Hallo, We hebben een probleempje. Jenna heeft wat nieuws. Ze vind het leuk om mij in het gezicht te slaan. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd om duidelijk te maken dat dit niet mag. Ze lacht er gewoon om. Eerst met een harde stem en haar armpje vasthouden zeggen dat het niet mag. Daarna een tik op de vingers. Daarna een klap op de kont (niet te hard), hierbij huilt ze een beetje, maar ze blijft het doen. Ook zet ik haar van me weg. En nu probeer ik het slaan om te zetten in aaien. Heeft iemand tips hoe ik hier mee om moet gaan? Hoop dat het snel over gaat. Groetjes Cindy
ow, die van mij doet het ook, die zet ik op de gang of in de hoek als ze na 3 keer waarschuwen niet luistert... slaan, of tik op de bil hielp niet, dat ging ze alleen maar nadoen... Nou gaat ze huilen als ze in de hoek moet of op de gang, maar ze weet wel dat het niet mag en komt daarna bij me slijmen... alsof ze het goed wilt maken...
Misschien vindt ze jouw reactie grappig en blijft ze het daarom doen? Of je nu boos wordt, verontwaardigd, verdrietig of je probeert t om te buigen in iets positiefs: ze krijgt er de volle aandacht mee! Ik zou het dus proberen te negeren... als dat mogelijk is tenminste?
Nick heeft dit ook gedaan, schijnt bij de leeftijd te horen. Het was hier ook erg grappig als ik hem er op aansprak of wanneer ik zijn handjes pakte. Het werd zo echt een spelletje. Hoe meer we reageerde, hoe leuker het spel. Wij zijn het gaan negeren. Zodra hij me sloeg zette ik hem op de grond en zei er nee bij. Toen was het eigenlijk zo over. Misschien de moeite waard om het te proberen. Wij hebben nu het probleem met steentjes in zijn mond doen, dit kan ik moeilijk negeren, dadelijk stikt hij erin! Succes!
Zou niet terugslaan; dan doe je feitelijk hetzelfde. Iris doet t sinds een weekje ook; ik zet haar bij me weg en zeg streng 'nee'. Dat helpt tot nu toe aardig.
Bedankt voor de reacties en tips. Denk idd niet dat het helpt om haar een tik te geven. Klopt dan doe ik iets wat zij ook niet mag. Ga zeker proberen om haar weg te zetten en streng nee te zeggen. Groetjes Cindy
Ik zou ook niet slaan, dat gaat ze weer nadoen. Ik zeg altijd duidelijk nee, terwijl ik hem aankijk, zet hem op de grond en negeer hem even. Meestal komt hij dan na een paar minuutjes knuffelen en doet hij het niet meer. @ Cindy, onze kindjes zijn precies even oud! Wat leuk!
@Miranda, ik ga het ook proberen. Wat leuk dat onze kindjes precies even oud zijn. Zie alleen dat jou zoontje al vrij snel liep. Jenna loopt nu nog niet los. Het gaat wel steeds beter. Het heeft lang geduurd voordat ze rond de tafel liep en aan 1 hand durfde te lopen. Ze krijgt nu echt zelfvertrouwen. Hoop dat het niet al te lang meer duurt. Groetjes Cindy
Onze meid heeft inderdaad ook van die fasen. Nu vindt ze het leuk om me in mijn wangen te knijpen als we net de trap op of af lopen. Als ze kwaad is, probeert ze me wel eens in mijn handen of armen te knijpen of te slaan. Ik zeg dan heel duidelijk dat dat niet mag, pak haar armpjes vast en ik probeer haar nu om te leren dat ze moet aaien. Handjes pakken en daarmee over je gezicht of arm aaien en dan belonen als ze het doet. Over het algemeen aait ze nu meteen of ze begint te aaien als je nee zegt, als ze knijpt of slaat. Als dat niet werkt, dan kun je misschien beter duidelijk nee zeggen, je kindje op de grond zetten en eventjes negeren. Dat werkt over het algemeen ook wel.
@ cindy, voor je het weet loopt ze!Ze heeft nog tijd genoeg hoor, ze zijn al zo snel groot. Als ze net tegen het loslopen aanzitten, zijn ze meestal ook wat prikkelbaarder. Was hier tenminste wel zo.