Stress en hoofdpijn!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lief of Stoer, 7 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.036
    2.900
    113
    't Gezellige Brabant
    Gisteren hadden wij een verjaardag en gingen daar eigenlijk zonder moeite naar toe met ons dochtertje van bijna 7 maandjes. Haar oom had haar als eerst even lekker vast en ze vond het ook prima. Toen het even later wat drukker werd, kwamen haar opa en oma (mijn schoonouders). Opa begon al dat hij haar wel even slagroom zou geven. Tot 3x toe heb ik nee moeten zeggen (welk deel van NEE valt nu niet te begrijpen vraag je je af). Vervolgens was het van, geef ze maar eens even hier. Tja, het is haar opa, maar ik voelde me al lichtelijk opgelaten. Dan gaat hij aan de wandel (binnenshuis), maar ik kan haar dan niet meer zien. En ze raakte idd lichtelijk in paniek, want waar waren papa en mama nu? Hij kwam terug, maar gaf haar vervolgens aan schoonmoeder die haar uitgebreid over haar hele bolletje en in haar nek ging zoenen. We hebben al zo vaak gezegd dat we dat niet willen! Ze heeft wel eens een uitslag bij haar lip waarvan zij zegt dat het geen koortslip is, maar buiten dat hou ik er zelf helemaal niet van. En de kleine meid kan nog niet zeggen of ze dat wel wil of niet. Maar je ziet aan alles dat ze het niet prettig vind. Nou echt, de adrenaline gierde al weer door mijn hele lijf en er kwam gewoon hoofdpijn opzetten terwijl ik dit zelden heb. Helemaal gestrest (ik dan) gingen we weg.

Zijn er meiden die dit herkennen en wat kan je er aan doen? Het neemt niet weg dat ik nog steeds niet wil dat opa en oma bepaalde dingen doen, maar hoe kan ik daar zelf rustiger onder blijven?

2. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Zorgen dat het niet gebeurd!

3. knap

knap Niet meer actief

Je er niet zo druk om maken.

Hoe meer je er op gaat letten hoe meer je je gaat ergeren. Zo te lezen zijn ze gek op hun kleindochter en op de een of andere manier kan jij er niet tegen.
    Ja natuurlijk zal je kind jou op zoeken dat is vertrouwd maar ga je er spastisch mee om dan zal je kind er ook spastisch op gaan reageren omdat kinderen gevoelssprietje,s hebben van hier tot Tokio.

Van dat kussen kun je zeggen en dat van de slagroom ook gewoon rustig zeggen dat je dat liever niet heb. Maar het wel voor je zelf wat meer los laten.

4. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    pfff... wat vervelend voor je, ik zou ook geirriteerd raken van zo'n situatie! Hier vraagt iedereen me poeslief, mag ik de baby even vasthouden, of mag ik haar een kusje geven, maar ik weet ook wel dat dat de nieuwigheid een beetje is... zodra die van mij ook het half jaar gepasseerd is zullen mensen er wel vanalles aan eten in willen stoppen en er mee aan de wandel gaan...

tja, enerzijds denk ik dat als je kindje het niet fijn vind, dat die wel gaat huilen, dan is het voor je schoonmoeder ook duidelijk, maar anderzijds vind ik dat je compleet in je recht staat om zelf grenzen te stellen. Snap wel dat je dit niet gauw doet in een volle kamer met visite hoor, ik zou zelf denk ik ook mn mond houden om het maar leuk te houden, en me dan vanbinnen ook rot voelen, haha! ;) En met dat "uit beeld" lopen, heb ik de neiging om te denken dat zo'n persoon dan toch stiekem slagroom aan mn kindje geeft.... dat zijn natuurlijk ook geen fijne gedachten... :)

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Oh ik laat dat dus echt niet toe! En heb hem midden in een volle kamer teruggepakt! Kom nou, mijn kind, ik zeg wat ik wel en niet wil hebben!!

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    1. Proberen los te laten
    2. Heel duidelijk je grenzen aangeven

Lijken twee tegenstrijdige dingen, maar denk gewoon goed na over wat je wel/niet wilt en wees daar dan ook duidelijk in. Aan de andere kant: mijn moeder kan ook wel eens (te) overdadig knuffelen met één van de kinderen. Die laten het echt wel merken als ze daar geen zin in hebben :D. En als ze het niet vervelend vinden, dan geniet ik met ze mee (gierende S als hij in zn nekkie wordt gezoend).

Maar als er iets gebeurt waarvan ik zie dat mijn kind het niet plezierig vindt en de persoon gaat toch verder dan zeg ik daar wat van of ik neem mijn kind weer bij mij.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Met een pasgeboren baby (zeg eerste 4 maanden) liep ik op dit soort verjaardagen ook vaak met een draagdoek (of Jan). Kunnen ze allemaal spieken en koeren, maar wel veilig bij papa of mama. Ook een optie (als je dochter dat nog prettig vindt natuurlijk, M zou nu nog steeds het liefst in een draagdoek hangen met verjaardagen :D, T en S ab-so-luut niet)

Deel Deze Pagina