Poes terug na 1 maand, maar hoe wennen aan baby?

Discussie in 'De lounge' gestart door ElleE, 28 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Joehoe! Onze kater was 1 maand geleden weggelopen maar stond zonet heeeeeeel hard voor de deur te mauwen! Graatmager, maar oogt verder wel gezond, m'n vriend is nu met 'm naar de dierenarts...

Ben natuurlijk heel blij, maar in de tijd dat de poes weg was ben ik bevallen... Hoe laat ik nu de poes wennen aan de nieuwe huisgenoot, en ook nog eens aan het feit dat 'ie weer thuis is? Hebben jullie tips?

Groetjes ElleE

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    gewoon de kat zijn gang laten gaan. en geef hem ook aandacht. het gaat vanzelf hoor, hij vind zijn plekje wel.
    waarschijnlijk knuffel je hem nu nog meer omdat die zo lang weggeweest is. fijn hoor

3. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Mijn ervaring is dat de poes even gaat kijken bij de kleine en dan snel weer vertrekt. Onze poezen vonden het maar niks.
    Laat hem lekker z'n gang gaan en het komt vast wel goed.
    Fijn dat hij er weer is.

4. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    gewoon zijn gangetje ff laten gaan... laat hem ook maar even kennis maken.... en wel; duidelijk laten merken wat je wel en niet wilt..

succes!

n.b ben wel blij voor je dat je poes terug is! super!

5. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    Wat fijn dat ie weer terug is!
    idd lekker zijn gangetje laten gaan...en zorgen dat hij/zij een eigen plekje heeft om zich terug te trekken.
    Groetjes

6. marisenmaurice

marisenmaurice Actief lid

22 jul 2006
    489
    1
    0
    intrieurverzorgster
    heerlen
    elleE
    hoe is het met de kater van jullie?

liefs mariska

7. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Nou, de dierenarts kon niets ernstigs vinden, hij is heel mager (weegt volgens mij nog geen twee kilo), heeft vlooien en is schor van het mauwen maar lijkt verder niets te mankeren! Hij is bijna te zwak om op de wasmachine te springen, dat is al te hoog... Maar hij komt er wel weer bovenop!

8. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Gelukkig. Blij dat ie weer thuis is...

9. BeetjePeetje

BeetjePeetje Bekend lid

12 jul 2006
    530
    0
    0
    Wat fijn dat 'ie weer thuis is.
    Dat magere gaat vanzelf weer weg, gewoon lekkere dingen geven hihihi
    En de kat went vanzelf aan de kleine hoor..

Veel geluk met het complete gezinnetje!
    :D

10. Natas26

Natas26 Bekend lid

2 dec 2005
    504
    0
    0
    prov. Utrecht
    Hoi,

Fijn dat ie terug is!

Ik heb 2 katten. Colin heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen en dus hebben zij in die tijd minder aandacht gekregen, we waren gewoon heel veel weg. Toen Colin thuis kwam heb ik ook hun extra aandacht gegeven en vooral ''betrokken'' bij Colin. Als ze komen snuffelen niet gelijk weg jagen, maar ze extra aandacht geven. Wanneer ik Colin de fles geef ligt er altijd wel een van de 2 ook op mijn schoot. Natuurlijk hou ik ze heel goed in de gaten en zijn ze nooit alleen met hem, maar ze zijn heel lief voor hem. Als Colin huilt staan ze allebei keihard te miauwen voor de babykamer, en als ik niet snel genoeg reageer gaan ze al miauwend rondjes lopen en maar naar mij kijken, zo van DOE ER IETS AAN!, zoooo lief! Ze zien hem dus totaal niet als concurrentie, hij hoort er gewoon helemaal bij!

11. mamsie

mamsie Bekend lid

4 aug 2006
    755
    0
    0
    doetinchem
    hoi,

fijn dat hij terug is \:D/

en dat hij niet heel erg ziek is. lekker verwennen.

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Woooooooooow wat ben ik JALOERS! Mijn kater is ook al bijna een maand weg en ik mis 'm zo :cry:
    Maar ik gun het jullie dat de kat terug is en hoop dat die van mij ook ineens keihard voor de deur staat te miauwen!

Toen onze dochter geboren was hebben wij alle 4 de katten gewoon lekker laten snuffelen. Ze zijn er snel aan gewend hoor, alleen nooit alleen laten! Als je mijn dochter nu met (de overgebleven) katten ziet! Echt heel schattig! Alleen zielig dat dochterlief niet in de gaten heeft dat staart-trekken zeer kan doen!

Deel Deze Pagina