Hoe bv afbouwen als baby geen fles pakt?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamavanJenY, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Ik geef bijna 9 maanden borstvoeding en wil voor de zomer overstappen op flesvoeding.
    Dit omdat ik onder de psoriasis zit, en ik mag al die maanden niks smeren oid vanwege de bv.
    Maargoed, mijn dochtertje pakt al de fles niet meer sinds ze 3/4 maanden is....
    Hoe hebben jullie dit aangepakt? En hoelang heeft het geduurd voordat het wel lukte om uit een fles te drinken?

2. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.819
    5.954
    113
    Vrouw
    Ik zou niet meer gaan investeren in drinken uit een fles.
    Ga aan de slag met een tuitbeker, rietjesbeker, of eventueel een gewone beker :)

Voor de zekerheid, heb je de lijst van Hale al bekeken?
    Artsen zijn meestal snel geneigd om al heel snel néé te zeggen, qua medicatie
    icm borstvoeding. Maar heel vaak blijkt dat er wel gewoon gevoed kan worden.

3. Mommyplus

Mommyplus Actief lid

22 jul 2014
    358
    0
    16
    Inderdaad eerst uitzoeken of er echt geen smeersels zijn die te combineren zijn met borstvoeding.
    Wel heel vervelend voor je dat de psoriasis zo opspeelt. Is een heel vervelende ziekte. Snap ook wel dat je dolgraag iets wil gebruiken dat het weer wat minder wordt.

Ik zou ook proberen of ze niet uit een rietjesbeker wil drinken of een tuitbeker of een gewone beker.
    Hier konden ze vanaf 6 maanden goed drinken uit een rietjesbeker.
    Ben altijd wel jong begonnen met fles oefenen. Alleen de oudste was een notoire flesweigeraar tot 5 maanden en toen ging het ineens prima.
    Maar een baby van 9 maanden die nooit uit een fles heeft willen drinken gaat dat ook niet meer doen denk ik en wordt het alleen maar een strijd.
    Succes met alles

4. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Mijn psoriasis behandelen en borstvoeding lukt niet, dat heb ik al uitgezocht bij de ha en dermatoloog.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Je zou wellicht al een voeding kunnen vervangen door pap. Dan is er toch melk, maar dan op een andere manier, dat scheelt je al een fles. Voor de rest gaan proberen met een tuitbeker of een gewone beker....

6. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Pap is idd een goede variant van zuivel aanbieden.

Wij hebben onze dochter een 360 graden beker aangeleerd. Een rietjes beker is vaak ook goed te doen rond die leeftijd.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En hebben jullie daarbij ook contact gezocht met een lactatiekundige?
    De meest gebruikte orale psoriasismedicatie (Methotrexaat, Cyclosporine) heeft een L3-klassificatie van Hale. Dat betekent dat het 'redelijk veilig' is. Acitretine krijgt een L5, dus dat kan absoluut niet. Smeersels zijn, zolang je ze niet op borst of tepel smeert doorgaans OK.

https://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/2010-nl.html

Wat het flesweigeren betreft: op deze leeftijd zou ik geen energie meer steken in het wennen aan een fles. Gewoon uit beker laten drinken. Qua melk: geen kunstvoeding. Probeer zolang mogelijk moedermelk (als je vriezervoorraad hebt) te geven, en begin dan gewoon met koemelk.

8. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Nee vind ik niet nodig, als ha en dermatoloog het afraden dan probeer ik het absoluut niet.
    Maar intussen al goed nieuws gelukkig, ze pakt een andere fles wel!
    Dat is weer een pak van mijn hart

Deel Deze Pagina