik kan je niet echt helpen met je vragen, maar herken het knoeien wel. Mijn mannetje die knoeit ook heel erg...Ik heb flessen van Avent. Die hebben een hele grote speen en ga ook een fles van difrax proberen. Moet hem nog wel even kopen. Ik ben benieuwd wat ze op het cb gaan zeggen. Zelf moet ik vrijdag en ga deze vraag ook stellen.

Hoeveel geef jij je baby? Wij zitten nu op de +/-110 cc wat hij opdrinkt. En dat 7 keer op een dag. Soms wil hij ineens tussendoor nog meer drinken. Dan houd hij zelf op bij +/-60 cc. De voeding daarna is dan gewoon weer na 3 uur. Heel vreemd vind ik dat.

3. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    De Avent hebben wij ook gehad, maar dat was al helemaal een knoeiboel. Difrax (brede fles) gaat een stuk beter, we hebben ook de smalle fles van Difrax gehad, was nog erger dan de Avent.

Wij geven nu 120 aan water (met 4 schepjes +/- 135) om de 4 uur, 6x per dag, soms slaapt hij 's nachts wat langer door. Als hij veel geknoeit heeft en nog blijft happen geven we wat meer.

Wij hebben hem overigens ook zelf tussendoor gewogen en zijn hoeveelheid voeding aangepast toen hij 3.5 woog. Nu zit hij op zo'n 3.7.

Hoeveel weegt jou baby en wat voor voeding krijgt hij? Geen last van krampjes?

4. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi

hier paar maand omneo gegeven en difrax flessen. wel nooit echt veel geknoei gehad.
    nu ik vond niet dat die omneo echt hielp. geef nu de gewone

gr

5. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Wij geven ook 120/4, maar hij drinkt maar door tot de +/- 110 cc en dan gooit hij er ook nog wat naast. Soms drinkt hij de fles wel helemaal leeg, maar dan is hij wel voldaan.

Als ze te snel drinken krijgen ze heel laat pas het seintje dat ze vol zitten dus dan denken ze dat ze honger hebben.

Ik weet niet hoeveel hij weegt. Vrijdag naar het cb en dan weet ik het. Ik weet wel dat sinds dat ik gestopt ben met bv nu een week geleden hij meer vetjes gekregen. Hij kreeg niet genoeg bij mij. Maar ik denk dat hij ook zoiets weegt. Bij de geboorte was hij 3390 gram.

Hij heeft gelukkig geen last van krampjes. Hooguit dat hij eventjes een beetje onrustig word wanneer er scheten en/of ontlasting aankomt. Zielig vind ik het altijd als ze zoveel pijn hebben van de krampjes. Hij heeft het alleen in de eerste week gehad. Doordat zn darmen moesten wennen. Ook gelukkig met de omschakeling borstvoeding kunstvoeding geen last gehad.

6. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Inaya laat je weten hoe het was op het cb? Ben benieuwd...
    Heb een fles van difrax gekocht en dat gaat al een stuk beter. Hij morst nu veel minder.

7. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook een difrax fles (smalle) met Omneo en het kleinste speentje. Hij morst juist nu veel minder (eigenlijk helemaal niet meer!) als met de standaard voeding van nutrilon. Het nadeel is alleen dat Omneo soms moeilijk mengt en dat mijn speentje verstopt gaat zitten. Mijn zoontje is een gulzige drinker maar nu doet hij 20 tot 25 min. over zijn fles. Hij krijgt 120+4 maar drinkt overdag maar 100 en 's avonds vaak wel meer, ongeveer 120 tot 130. Hij heeft alleen nog steeds af en toe last van krampjes en poept nog steeds maar 1x in de 2 dagen max. Ik weet dus nog niet of ik Omneo blijf geven, maar ik wil het niet meteen opgeven. Ik ga denk ik wel een 3 standenspeen halen aangezien de S af en toe te vermoeiend is maar de M nog veel te hard gaat. Mijn ventje weegt overigens over de 4 kilo, vanochtend heb ik hem samen met mezelf gewogen alleen hij had een rompertje, shirtje en schone luier aan en kwam ik op 4,5 kilo. Volgende week naar het cb :)

Overigens laat mijn vent behoorlijk wat scheetjes, dus snap dat ie weleens kramp heeft! Weet alleen dus niet hoe dat komt, laat hem tussendoor en na zijn voeding altijd boeren.

Succes gewenst met de difrax en Omneo!

8. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zie dat ik vergeten en te vermelden dat hij 6 voedingen krijgt ;)

9. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi Lupita...

Heeft hij aan 6 voedingen genoeg?
    Mijn mannetje S. wil zo'n beetje om de 3 uur eten en drinkt vanaf gister zijn flessen ook tot de laatste druppel leeg. Gister ben ik bij het cb geweest. Hij weegt nu 4410 gram. We geven hem ook 120/4...1 poepluier vind ik weinig soms heeft S. er wel 2 of 3 op een dag.

Ik ga ook meer flessen halen van difrax. Hij morst nog wel maar het is al een stuk minder. Wat is omneo eigelijk?

10. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marike, aan 6 voedingen heeft hij genoeg maar dat is pas sinds een klein weekje. Omneo is speciale voeding tegen krampjes en moeizame ontlasting. Heb je bij het cb niet gevraagd of zijn voeding goed is qua hoeveelheid? Als jouw zoontje nog niet toe is aan 6 voedingen dan zou ik dat ook niet gaan forceren, hij geeft vanzelf wel aan als hij met minder voedingen kan. Als hij echt hongerig is en daardoor te veel krijgt zou je kunnen overgaan op forte voor hongerige baby's. Maar dat moet je pas doen als hij echt teveel krijgt. Zoveel verstand heb ik er ook niet van hoor ;) het is een beetje aftasten!

11. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    het cb zei dat het wel goed was die 120/4 alleen zei ze dat ik wel moest proberen dit eventjes aan te houden en niet te verhogen. Dus ik denk dat het wel de max is, maar goed ze gaan natuurlijk van gemiddelden uit en misschien is mijn kereltje wel iemand die meer nodig heeft. Ik vraag de volgende keer wel eventjes als hij echt meer wil of ik moet overstappen op ander voeding.
    Lastig vind ik het wel hoor. Dit is mijn eerste kindje en soms weet je gewoon niet wat je moet doen. Hij is tevreden en heeft voldoende plas en poep luiers dus ik denk dat het wel goed gaat.
    Is hugo ook jou eerste kindje?

12. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, Hugo is ook mijn eerste zoontje. Het is heel veel aftasten ja, het kan soms behoorlijk frusterend zijn als het niet gaat zoals je had gedacht. Maar inderdaad als je kleine tevreden is komt het helemaal goed! :)

13. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sorry voor de late reactie dames, zulke drukke dagen pfff…

Het is goed gegaan bij het CB. Ons kleintje woog 3800 (bij geboorte 3030). De overstap naar Omneo vinden ze prima en vaker poepluiers is blijkbaar normaal.

Ik denk dat hij nog steeds last heeft van krampjes en twijfel of ik weer aan de Infacol moet gaan. Hij heeft het afgelopen dagen weer gehad dat hij begint te trappelen en erg gaat huilen, dit duurt eventjes, gaat weer weg en komt weer terug. Zo zielig.... :(

Verder voed ik nu naar behoefte. Als hij huilerig wordt en begint te happen, voed ik hem, maar over het algemeen houdt hij de 4 - 4.5 uur goed vol. Wel maak ik een flesje van 150/5, gezien een groot deel op zijn slabbetje terecht komt. Soms drinkt hij het helemaal op, soms laat hij een bodempje achter.

Ik wil er graag naar toe werken dat hij in de nacht wat langer slaapt, maar weet niet zo goed hoe. Of dat hij na de nachtvoeding zijn slaap goed kan hervatten. Nu is hij heel onrustig na zijn nachtvoeding, speentje spuugt hij heel vaak uit, gaat huilen als hij het niet terug krijgt.
    Dus op dit moment ff doorbijten met ongeveer 4 uurtjes slaap per nacht.

14. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Dit is ook mijn eerste en twijfel soms zo erg...

Bij het CB merk ik dat ze soms de informatie half opnemen en met de standaard adviezen komen. Ieder kindje is anders en kan andere behoeftes hebben.

Als je zoontje tevreden is, hoef je niet perse van voeding te veranderen toch?

15. Lupita

Lupita Bekend lid

26 aug 2010
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inaya, ik gebruik ook nog steeds infacol naast de Omneo. De Omneo duurt even voordat het gaat werken en mijn man heeft nog steeds soms last van krampjes. Het is wel minder als eerst en nu kan hij het makkelijker kwijt, zodra ik dan infacol geef begint hij goed scheten te laten en dan is het ook goed meestal.

Over 's nachts, je moet ervoor zorgen dat het zo donker mogelijk is en dat je hem zo min mogelijk direct aankijkt. Probeer naar zijn buikje te kijken bijvoorbeeld als hij overstuur is. Ook kan je het best geen schone luier aandoen 's nachts alleen als het echt nodig is. Overdag mot je het juist lekker licht houden en niet bang zijn om geluid te maken (stofzuigen e.d.). Helaas moet ik 's nachts wel altijd de luier verschonen omdat mijn man behoorlijk plast en ik denk dat hij het dan niet zonder lekken vol gaat houden tot de ochtend. Je merkt dan dat hij ook meteen wakker is. Gelukkig valt hij wel makkelijk weer in slaap 's nachts. Ik denk dat ik voortaan 's nachts eerst de luier verschoon en hem dan de fles geef, dit geeft dan waarschijnlijk wel wat gehuil van te voren maar dan kan ik hem wel meteen na zijn fles en boertje in bed leggen.

Succes gewenst! Hopelijk vind je man snel een ritme. Hij is ook nog wel jong en zal waarschijnlijk nog geen dag en nacht ritme hebben, ik denk dat het voeden op verzoek wel gaat helpen.

16. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    @ Inaya
    Ik moet er s'nachts nog om de 3 uur uit. Toevallig vannacht een keer 4 uur er tussen gelaten. Ik zou ook graag langer ertussen willen hebben in de nacht.
    Ik zie het bij mij nog niet snel gebeuren, want hij kan namelijk echt nog niet meer op dan 120/4...dan spuugt hij een klein beetje en wil vaak het laatste beetje niet meer opdrinken. Heel soms krijgt hij zelfs de hik.
    Wat ik ook niet snap? In principe zit hij nu aan de max wat flessen betreft en de hoeveelheid, want als je de voedingen bij elkaar op telt. Soms zijn het er 8. Dan zit hij aan de liter en ze mogen maar 1 liter op een dag, toch?
    Wanneer gaat hij dan 150 drinken? Als ik op deze manier door blijf voeden dan veranderd er toch niets?
    Moet ik dan langzamerhand meer in de flessen gaan doen? Het zou overdag ook lekker zijn als hij bijvoorbeeld 4 uur ertussen liet. 3 uur is zo snel voorbij...

@ Lupita
    Ja dat doe ik ook eerst verschonen, want ze zijn vaak lekker voldaan van de melk en dan slaapt hij sneller in. Ook heb ik het idee dat wanneer de melk iets warmer is dan moet. Zo rond ik denk 50/45 graden dan word hij ook sneller moe.

17. Inaya

Inaya Actief lid

4 dec 2011
    189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lupita, wat je noemt doen wij inderdaad ook en het helpt echt!

Het niet verschonen in de nacht is lastig, gezien hij zeer regelmatig poept en onrustig is totdat hij verschoont wordt. Helaas moet ik het verschonen na het flesje doen, gezien hij na of tijdens het flesje vaak enorm begint te persen en een poepluiertje heeft. Ruikt de ontlasting van jullie baby ook best wel erg? :) In het begin bij de Standaard van Nutrilon was dit niet zo erg.

Wat ik lastig vind van de Omneo is dat het voeding is die snel verteerd wordt, hij heeft dus sneller honger. Vandaag ben ik begon met het mengen van de Omneo met Standaard, hij laat er nu ongeveer 4 uur tussen. Ook de Infacol maar weer uit de kast gehaald.

Marike, die van ons heeft ook regelmatig de hik, al in de buik. Dit komt doordat ze gulzig drinken en het middenrif dan geprikkeld wordt. Wat kan helpen is tussentijds boertjes laten.

De hoeveelheid voeding is afhankelijk van zijn gewicht. Op de Nutrilon pakken staat een handig overzichtje aan de zijkant. Wij wegen hem om die reden ook regelmatig thuis en zijn CB al voor met voeding aanpassen. Deze website is ook wel handig: Voedingsschema borstvoeding en flesvoeding | Beschuit Met Muisjes

Jouw kindje weegt al boven de 4 kilo toch? Dan mag hij 150/5, in principe 5 voedingen op een dag. Misschien dat je het langzaam op kan bouwen door van 120, 130, 140 en uiteindelijk naar 150. En dat je het met kwartiertjes uitbreid in plaats van meteen een heel uur. Zo heb ik het ons zoontje aangeleerd, hij liet er zelfs 4 en half uur tussen, maar met de Omneo heeft hij sneller trek.

Verder zijn het gemiddelde richtlijnen, ik denk dat het vooral belangrijk is naar je kindje te kijken en waar hij behoefte aan heeft. De ene keer kan hij meer honger hebben de andere keer.
    Die van mij wilt soms ook niet meer drinken, maar als ik hem laat boeren en een tijdje tegen mijn borst aan houdt, wil hij daarna nog wel verder drinken.

18. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Dankje Inaya voor je antwoorden...
    Ik begin nu met hem 150/5 te geven, want na de 120 wilde hij nog meer. En deze keer laat hij ook 4 uur tussen de voeding. Kijken hoe het verder gaat. Zal wel lekker zijn om de 4 uur i.p.v om de 3 uur. S'nachts liet hij soms al 4 uur er tussen...
    Hij heeft sinds kort ook last van krampjes gekregen. Ben gestart met het geven van infacol. Het gaat een stuk beter al.

Deel Deze Pagina