Drink beker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vosjejemi, 29 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Hallo

Ik heb een zoontje van 7 maanden.
    Nu was ik gistren op het cb, en daar zeiden ze me dat hij uit een gewone drink beker moest drinken:$ en niet meer uit een tuit beker.
    Ik kan me niet vroostellen dat dit werkt!

Heeft iemand van jullie ook dit advies gekregen? en dit ook gedaan?

2. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik kreeg het advies ook en ook geprobeerd.
    Ene keer pakt hij de beker wel andere keer niet.

Eerst heel lang geprobeerd met yoghurt haha zodat het er niet gelijk allemaal in 1 keer uit ging.
    Stapje voor stapje ging het beter.
    Tuitbeker wil meneer hier niet eens haha

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook dat advies, maar ons jochie weigerde uit de tuitbeker al alles. Dus we hebben gewoon de fles gehouden..

Wel hebben we zo'n beetje dagelijks geoefend met een gewone beker en een bodempje water. En de tuitbeker ook regelmatig aangeboden. Ik geloof dat hij pas rond de 10-11 maanden de tuitbeker aannam, en toen ook de gewone beker beter ging..

Begin maar gewoon eens met oefenen, maar ik zou niet direct stoppen...

4. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ja naar mijn mening vind ik 7 maanden erg jong, ik heb het iedee dat het cb de kinderen steeds sneller ouder maakt.
    ik heb ook een zoontje van 6 jaar. en bij hem zeiden ze toen met 1 jaar dat.

Mij lijkt het dat dan toch alles over hem heen gaat.
    En welke drinkbeker raden jullie aan?

5. Flamingo

Flamingo Bekend lid

9 dec 2009
    900
    0
    0
    Shopmanager / parttime
    Hier exact zo als hierboven!!
    Het komt vanzelf hoor, in het tempo van jullie kindje!
    Nu drinkt hij wel uit een gewone beker, maar het is soms nog een gesop. De ene dag heeft hij ook gewoon liever de tuitbeker, en dan krijgt hij die.
    Wat wel heel goed gaat is na het tandenpoetsen dan nog water drinken. Hij neemt dan altijd een flink aantal slokken achter elkaar zonder morsen!! :)

6. E1982

E1982 Bekend lid

17 feb 2009
    971
    0
    0
    Nou moet zeggen dat wij onze dochter vanaf 6 maanden extra drinken direct uit een open beker hebben aangeboden (wij hielden de beker vast en zetten die aan haar mond zodat zij kon drinken) en nu drinkt ze praktisch zelfstandig uit een open beker. Ze kan heel goed doseren en natuurlijk gaat het er nog wel eens langs, maar het gaat echt heel goed. Verder drinkt ze onderweg uit een rietjesbeker.

Oh, en de fles hebben we wel aangehouden voor haar melkvoedingen, maar die krijgt ze vanavond voor het laatst. voor de rest drinkt ze gewone halfvolle melk.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

mijn dochter kon met 4 mnd uit een beker drinken, ze wilde toen uit mijn glas drinken. En water uit een fles weigerde ze toen al. Ik liet haar drinken en dat ging prima. Mijn zoon drinkt ook al vanaf 6 maanden uit een beker, hij kon het ook al meteen. Wel hield ik hem zelf vast hoor en nog steeds want meneer is een boef en niets leukers dan gooien :p. Dochter dronk vanaf 12 maanden al zelf, maar zij was niet zo`n boef.

Ik heb hier gewoon ikeabekers waaruit ze drinken, kunnen er ook prima tegen gooien. Qua tuitbeker had ik er een van de hema, maar dochter wilde hem al helemaal niet en ook zoonlief drinkt liever uit een beker.

8. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    7 maanden vind ik ook wel wat klein nog. Hier ben ik met 9 maanden begonnen met oefenen uit een gewone beker. En dat is denk ik ook wat je CB bedoeld. Oefenen. ze bedoelen er niet mee dat je alle flessen moet vervangen voor gewone bekers maar dat je langzaam aan kan gaan oefenen met uit een open beker te drinken omdat dat beter is voor zijn mondspieren en spraak en beter voor de tandjes dan heel de dag met zo'n tuitbeker aan je mond.

Met 9 maanden begonnen en met 11 maanden dronk hij alleen maar uit een open beker en zelf. Vind dat alleen maar handig. Geen geleur meer met flesjes en drinkbekers een gewone beker heeft iedereen in huis ;)

9. Vosjejemi

Vosjejemi Bekend lid

24 jun 2011
    760
    1
    0
    Ik ga het morgen proberen, ik ga straks een drinkbeker halen met zo.n v vorm.
    We zullen zien of het lukt.
    Nu geef ik sap uit een tuitbeker, 2 maal perdag
    Alleen omdat het nu 27 graden is laat ik hem tussen door wat water drinken.

Bedankt allemaal.

10. misa

misa Niet meer actief

Hihi! Laat je niet gek maken hoor! Hier zijn we met een half jaar begonnen met een rietjesbeker. Snapte hij gelijk! Tuitbeker (met harde tuit) geprobeerd, snapte hij ook! Met een maand of 7 heel af en toe eens een open beker geprobeerd (samen!). Gaat niet zo super. Nu blijf ik af en toe oefenen, en soms gaat het best aardig, maar wel met veel knoeien. Maar als mijn zoon nog een poos met een riet of tuitbeker moet drinken vind ik dat best!

11. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    denny kan niet uit een tuitbeker drinken dus dat is nooit aan de orde geweest. hij dronk vanaf een maand of 9 uit een open beker, maar ik vind dat zelf nog niet erg handig. vanaf 10 maanden dronk hij hel goed uit een rietjesbeker en die gebruiken we nu veel

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier was ook het advies open beker vanaf 7mnd.Vond het erg jong,hij dronk toen uit een tuit beker,vanaf 9mnd uit een rietjes beker.Nu kan hij uit een gewone beker drinken maar nog echt niet zelf,als ie geen trek meer heeft gooit ie zo die beker weg(wat natuurlijk niet mag)Dus hier bijna altijd een rietjes beker.

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij lars kreeg ik ook met 6 maand advies een gewone beker of rietjesbeker te geven voor water en sap. melk gaf ik wel gewoon fles.

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik ben al vrij vlug begonnen om aan tafel uit een gewone beker te drinken, maar voor de rest kreeg hij nog tuitbeker en een fles op bed. Met 1jaar dronk hij volledig uit bekers en is de tuitbeker in de kast gebleven. Alleen heel soms kreeg hij nog een fles op bed. Als we nu weg gaan een dag ofzo zorgen we ervoor dat we een flesje met zo'n drinktuit hebben (geen babyfles, maar soort colaflesjes zeg maar:D) en als die dan leeg is kopen we daar wat wat we evt overgieten. Ook voor in de auto heel makkelijk, zo'n fles!

15. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    bij de action kun je kinderbidons kopen, die zijn hier favoriet voor onderweg en voor naar school

16. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja daar hebben ze ook rietjes bekers van,geloof dat ze 1,79 zijn,hier word er nogal eens met bekers gegooid dus dan is het niet zo erg als er weer eens een kapot is :D

17. stopcontact

stopcontact Fanatiek lid

9 sep 2011
    1.674
    1
    0
    Wij hebben dat advies ook gekregen met de 7 maanden controle.
    Omdat hij de zachtetuitbeker echt niet snapt. Hij knaagde en kletste alleen maar met die speen in zijn mond.

Van Nutrilon hebben we dus zo'n doorzichtige beker gekocht zodat je zelf goed kunt zien hoe schuin je de beker moet houden.

Nou... trots dat ons ventje leek joh! Echt geweldig! Helemaal blij dat gekke kind :D En hij drinkt er best goed uit. Soms iets te fanatiek haha! Wel moeten wij de beker goed stevig vasthouden anders is alles heel snel nat :)

Soms kan het dus best een oplossing zijn al lijkt het heel vroeg.

Deel Deze Pagina